Η εισαγγελία του Μονάχου διεξάγει, επί του παρόντος, προκαταρκτικές έρευνες για ενδεχόμενη δίωξη κατά της FTI Group GmbH για καθυστέρηση της διαδικασίας αφερεγγυότητας, έπειτα και από σχετική καταγγελία.
Το γεγονός αυτό επιβεβαίωσε εκπρόσωπος Τύπου της εισαγγελίας, απαντώντας σε σχετική ερώτηση.
Η διαδικασία δεν είναι ασυνήθιστη και προβλέπεται από τον νόμο. Εάν κινηθεί διαδικασία αφερεγγυότητας στο πολιτικό δικαστήριο, αποστέλλεται κοινοποίηση στην εισαγγελία, η οποία αποφασίζει μετά τις σχετικές έρευνες εάν θα κινήσει προκαταρκτική διαδικασία.
Επιπλέον, έχει ήδη υποβληθεί μια αρχική καταγγελία. Και αυτό δεν εκπλήσσει τον Sebastian Braun, ιδρυτή της δικηγορικής εταιρίας Braun στο Mainz, η οποία ειδικεύεται, μεταξύ άλλων, στο δίκαιο της αφερεγγυότητας. “Η εμπειρία δείχνει ότι από τους 100 παραθεριστές που έχουν κάνει κράτηση για ένα ταξίδι το οποίο δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί, περίπου 90 θα υποβάλουν καταγγελία. Όταν πρόκειται για διακοπές, οι άνθρωποι δεν ανέχονται αστεία”, εξηγεί ο δικηγόρος, ο οποίος έχει βοηθήσει και συμβουλεύσει αρκετές μικρότερες ταξιδιωτικές επιχειρήσεις που αντιμετώπισαν δυσκολίες τα τελευταία χρόνια.
Σύμφωνα με τον εμπειρογνώμονα, η αφερεγγυότητα κατατίθεται πολύ αργά στο 96% των περιπτώσεων. “Εάν μια εταιρία είναι αφερέγγυα ή υπερχρεωμένη, έχει το πολύ 21 ημέρες για να καταθέσει αίτηση αφερεγγυότητας στο αρμόδιο δικαστήριο”, εξηγεί ο κ. Braun.
Εάν η αίτηση κατατεθεί με μεγάλη καθυστέρηση, εκτιμάται το ποσό της ζημίας που έχει προκύψει. “Σε μικρότερες περιπτώσεις, συχνά επιβάλλονται μόνο 90 ημερομίσθια, ώστε να μην θεωρείται ότι ο επιχειρηματίας έχει ποινικό μητρώο.
Στην περίπτωση του FTI, η ποινή είναι πιθανό να είναι σημαντικά υψηλότερη, εάν αποδειχθεί η καθυστέρηση στην υποβολή αίτησης αφερεγγυότητας”, συμπληρώνει. Ωστόσο, σύμφωνα με τον Sebastian Braun, κάτι τέτοιο είναι δύσκολο να αποδειχθεί.
“Τέτοιες διαδικασίες είναι χρονοβόρες και συχνά διαρκούν αρκετά χρόνια”, προσθέτει. Εξξάλου, αυτό μπορεί να διαπιστωθεί στην περίπτωση του Thomas Cook.
Μετά την πτώχευσή του στις 25 Σεπτεμβρίου 2019, κινήθηκε διαδικασία για την καθυστέρηση της πτώχευσης, η οποία διακόπηκε περίπου δυόμισι χρόνια αργότερα, τον Ιούνιο του 2022, όπως ανακοίνωσε κατόπιν αιτήματος η εισαγγελία της Φρανκφούρτης.
Ο όμιλος FTI διοικείται από τον διευθύνοντα σύμβουλο Karl Markgraf και τον οικονομικό διευθυντή Lars Creutzmann.
Ήταν γνωστό από καιρό ότι ο FTI αντιμετώπιζε οικονομικές δυσκολίες. Μεταξύ άλλων, αυτό αντικατοπτριζόταν στο γεγονός ότι, σε αντίθεση με τον ηγέτη της αγοράς TUI και τηn Lufthansa, ο τουριστικός πράκτορας με έδρα το Μόναχο είχε αποπληρώσει μόνο ένα μικρό μέρος της κρατικής ενίσχυσης, που είχε λάβει για τον κορωναϊό μέχρι τη στιγμή που κατέθεσε αίτηση πτώχευσης.
Πτώχευση και για θυγατρική του FTI
Μια ακόμη θυγατρική της FTI, η ειδικευμένη στα αεροπορικά εισιτήρια Flight Trading GmbH, υπέβαλε αίτηση πτώχευσης.
Όλα τα συμβόλαια των αεροπορικών εταιριών της FTI διεκπεραιώνονταν μέσω της εταιρίας, γεγονός που προκάλεσε προβλήματα σε αεροπορικές εταιρίες όπως η Condor, η Sun Express και η Eurowings μετά την αίτηση πτώχευσης του τουριστικού πράκτορα. Όλα τα ταξίδια ακυρώθηκαν, νέες κρατήσεις δεν υπήρχαν, αλλά τα συμβόλαια εξακολουθούσαν να ισχύουν.
Οι αεροπορικές εταιρίες μπορούν πλέον να απελευθερώσουν πλήρως τις ποσοστώσεις τους. Συνολικά, 120 θυγατρικές εταιρίες ανήκουν στο περίπλοκο “οικοδόμημα” του ομίλου FTI.