makedonia

FRAPORT: Σημαντική αύξηση στην κίνηση του “ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ”

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Σημαντική αύξηση στην επιβατική κίνηση του αεροδρομίου «Μακεδονία», προβλέπει η κοινοπραξία Fraport- Slentel, αλλά και έσοδα που στην ερχόμενη τετραετία και μετά από τις πρώτες άμεσες επενδύσεις, θα ανέλθουν στα 40 εκατ. ευρώ.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Άννυ Καρολίδου στο Voria.gr, η Fraport, βάσει των κυκλοφοριακών προβλέψεων που έχει κάνει για το «Μακεδονία», εκτιμά ότι σταδιακά, μέχρι και το 2020, η επιβατική κίνηση του αερολιμένα θα ξεπεράσει τα 6 εκατομμύρια, δηλαδή θα αυξηθεί κατά 20% και πλέον σε σχέση με τα 4,9 εκατομμύρια επιβατών του 2014 και τα περίπου τόσα του 2015.

Με την αύξηση της επιβατικής κίνησης(τα 2/3 της συνολικής κίνησης αφορούν διεθνείς επιβάτες) και τις άμεσες επενδύσεις που αφορούν, από πλευράς παραχωρησιούχου την επέκταση του αεροσταθμού αλλά, και την ολοκλήρωση το 2017 του δημοσίου έργου αναβάθμισης και επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων 10-28, το «Μακεδονία» θα μπορέσει να απελευθερώσει τη δυναμική που έχει σε σχέση και με την εξυπηρέτηση της τουριστικής βιομηχανίας.

Ωστόσο, οι προβλέψεις είναι ακόμη θετικότερες αφού εκτιμάται ότι το «Μακεδονία», από τις αεροπορικές δραστηριότητες μπορεί να φτάσει να έχει, σταδιακά έως και άνω των 60 εκατ. ευρώ ετήσια έσοδα.

Βεβαίως, η αύξηση των εσόδων συνδέεται με επενδύσεις επέκτασης και βελτιωτικές όπως και με την εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων λειτουργίας.

Ο υπ. Υποδομών Χρ. Σπίρτζης δεσμεύτηκε ότι τα δύο έργα για τον διάδρομο 10-28, θα ολοκληρωθούν, παρά τις μέχρι σήμερα καθυστερήσεις, το Μάρτιο του 2017 (σ.σ χρόνος εκκαθάρισης του ΕΣΠΑ 2007-2013). Η αναβάθμιση και επέκταση του συγκεκριμένου διαδρόμου, θα επιτρέψει την εξυπηρέτηση μεγάλων αεροπλάνων και non- stop υπερατλαντικών πτήσεων.

Για την ιστορία του πράγματος το έργο του 10-28 είχε αρχικά χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης το 2011. Στη συνέχεια λόγω τεχνικών προβλημάτων δόθηκε παράταση διετίας για τέλος 2013- αρχές 2014, χρονοδιάγραμμα που και αυτό δεν τηρήθηκε, με επόμενη καταληκτική ημερομηνία τέλος του 2015. Προφανώς, ούτε αυτή τηρήθηκε οπότε το έργο πάει για Μάρτιο του 2017.

Το άλλο μεγάλο έργο, αφορά τον αεροσταθμό. Το σχέδιο για την κατασκευή νέου, έχει εγκαταληφθεί και έχει υιοθετηθεί η επέκταση του υφιστάμενου.

Η Fraport σχεδιάζει επέκταση με προσθήκη, έως το 2020, 35.000 τμ έτσι που η συνολική κάλυψη θα ξεπεράσει τα 62.400 τμ. Όπως έχει γράψει και σε προηγούμενο δημοσίευμα η Voria. gr, ο παραχωρησιούχος έχει καταθέσει, ότι ανάλογα με τις επιβατικές ανάγκες, ο αεροσταθμός σε βάρος 30ετίας και σταδιακά μπορεί να επεκταθεί στα 109.500 τμ, δηλαδή η χωρητικότητά του να αυξηθεί κατά 300% και πλέον.
Εννοείται ότι η αύξηση στα έσοδα του «Μακεδονία» εξαρτάται και από την υλοποίηση των παραπάνω επενδύσεων όπως και από την τουριστική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής από το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης εξυπηρετεί σε μία μεγάλη ακτίνα τουριστικούς προορισμούς, με πρώτο και δυναμικότερο, τη Χαλκιδική.

Πηγή: http://voria.gr

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *