Photo by JAFAR AHMED on Unsplash
Photo by JAFAR AHMED on Unsplash

FMI: Ετήσια αύξηση 12,3% στον Ιατρικό Τουρισμό μέχρι το 2030 | Ποιές χώρες συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς ιατρικού τουρισμού, προβλέπεται να αυξάνεται με έναν εντυπωσιακό ετήσιο ρυθμό 12,3%, μεταξύ 2020 και 2030, με την Ινδία, την Ταϊλάνδη, την Μαλαισία και το  Ηνωμένο Βασίλειο, να είναι μεταξύ των πλέον δημοφιλών προορισμών ιατρικού τουρισμού, σε όλο τον κόσμο.

medical-tourismΑυτά αναφέρει μεταξύ άλλων έρευνα της Future Market Insights (FMI), μιας εταιρεία έρευνας και συμβουλευτικής αγοράς, με πιστοποίηση ESOMAR, η οποία προβλέπει ότι ο αριθμός τουριστών που θα διακινούνται το 2030 για λόγους ιατρικού τουρισμού, θα φτάσει τα 122 εκατομμύρια.

Όπως αναφέρει η έρευνα της FMI, τα τελευταία χρόνια, η Νότια και η Νοτιοανατολική Ασία, έχουν αναδειχθεί ως σημαντικοί προορισμοί για ιατρικό τουρισμό, συμπεριλαμβανομένων χωρών όπως η Ταϊλάνδη, η Ινδία, η Σιγκαπούρη και η Μαλαισία. Οι κυβερνήσεις σε όλα αυτά τα έθνη συμμετέχουν ενεργά στην προώθηση του ιατρικού τουρισμού. Εκτός αυτού, η ευκολία ταξιδιού στον σημερινό παγκοσμιοποιημένο κόσμο έχει κάνει τον ιατρικό τουρισμό πιο προσβάσιμο απ΄ότι στο παρελθόν, με εξαίρεση βέβαια τον τελευταίο χρόνο, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.

Η αύξηση της διαθεσιμότητας προηγμένων τεχνολογιών στον τομέα της ιατρικής και της υγειονομικής περίθαλψης και η εξελιγμένη εκπαίδευση ιατρών αποτελούν βασικούς παράγοντες που παρακινούν αλλοδαπούς, να επιλέξουν ιατρικό τουρισμό. Εκτός αυτού, το χαμηλότερο κόστος διαμονής νοσοκομείων σε ορισμένες χώρες προσελκύει ιατρικούς τουρίστες από όλο τον κόσμο. Η διαθεσιμότητα φθηνότερης θεραπείας με καλύτερη ποιότητα φροντίδας είναι ο κύριος παράγοντας – κίνητρο, του ιατρικού τουρισμού. Οι ιατρικοί τουριστικοί προορισμοί προσφέρουν πολυτελείς διαμονές και φθηνότερες επιλογές θεραπείας, που προσελκύουν τουρίστες από όλο τον κόσμο.

Πώς επηρεάζει ο ιατρικός τουρισμός το Διαδίκτυο;

Ο ιατρικός τουρισμός, αν και δεν είναι μια νέα ιδέα, έχει κερδίσει δημοτικότητα στο Διαδίκτυο ως επιλογή υγειονομικής περίθαλψης, διαθέσιμη σε άτομα σε όλο τον κόσμο. Από την άποψη του μάρκετινγκ, το Διαδίκτυο προσφέρει ένα δυναμικό μέσο για τους παρόχους υπηρεσιών υγείας και τους φορείς εκμετάλλευσης για να ευαισθητοποιήσουν σχετικά με διάφορες επιλογές για ιατρικά ταξίδια. Το Διαδίκτυο μπορεί επίσης να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην επίδραση της ιατρικής τουριστικής απόφασης του ασθενούς.

Είναι κοινή πρακτική μεταξύ των ασθενών να συμβουλεύονται χιλιάδες πηγές πληροφοριών στο Διαδίκτυο πριν λάβουν αποφάσεις. Οι καταναλωτές συμμετέχουν όλο και περισσότερο σε διαδικτυακές κοινότητες υγειονομικής περίθαλψης για να βλέπουν αληθινά και ακριβή δεδομένα, σχετικά με εγκαταστάσεις και υποδομές υγειονομικής περίθαλψης, στο εξωτερικό. Εκτός αυτού, η χρήση των κοινωνικών μέσων αυξάνεται μεταξύ των επαγγελματιών ιατρικού τουρισμού, για να προσεγγίσουν υποψήφιους ασθενείς.

Η χρήση πλατφορμών κοινωνικών μέσων όπως το Facebook επιτρέπει στις επιχειρήσεις να επωφεληθούν από τα εργαλεία τμηματοποίησης εντός της πλατφόρμας για να προσδιορίσουν το κοινό-στόχο με ακρίβεια και στη συνέχεια να διαφημίσουν τις υπηρεσίες τους σε εκείνους που βρίσκονται σε συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή.

Ένας αυξανόμενος αριθμός διαμεσολαβητών ιατρικού τουρισμού χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο για να διαφημίσουν υπηρεσίες που προσφέρονται σε όλο τον κόσμο. Η μεταφορά πληροφοριών σχετικά με υπηρεσίες υγειονομικής περίθαλψης μέσω ηλεκτρονικών μέσων έχει γίνει ευρέως διαδεδομένη. Κατά συνέπεια, ο αριθμός των ατόμων που έχουν πρόσβαση στις απαιτούμενες πληροφορίες στην υγειονομική περίθαλψη έχει αυξηθεί.

Για παράδειγμα, το Apollo Hospital Group διαθέτει μια ενότητα «Διεθνής υπηρεσία ασθενών» στον ιστότοπό του, η οποία προσφέρει επίσης δυνατότητα «ζωντανής συνομιλίας» για να βοηθήσει τους διεθνείς ασθενείς. Εν τω μεταξύ, στην Ταϊλάνδη, η Τουριστική Αρχή της Ταϊλάνδης (TAT) ξεκίνησε μια πολύ αποτελεσματική ηλεκτρονική εκστρατεία το 2010 για να καθορίσει την παγκόσμια θέση της χώρας στον ιατρικό τουρισμό. Επιπλέον, η TAT ξεκίνησε έναν ιστότοπο που ονομάζεται HealthBeautyHoliday σε συνεργασία με το Royal Orchid Plus για την παροχή πληροφοριών για προϊόντα ιατρικού τουρισμού, όπως προσφορές ξενοδοχείων, θεραπείες σπα και ούτω καθεξής.

ksd PRIMAGEL  2030
adv

Ωστόσο, υπάρχει μικρός έλεγχος σχετικά με τον τύπο και την ακρίβεια πληροφοριών που υπάρχουν στο διαδίκτυο, γεγονός που αποτελεί απειλή για τον ιατρικό τουρισμό. Η ποιότητα των διαθέσιμων πληροφοριών στο Διαδίκτυο ποικίλλει σε μεγάλο βαθμό και ο χαμηλός έλεγχος του διαδικτύου, προσφέρει εύκολη πρόσβαση σε μη ειδικευμένο προσωπικό στον τομέα υπηρεσιών υγείας. Ελλείψει κατάλληλου ελέγχου, αυτό θα μπορούσε να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στην αγορά.

Επιπλέον, το κόστος της υγειονομικής περίθαλψης είναι συχνά ο βασικός παρονομαστής που προσελκύει ασθενείς που αναζητούν συγκρίσεις τιμών. Ενώ η προστασία της ιδιωτικής ζωής και των δεδομένων παραμένει βασικές προκλήσεις της διαδικτυακής διαφήμισης, ένας αυξανόμενος αριθμός ασθενών θα συνεχίσει να προσεγγίζει διαδικτυακές πληροφορίες, οι οποίες διαφορετικά θα μπορούσαν να είναι πολύ δύσκολο να βρεθούν.  

Οι αναπτυσσόμενες χώρες προσελκύουν έναν αυξανόμενο αριθμό ξένων ασθενών, δίνοντάς τους πρόσβαση σε υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις υγειονομικής περίθαλψης και προσφέρουν υπηρεσίες υγειονομικής περίθαλψης με χαμηλότερο κόστος από τα συστήματα υγειονομικής περίθαλψης των ανεπτυγμένων χωρών. Αυτή η διαφορετική τιμή είναι ο βασικός παράγοντας που ανθούν τα ταξίδια για αισθητικές επεμβάσεις στις χώρες αυτές.

Σε αντίθεση με την ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά αισθητικών επεμβάσεων  στην Ανατολική Ασία και αλλού, η αύξηση της πλαστικής χειρουργικής στις ΗΠΑ περιορίζεται από το υψηλό κόστος της υγειονομικής περίθαλψης. Σύμφωνα με μια έκθεση της Αμερικανικής Εταιρείας Πλαστικών Χειρουργών, ο συνολικός αριθμός των αισθητικών επεμβάσεων που πραγματοποιήθηκαν στην Αμερική μειώθηκε κατά 16% μεταξύ 2000 και 2023, σε αντίθεση με τις ελάχιστα επεμβατικές χειρουργικές πράξεις που αυξήθηκαν κατά 137%.

Σύμφωνα με μια έκθεση της Διεθνούς Εταιρείας Αισθητικής Πλαστικής Χειρουργικής, πάνω από 10 εκατομμύρια χειρουργικές και πάνω από 12 εκατομμύρια μη χειρουργικές αισθητικές επεμβάσεις, πραγματοποιήθηκαν σε όλο τον κόσμο το 2018. Οι συνολικές επεμβάσεις που πραγματοποιήθηκαν, αυξήθηκαν κατά 5,4% το 2018. Με τη ζήτηση για χειρουργικές αισθητικές επεμβάσεις, να προβλέπεται ότι θα αυξηθεί περαιτέρω τα επόμενα χρόνια, ο ιατρικός τουρισμός θα έχει ένα ευνοϊκό περιβάλλον για ανάπτυξη.

Γιατί ο Ιατρικός Τουρισμός της Ταϊλάνδης είναι ιδιαίτερα περιζήτητος;

Τα ταξίδια στην Ταϊλάνδη για ιατρικό τουρισμό είναι μια ολοένα αυξανόμενη τάση. Θεωρείται ως ένας από τους δημοφιλείς διεθνείς τουριστικούς προορισμούς, η Ταϊλάνδη και έχει κερδίσει επίσης δημοτικότητα ως βασικός προορισμός για ιατρικό τουρισμό. Στην πραγματικότητα, η Ταϊλάνδη κατατάσσεται στην 17η θέση από τους 46 παγκόσμιους προορισμούς στον Δείκτη Ιατρικού Τουρισμού 2020-21.

Ακόμα και όταν ο υπόλοιπος κόσμος αγωνιζόταν να αντιμετωπίσει τα άνευ προηγουμένου κρούσματα COVID-19, η αντίδραση της Ταϊλάνδης στην πανδημία έχει χαρακτηριστεί ως μια από τις πιο επιτυχημένες στον κόσμο. Ο Παγκόσμιος Δείκτης Ανάκτησης COVID-19 την κατατάσσει σταθερά μεταξύ των πέντε κορυφαίων εθνών στα 184, όσον αφορά στην αποτελεσματικότητά της στη μάχη κατά του ιού, υπογραμμίζοντας την ανθεκτικότητα της ιατρικής υποδομής της Ταϊλάνδης.

Η παρουσία αναγνωρισμένων νοσοκομείων της JCI υποστηρίζει την επέκταση του ιατρικού τουρισμού. Το Διεθνές Νοσοκομείο Bumrungrad της Μπανγκόκ είναι μια από τις κορυφαίες εγκαταστάσεις που επιτρέπεται να καλωσορίζει ασθενείς από ξένες χώρες. Το νοσοκομείο ξεκίνησε ακόμη και διαβουλεύσεις τηλεϊατρικής το 2019. Η έναρξη της διαδικτυακής ιατρικής βοήθειας επέτρεψε την καλύτερη ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ ασθενών και επαγγελματιών στον τομέα της υγείας.

Εξελίξεις όπως αυτές υποστηρίζουν την επέκταση του ιατρικού τουρισμού στην Ταϊλάνδη. 

Βασικές ερωτήσεις που απαντώνται στην μελέτη

Ε1. Ποια είναι η πιο προσοδοφόρα αγορά ιατρικού τουρισμού;

Η Μαλαισία και η Ταϊλάνδη είναι από τις εξαιρετικά επικερδείς αγορές ιατρικού τουρισμού. Οι καλύτερες και οι υποδομές υγειονομικής περίθαλψης στην κατηγορία των χωρών υποστηρίζουν την επέκταση του ιατρικού τουρισμού.

Ε2. Ποιες θεραπείες είναι ιδιαίτερα περιζήτητες στον ιατρικό τουρισμό;

Ένα σημαντικό μερίδιο των ιατρικών τουριστών ταξιδεύουν για θεραπεία χρόνιων παθήσεων όπως καρκίνος ή καρδιαγγειακές παθήσεις. Εκτός αυτού, οι αισθητικές και βαριατρικές χειρουργικές επεμβάσεις γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς αιτίες του ιατρικού τουρισμού.

Ε3. Ποιος τύπος κράτησης προτιμάται περισσότερο για τον ιατρικό τουρισμό;

Ενώ η προσωπική κράτηση συνεχίζει να αντιπροσωπεύει σημαντικό μερίδιο της κράτησης, ένας αυξανόμενος αριθμός ιατρικών τουριστών κλίνει προς την online κράτηση λόγω της ευκολίας που προσφέρει.

Ε4. Ποια είναι τα κορυφαία ονόματα στον τομέα του ιατρικού τουρισμού;

Μερικές από τις κορυφαίες εταιρείες στον τομέα του ιατρικού τουρισμού είναι οι Global Healthcare Connections, Inc., Christus Muguerza SAPI De CV, Shouldice Hospital, Asklepios Kliniken GmbH, Fortis Healthcare Ltd, Apollo Hospitals, Gleneagles Hospital, Bumrungrad international Hospital κ.ά..

Ε5. Ποιες είναι οι μελλοντικές προοπτικές για τον ιατρικό τουρισμό;

Παρά τις διαταραχές που προκλήθηκαν λόγω της επιδημίας COVID-19, ο ιατρικός τουρισμός αναμένεται να αυξηθεί ως απάντηση στην αυξανόμενη συχνότητα εμφάνισης διαφόρων χρόνιων παθήσεων. Η διαθεσιμότητα των καλύτερων ιατρικών υπηρεσιών στην προσιτή τιμή θα συνεχίσει να προσελκύει ιατρικούς τουρίστες σε διάφορους προορισμούς. Εκτός αυτού, η κρατική βοήθεια για την επέκταση του ιατρικού τουρισμού θα προσφέρει ευνοϊκό περιβάλλον για ανάπτυξη στο μέλλον. 

Η μελέτη είναι διαθέσιμη για αγορά, ΕΔΩ.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *