Πάνω από τους μισούς ξενοδόχους πιστεύουν ότι «η χειρότερη κρίση έχει τελειώσει», σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας του Forbes Travel Guide (FTG), συμφωνούν εντούτοις πως ο δρόμος προς την ανάκαμψη θα είναι μακρύς.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας που διενεργήθηκε σε 418 ξενοδοχεία πολυτελείας, τον Σεπτέμβριο του 2020, συγκρατημένη αισιοδοξία παρατηρείται μεταξύ των ερωτηθέντων, με το 54% να πιστεύουν ότι τα χειρότερα αποτελούν παρελθόν.
Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένες έντονες περιφερειακές διαφοροποιήσεις σχετικά με αυτή την πεποίθηση, καθώς το ποσοστό εκείνων που συμφωνούν ότι τα δύσκολα πέρασαν ανέρχεται στο 40% των ερωτηθέντων από την Κεντρική/Νότια Αμερική, την Καραϊβική και τις Βερμούδες. Πιο αισιόδοξοι εμφανίζονται οι ερωτηθέντες από τη Μέση Ανατολή, την Αραβική Χερσόνησος και την Αφρική, με το αντίστοιχο ποσοστό να διαμορφώνεται στο 65%.
Σύμφωνα με την έρευνα, το 84% των ξενοδοχείων υψηλών κατηγοριών πλέον λειτουργούν για το κοινό, είτε ολικώς, είτε μερικώς, έναντι του 56% τον Ιούλιο, ενώ το 25% δεν έκλεισε ποτέ. Κι από εκείνα, όμως, που παραμένουν κλειστά, το 63% σχεδιάζει να ανοίξει στο τελευταίο τρίμηνο του έτους. Το 38% των ερωτηθέντων υποστηρίζει ότι καθυστέρησε το άνοιγμα των ξενοδοχείων τους, με τους κυριότερους παράγοντες παρακώλυσης να είναι: η χαμηλή ζήτηση (54%) και οι κυβερνητικοί, ταξιδιωτικοί περιορισμοί (49%).
Η πληρότητα εξακολουθεί να παραμένει σε χαμηλά επίπεδα για τα τρία τέταρτα των ξενοδοχείων, ωστόσο, το 25% των ξενοδοχείων αναφέρουν ότι, τώρα περισσότερα από τα μισά δωμάτιά τους είναι γεμάτα, από μόλις 12% τον Ιούλιο.
Πάνω από τα μισά ξενοδοχεία (56%) δηλώνουν ότι η μέση ημερήσια τιμή είναι ίσα με ή και υπερβαίνει την αντίστοιχη μέση ημερήσια τιμή, τη δεδομένη χρονική περίοδο πέρυσι.
Όπως φαίνεται, ο COVID-19 έχει σημαντικές επιπτώσεις στη λειτουργία των επιχειρήσεων διοργάνωσης συνεδρίων κι εκδηλώσεων, με το 91% των ξενοδοχείων να αναφέρουν ότι οι κρατήσεις για συνέδρια κι εκδηλώσεις είναι «κάτω» ή «πολύ κάτω» από τα συνήθη επίπεδα.
Με πολλές από τις ξενοδοχειακές μονάδες να επανεξετάζουν τον τρόπο λειτουργίας τους, το 60% των ερωτηθέντων δήλωσεαν ότι το προσωπικό τους ανταποκρίθηκε καλά ή πολύ καλά στις επιπλέον ευθύνες, ενώ το 93% ότι ανταποκρίνεται καλά ή πολύ καλά στις επιπλέον διαδικασίες καθαρισμού.
Περίπου σε ποσοστό 80% υποστήριξαν ότι το προσωπικό έχει χειριστεί καλά ή πολύ καλά την επιβολή νέων μέτρων για τη διαφύλαξη της υγείας και της ασφάλειας των επισκεπτών.
Όσον αφορά τον τύπο των επισκεπτών, 64% των ξενοδόχων αποκάλυψαν ότι το ποσοστό των επισκεπτών αναψυχής είναι υψηλότερο ή πολύ υψηλότερο, σε σύγκριση με τους επαγγελματίες επισκέπτες.
Οι τηλεφωνικές ερωτήσεις σχετικά με τη λειτουργία των ξενοδοχείων έχουν αυξηθεί κατά 61% πριν από την κράτηση, ενώ είναι γεγονός πως στην πλειοψηφία τους οι επισκέπτες προέρχονται από το εσωτερικό της χώρας.
Ο διευθύνων σύμβουλος του Forbes Travel Guide, Filip Boyen, σχολίασε σχετικά με τα αποτελέσματα της έρευνας: «Έχουμε δει τέτοια επιμονή από τη βιομηχανία της Φιλοξενίας παρά τις ατελείωτες καθημερινές προκλήσεις. Παραμένουμε, ωστόσο, προσεκτικοί, δημιουργικοί και σταθεροί στο μέλλον».
Πότε θα έρθει η ανάκαμψη
Οι ερωτηθέντες πιστεύουν ότι η ανάκαμψη μπορεί να διαρκέσει περισσότερο από το αρχικά αναμενόμενο. Στην έρευνα του Forbes αυτού του μήνα, ποσοστό 55% των ερωτηθέντων αναμένουν να επιστρέψουν σε βιώσιμα επίπεδα οι επιχειρήσεις εντός των επόμενων 12 μηνών, από 70% τον Ιούλιο. Ενώ, ο αριθμός που αναμένει η ανάκαμψη να έρθει τα επόμενα δύο χρόνια και παραπάνω αυξήθηκε από 26% σε 41%.