money tourism photo
© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Φως στον… ορίζοντα για χαλάρωση των περιορισμών για τη μεταφορά υγρών στις χειραποσκευές

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Σε χαλάρωση των κανονισμών ασφαλείας που αφορούν τη μεταφορά από τους ταξιδιώτες συσκευασιών που περιέχουν υγρά στις χειραποσκευές τους, σε δύο χρόνια, προσανατολίζονται τα βρετανικά αεροδρόμια, με την εγκατάσταση νέων τρισδιάστατων σαρωτών.

Οι νέοι σαρωτές, οι οποίοι φέρουν την τεχνολογία των αξονικών τομογράφων, που χρησιμοποιούνται σε ιατρικές εξετάσεις, παράγουν λεπτομερέστερη τρισδιάστατη εικόνα του περιεχομένου μιας τσάντας, σε σύγκριση με τα υπάρχοντα μηχανήματα ακτίνων Χ που χρησιμοποιούνται σήμερα στα αεροδρόμια σε όλο τον κόσμο.

Οι επιβάτες πρέπει, επί του παρόντος, να αφαιρούν από τις χειραποσκευές τους τα tablet, τους φορητούς υπολογιστές και τις συσκευασίες με υγρά (αρώματα, κρέμες, σαμπουάν, κ.λπ.), με τα τελευταία να μην υπερβαίνουν τα 100ml ανά συσκευασία, τα οποία πρέπει να βρίσκονται σε διαφανή πλαστική σακούλα.

Οι αρμόδιοι υπουργοί στο Ην. Βασίλειο εξετάζουν το θέμα και αναμένεται να υπάρξει ανακοίνωση πριν από τα Χριστούγεννα, με την ελπίδα ότι θα μπορούσε να ξεκινήσει δειλά – δειλά να εφαρμόζεται σε κάποια αεροδρόμια από το καλοκαίρι του 2024, περιορίζοντας τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στον έλεγχο ασφαλείας, όπως ανέφερε η εφημερίδα The Times.

Η μεγαλύτερη αιτία καθυστερήσεων στον έλεγχο ασφαλείας των αεροδρομίων οφείλεται ακριβώς στα λάθη των επιβατών σχετικά με τη μεταφορά υγρών στις χειραποσκευές τους.

Ωστόσο, δεν είναι σαφές αν θα επιτρέπεται στους επιβάτες να μεταφέρουν συσκευασίες μεγαλύτερες των 100 ml, όπως ισχύει σήμερα ή αν θα αυξηθεί η ποσότητα των συσκευασιών που θα επιτρέπεται να μεταφέρουν στις χειραποσκευές τους.

Οι κανονισμοί για τις συσκευασίες που περιέχουν υγρά ξεκίνησαν να εφαρμόζονται από το 2006, μετά από μία αποτυχημένη υπερατλαντική τρομοκρατική επίθεση.

Ο διευθύνων σύμβουλος του αεροδρομίου Heathrow, στο Λονδίνο, John Holland-Kaye, δήλωσε στην εφημερίδα ότι το αεροδρόμιο αναπτύσσει σιγά – σιγά τους αξονικούς τομογράφους, σημειώνοντας ότι υπάρχει προθεσμία από το βρετανικό υπουργείο Μεταφορών (DfT) μέχρι τα μέσα του 2024 για την αντικατάσταση των μηχανημάτων ακτίνων Χ.

“Μέχρι τότε η συνήθης εμπειρία των επιβατών θα είναι ότι τα υγρά θα παραμένουν στις τσάντες”, δήλωσε στους Times ο κ. Holland-Kaye.

Οι νέοι σαρωτές χρησιμοποιούνται από αεροδρόμια των ΗΠΑ, όπως το Hartsfield-Jackson της Ατλάντα και το Chicago O’Hare, εδώ και αρκετά χρόνια.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *