Photo by George Pak on pexels

FMI: Αυτοί είναι οι παράγοντες – “κλειδιά” στην αγορά τουριστικής ασφάλειας

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η ασφάλεια και η προστασία αποτελούν τις λιγότερο αναμενόμενες βασικές ανάγκες των ταξιδιωτών. Για την αντιμετώπιση ζητημάτων ασφάλειας σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, τα ξενοδοχεία, τα εστιατόρια, τα θεματικά πάρκα και οι ιστορικοί χώροι χρησιμοποιούν ιδιωτικές εταιρίες ασφαλείας και υπηρεσίες ασφαλείας της αστυνομίας.

Σύμφωνα με τα τελευταία ευρήματα της Future Market Insights, η αγορά τουριστικής ασφάλειας εκτιμάται σε 4.941,8 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ το 2023 και αναμένεται να ανέλθει σε περίπου 11.378,2 εκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2033 με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 8,7% κατά τη διάρκεια της περιόδου πρόβλεψης.

Κάθε κυβέρνηση που αναζητά ξένα έσοδα και τρόπους για να διευρύνει την απήχησή της σε παγκόσμια κλίμακα δεν έχει παρά να στραφεί στον τουρισμό, ο οποίος έχει εξελιχθεί σε μια σημαντική παγκόσμια βιομηχανία.  Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του ΠΟΤ για τον τουρισμό, το πρώτο τρίμηνο του 2022 σημειώθηκε ρεκόρ 117 εκατομμυρίων ξένων επισκεπτών παγκοσμίως. Το ίδιο τρίμηνο, περισσότεροι τουρίστες ταξίδεψαν στο εξωτερικό σε σχέση με το προηγούμενο έτος σχεδόν 76 εκατομμύρια. Η ασφάλεια και η προστασία είναι ζωτικής σημασίας για να απολαμβάνουν οι επισκέπτες μια ευχάριστη και απρόσκοπτη εμπειρία.

Ωστόσο, παγκόσμια ζητήματα όπως η τρομοκρατία, οι τοπικές συγκρούσεις, οι εμφύλιοι πόλεμοι, οι φυσικές καταστροφές, οι ασθένειες και οι πανδημίες επηρεάζουν όλες τις πτυχές της ανθρώπινης ζωής . Επομένως, λογικό είναι να θέτουν σε σοβαρό κίνδυνο ακόμη και την ασφάλεια των τουριστών.

Η ασφάλεια και η προστασία είναι από τα βασικά στοιχεία που οι ταξιδιώτες αναμένουν λιγότερο. Ξενοδοχεία, εστιατόρια, θεματικά πάρκα και ιστορικοί χώροι χρησιμοποιούν ιδιωτικές εταιρείες ασφαλείας και υπηρεσίες ασφαλείας της αστυνομίας για την αντιμετώπιση ζητημάτων ασφάλειας σε δημοφιλείς τουριστικές τοποθεσίες. Ο τομέας του τουρισμού είναι ο κύριος μοχλός της αγοράς της οικονομίας. Η ταξιδιωτική και τουριστική βιομηχανία έχει επικεντρωθεί τελευταία περισσότερο στην ασφάλεια, την προστασία και τη διασφάλιση του ασφαλούς ταξιδιού. Επιπλέον, η επιτυχία ενός τουριστικού προορισμού εξαρτάται επίσης από την ικανότητά του να προσφέρει στους επισκέπτες του ένα ασφαλές και προστατευμένο περιβάλλον.

Οι καθοριστικοί παράγοντες της αγοράς

Παράγοντες που ενισχύουν την αγορά τουριστικής ασφάλειας

Η άνοδος των εισοδηματικών επιπέδων των αναπτυσσόμενων χωρών σε συνδυασμό με την πολιτική αστάθεια ρυθμίζει την ανάγκη για υπηρεσίες ασφαλείας στον τουρισμό. Η σημερινή κοινωνικοοικονομική διαστρωμάτωση και η αυξανόμενη μεσαία τάξη σε έθνη όπως η Κίνα, η Ινδία, η Βραζιλία και το Μεξικό είναι δύο από τις κύριες δυνάμεις που οδηγούν τη ζήτηση για ασφάλεια στον τουρισμό. Αυτό έχει σαφή σχέση με την αύξηση των διαθέσιμων εισοδημάτων σε πολλές χώρες ως αποτέλεσμα της ισχυρής οικονομικής ανάπτυξης.

Ο τουρισμός επεκτείνεται σταδιακά σε όλο και περισσότερες χώρες σε όλο τον κόσμο. Αυτό υποδηλώνει ότι οι αναπτυσσόμενες χώρες αυξάνουν επίσης τη δημοτικότητά τους ως τουριστικοί προορισμοί. Ο τουρισμός αποτελεί κρίσιμο συστατικό στοιχείο ολόκληρης της στρατηγικής ανάπτυξής τους. Οι επισκέπτες μπορεί να αποφασίσουν να αγοράσουν κάποια μορφή τουριστικής ασφάλειας εάν αισθάνονται λιγότερο ασφαλείς σε αυτά τα έθνη.

Αγορά τουριστικής ασφάλειας – Περιορισμοί

Με την ανάδυση των διαδικτυακών καναλιών, η αύξηση του αριθμού των κυβερνοεπιθέσεων αποτελεί μεγάλη απειλή για την ανάπτυξη του κλάδου.

Η μεγαλύτερη απειλή για την ασφάλεια της τουριστικής βιομηχανίας δεν είναι φυσική αλλά μάλλον ψηφιακή. Σήμερα, δίνουμε την ίδια σημασία στην ασφάλεια στον κυβερνοχώρο και σε άλλες μορφές ασφάλειας. Ολόκληρη η ταξιδιωτική και τουριστική βιομηχανία κινείται με βάση τους υπολογιστές και το Διαδίκτυο. Οι υπολογιστές διαχειρίζονται κάθε πτυχή της επιχείρησης, συμπεριλαμβανομένων των χρεώσεων, της πληρότητας των ξενοδοχείων, των δρομολογίων πτήσεων και λεωφορείων, της υπηρεσίας δωματίου, των πληρωμών με πιστωτικές κάρτες και οτιδήποτε άλλο ενδιάμεσο. Οι παραβιάσεις δεδομένων που ξεκίνησαν ως κυβερνοέγκλημα ή κλοπή ταυτότητας έχουν πλέον εξελιχθεί σε κυβερνοτρομοκρατία. Η πλειονότητα των τουριστικών προορισμών θα είναι θλιβερά απροετοίμαστοι αν ποτέ πραγματοποιηθεί μια τέτοια επίθεση, η οποία μπορεί να σημάνει το τέλος ολόκληρου του τομέα.

Αναδυόμενες τάσεις στην αγορά τουριστικής ασφάλειας

Η αύξηση του πληθυσμού της μεσαίας τάξης ενδέχεται να διευκολύνει την ανάπτυξη της αγοράς τουριστικής ασφάλειας.
Οι διεθνείς κανονισμοί ασφάλειας και προστασίας έχουν υποστεί τεράστιες αλλαγές από τις αρχές του αιώνα, ιδίως στον τομέα του τουρισμού. Η τρομοκρατία και οι συγκρούσεις έχουν επεκταθεί σε εύρος στην εποχή της παγκοσμιοποίησης- τώρα απειλούν ακόμη και τουρίστες, ταξιδιώτες και δημοσιογράφους.

Παλαιότερα, τα ταξίδια θεωρούνταν πολυτέλεια, αλλά σήμερα με την αύξηση των επιπέδων εισοδήματος μεταξύ του πληθυσμού της μεσαίας τάξης των αναπτυσσόμενων και υπανάπτυκτων χωρών, το προφίλ των διεθνών ταξιδιών έχει επίσης αλλάξει. Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες, η μεσαία τάξη αναμένεται να φτάσει τα 4,9 δισεκατομμύρια μέχρι το 2030.

Οποιοδήποτε μέρος μπορεί να επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό από τρομοκρατικές απειλές ή τραγικά γεγονότα, αλλά ένα τουριστικό αξιοθέατο είναι ιδιαίτερα πιθανό να υποστεί μείωση του αριθμού των ξένων τουριστών. Τα τρομοκρατικά περιστατικά στη Γαλλία έθεσαν σημαντικά ζητήματα σχετικά με τον τρόπο αντιμετώπισης αυτής της παγκόσμιας απειλής. Άλλες τρομοκρατικές ενέργειες που έλαβαν χώρα στην Ταϊλάνδη, την Αίγυπτο και την Τυνησία είχαν επίσης αρνητικές επιπτώσεις στα ταξίδια. Στο εξής, σύντομα, πρέπει να υπάρξουν κατάλληλα μέτρα για τη διαχείριση κρίσεων. Οι ταξιδιώτες μπορεί επίσης να αντιμετωπίσουν προβλήματα με την επισφάλεια των μεταφορών, η οποία προκαλείται συχνά από τρομοκρατικές επιθέσεις σε αεροδρόμια και τρένα. Όλοι αυτοί οι λόγοι θα οδηγήσουν σίγουρα σε σημαντικές θετικές τάσεις μακροπρόθεσμα.

Το πιο κοινό θέμα ασφάλειας 

Τα τελευταία χρόνια, η τουριστική βιομηχανία έχει δει μια απότομη αύξηση των ανησυχιών για την ασφάλεια και την προστασία. Η ασφάλεια είναι το σύνολο των μέτρων που λαμβάνονται για την προστασία από εχθρικές ενέργειες που έχουν ως στόχο να προκαλέσουν σημαντική ζημία και τη μεγαλύτερη οικονομική διαταραχή, όπως εγκληματική συμπεριφορά, επίθεση, κατασκοπεία ή καταστροφή. Όταν μιλάμε για ασφάλεια, εννοούμε τα μέτρα που λαμβάνονται για να αποτρέψουμε τους πελάτες και τους εργαζόμενους στον τομέα από το να εκτεθούν σε καταστάσεις όπου μπορούν να αισθανθούν προσωπικά σε κίνδυνο λόγω εγκληματικών ξεσπασμάτων και ατυχημάτων. Τα συμβάντα ασφαλείας έχουν συνήθως αρνητικές και περίπλοκες επιπτώσεις στον τουριστικό τομέα, στον προορισμό, στις γηγενείς κοινότητες και στους ταξιδιώτες.

Αυτό ο τύπος τουρίστα είναι πιο επιρρεπής σε θέματα ασφάλειας

Ο διεθνής τύπος τουρίστα είναι πιο επιρρεπής σε απειλές ασφαλείας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2022, πολλοί δημοφιλείς προορισμοί κατέγραψαν τριπλάσιες διεθνείς αφίξεις σε σύγκριση με το 2021, γεγονός που αντανακλά τη συνεχιζόμενη ανάκαμψη του τομέα του εξερχόμενου τουρισμού. Αν και η ασφάλεια του τουρισμού επικεντρώνεται τόσο στους ντόπιους όσο και στους διεθνείς ταξιδιώτες, αλλά λόγω των χαμηλών επιπέδων ευαισθητοποίησης οι διεθνείς τουρίστες είναι πιο επιρρεπείς στη ζημία που προκαλούν τα διάφορα κανάλια. Διάφοροι ενδιαφερόμενοι φορείς, όπως κυβερνήσεις, ΜΚΟ, μέσα ενημέρωσης κ.λπ., συμμετέχουν στην παροχή ποιοτικών εμπειριών.

Ποιο κανάλι κρατήσεων προτιμούν οι τουρίστες στην αγορά

Τα διαδικτυακά κανάλια κρατήσεων είναι πιο πιθανό να προτιμηθούν από τους τουρίστες.

Οι εξελίξεις των υποδομών και της τεχνολογίας έχουν πάντα αντίκτυπο στις ταξιδιωτικές και τουριστικές βιομηχανίες. Έτσι, προέκυψε τελικά η έννοια του έξυπνου τουρισμού. Η στρατηγική αυτή περιελάμβανε τη χρήση έξυπνων συσκευών και έξυπνων πληρωμών και ξεκίνησε με την ανάπτυξη έξυπνων πόλεων ως πρώτο βήμα. Αυτό επηρέασε επίσης τη ζήτηση των καταναλωτών και τη συμπεριφορά των επισκεπτών, γεγονός που είχε αντίκτυπο σε ολόκληρη την αγορά.

Λόγω της ευκολίας των κρατήσεων και της διαθεσιμότητας μέσω διαδικτυακών πλατφορμών, ο τουρισμός έχει αυξηθεί σε δημοτικότητα. Οι άνθρωποι που θέλουν να παρακάμψουν τη χρονοβόρα, δαπανηρή και δυσάρεστη διαδικασία της αυτοπρόσωπης αγοράς εισιτηρίων στρέφονται όλο και περισσότερο στις ηλεκτρονικές κρατήσεις. Δεδομένου ότι η ηλεκτρονική κράτηση επιτρέπει μια απλή, χωρίς προβλήματα ψηφιακή μεταφορά πληρωμών, καθώς και ζωντανή παρακολούθηση και βελτιωμένη ασφάλεια, οι πληρωμές είναι επίσης γρήγορες και απλές για τους ταξιδιώτες ή τις πλατφόρμες εφαρμογών για κινητά. Οι ηλεκτρονικές κρατήσεις γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς σε όλο τον κόσμο, δεδομένου ότι οι ταξιδιώτες μπορούν να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για να ερευνούν και να συγκρίνουν πληροφορίες σχετικά με προορισμούς ταξιδιών, ξενοδοχεία, εστιατόρια και άλλους παράγοντες.

Οι ανησυχίες για την ασφάλεια και την προστασία ήταν πάντα σημαντικές για τους καταναλωτές καθώς και για την κοινωνική φήμη των χωρών. Για να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά, οι κύριοι παίκτες στον τομέα της τουριστικής ασφάλειας επεκτείνουν ταχέως τις προσφορές των προϊόντων τους, παρέχοντας σημαντικές εκπτώσεις, νέους προορισμούς και πακέτα εκδρομών, καθώς και εγγυήσεις ασφάλειας.

Για παράδειγμα, ορισμένοι από τους βασικούς παίκτες, όπως η Olive Group, η Triple Canopy, η Control Risks, η United Healthcare Global, η MEDEX Global Solutions κ.λπ. έχουν επωφεληθεί σημαντικά από την παγκόσμια αναπτυσσόμενη τουριστική βιομηχανία. Επιπλέον, οι κυβερνητικοί αξιωματούχοι διαφόρων εθνών συμβάλλουν επίσης με τη διαμόρφωση πολιτικών και την έναρξη εκστρατειών ή συνεργασιών στην παροχή βοήθειας σε αυτές τις εταιρείες.

Tagged

1 σχόλιο στο “FMI: Αυτοί είναι οι παράγοντες – “κλειδιά” στην αγορά τουριστικής ασφάλειας

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *