athens
Photo by Francesca Noemi Marconi on Unsplash

ForwardKeys: Πλήρης επαναφορά του ευρωπαϊκού τουρισμού στα προ-πανδημικά επίπεδα | Υψηλή ζήτηση για Λονδίνο και Παρίσι | Χάνει οριακά σε δημοφιλία η Αθήνα

ΔΙΕΘΝΗ ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Iσχυρή ανάκαμψη της ζήτησης για ταξίδια σε όλη την Ευρώπη καταγράφεται αυτό το καλοκαίρι, τάση, η οποία σηματοδοτεί την πλήρη επιστροφή των ταξιδιών στα προ-πανδημικά επίπεδα, με αξιοσημείωτες, ωστόσο, αλλαγές στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών. Ανάμεσά τους η οριακή υποχώρηση της δημοτικότητας της Αθήνας, της Λισαβόνας, της Μαδρίτης και της Μαγιόρκα, όπως αποκαλύπτει ο κορυφαίος πάροχος ταξιδιωτικών πληροφοριών ForwardKeys.

Οι τέσσερις αυτοί προορισμοί χάνουν έδαφος, αφού απολάμβαναν μεγάλη ζήτηση τα χρόνια μετά την πανδημία του κορωνοϊού, με την ελληνική πρωτεύουσα να χάνει μία ποσοστιαία μονάδα στις αναζητήσεις πτήσεων το α΄τετράμηνο του έτους για το δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου, έναντι του 2023, συγκεντρώνοντας μερίδιο 2% στο σύνολο των αναζητήσεων για πτήσεις στην Ευρώπη.

Αντίστοιχα, η Λισαβόνα έχασε 3 μονάδες και η Μαδρίτη και η Μαγιόρκα από 2 έκαστη.

Το Λονδίνο ο πιο δημοφιλής προορισμός 

Η ανάλυση των αναζητήσεων πτήσεων από τον Ιανουάριο έως τον Απρίλιο του 2024 δείχνει ότι το Λονδίνο (μερίδιο 5% των αναζητήσεων πτήσεων για ταξίδια προς την Ευρώπη) επωφελείται από τη μεγαλύτερη σχετική αύξηση του μεριδίου των αναζητήσεων για ταξίδια το καλοκαίρι του 2024 (+1,9 ποσοστιαίες μονάδες), λόγω του παράπλευρου ενθουσιασμού των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, με εύκολα διαθέσιμες συγκοινωνιακές συνδέσεις με τη γαλλική πρωτεύουσα.

Το Παρίσι παρουσιάζει παρόμοια δημοτικότητα (+0,5 ποσοστιαίες μονάδες), αν και το μερίδιο των αναζητήσεων είναι ελαφρώς χαμηλότερο, καθώς πολλοί επισκέπτες των Αγώνων θα έχουν προγραμματίσει το άμεσο ταξίδι τους πιο νωρίς. Η Κωνσταντινούπολη (+0,4 ποσοστιαίες μονάδες), η Ρώμη (+0,7 ποσοστιαίες μονάδες) και το Μιλάνο (+0,7 ποσοστιαίες μονάδες) κερδίζουν, επίσης, σε δημοτικότητα.

Ωστόσο, ορισμένοι προορισμοί διαφοροποιούνται από αυτή την τάση, όπως η Τενερίφη (+0,41 π.μ.) και η Σμύρνη (+0,25 π.μ.), οι οποίες παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη αύξηση του ενδιαφέροντος μεταξύ των προορισμών μεσαίας κατηγορίας.

Εν τω μεταξύ, το αυξανόμενο ενδιαφέρον για τις βορειοευρωπαϊκές πόλεις Ρέικιαβικ (+0,21 π.μ.) και Μόναχο (+0,15 π.μ.) αντανακλά τη δημοτικότητα των προορισμών με χαμηλότερες θερμοκρασίες το καλοκαίρι μεταξύ των παραθεριστών.

Στην Ανατολική Ευρώπη, τα Τίρανα (+0,07 π.μ.), συνεχίζουν να αυξάνουν τη δημοτικότητά τους, αξιοποιώντας την επιτυχία των τελευταίων ετών, ενώ στους δημοφιλείς προορισμούς, τόσο μεταξύ των Ευρωπαίων, όσο και των Ρώσων τουριστών, προστίθενται το Ερεβάν (+0,03 π.μ.) και η Τιφλίδα (+0,09 π.μ.), λόγω του συνδυασμού της διαθέσιμης φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς και των προσιτών τιμών.

Φύση και αστικοί προορισμοί στο προσκήνιο

Η ανάλυση των δεδομένων για μελλοντικά, αεροπορικά εισιτήρια σε ευρωπαϊκούς προορισμούς πόλεων τον Ιούλιο και τον Αύγουστο του 2024 αποκαλύπτει μια μετατόπιση των προτιμήσεων των καταναλωτών προς τη φύση (+19%) και τους αστικούς προορισμούς (+14%), έναντι των παραδοσιακών προορισμών για ήλιο και παραλία (+8%). Αυτό αντικατοπτρίζεται σε περιφερειακό επίπεδο, καθώς η ετήσια αύξηση των διεθνών αφίξεων προς την Κεντρική/νατολική Ευρώπη (+25%), τη Δυτική Ευρώπη (+15%) και τη Βόρεια Ευρώπη (+13%) ξεπερνά την αύξηση σε προορισμούς στη Νότια Ευρώπη (+11%).

Οι Ευρωπαίοι εστιάζουν στους ασιατικούς προορισμούς

Τα εξερχόμενα ταξίδια από την Ευρώπη παρουσιάζουν επίσης σαφείς τάσεις, με ετήσια αύξηση των ενδοευρωπαϊκών ταξιδιών (+14%) και των ταξιδιών μεγάλων αποστάσεων προς ένα ευρύ φάσμα ασιατικών αγορών (+16%).

Τα στοιχεία για τα μελλοντικά εισιτήρια του Ιουλίου και του Αυγούστου δείχνουν ότι οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες επιλέγουν όλο και περισσότερο να εξερευνήσουν τα τοπία και τους πολιτισμούς του Πεκίνου (+132%) ειδικότερα, καθώς και της Οσάκα (+66%), της Μπανγκόκ (+21%), του Κολόμπο (+21%) και της Κουάλα Λουμπούρ (+14%).

Οι προορισμοί αυτοί επωφελούνται από διάφορους παράγοντες, όπως η βελτίωση της συνδεσιμότητας, η απαλλαγή από την υποχρέωση θεώρησης για τους Ευρωπαίους που εισέρχονται στην Κίνα και η ευνοϊκή συναλλαγματική ισοτιμία ευρώ-γιεν. Αξιοσημείωτη είναι επίσης η μέτρια αύξηση της ζήτησης που καταγράφεται για τις αμερικανικές αγορές του Σικάγο (+14%) και του Μαϊάμι (+9%).

Ο Olivier Ponti, Διευθυντής Πληροφοριών και Μάρκετινγκ της ForwardKeys, σχολίασε: “Συνολικά, η εικόνα είναι θετική για τους προορισμούς παγκοσμίως που επιθυμούν να προσελκύσουν τον προσοδοφόρο ευρωπαϊκό τουρισμό τα επόμενα χρόνια. Με την αναστάτωση στη ζήτηση και τις κρατήσεις που προκάλεσε η πανδημία COVID-19 να ανήκει πλέον οριστικά στο παρελθόν, η καλοκαιρινή περίοδος του 2024 φαίνεται ότι θα θέσει ένα νέο σημείο αναφοράς για τα ευρωπαϊκά ταξίδια τόσο εντός όσο και εκτός της περιοχής.

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *