ksd copyright
Το αεροδρόμιο Tegel στο Βερολίνο | © money tourism copyright photo

FVW: Αυτή είναι η εικόνα των κρατήσεων στην γερμανική αγορά|-5% η συνολική αγορά

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Με μικρή μείωση έκλεισε ο Δεκέμβριος στην Γερμανία, όσον αφορά στις κρατήσεις πακέτων διακοπών, συνεχίζοντας την ελαφρά πτωτική πορεία που ακολουθεί η γερμανική ταξιδιωτική αγορά τους τελευταίους μήνες, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Amadeus Leisure IT (πρώην Traveltainment).

Πιο αναλυτικά, η ζήτηση αυξήθηκε για τους δύο μεγάλους προορισμούς διακοπών, Τουρκία και Αίγυπτο, αλλά οι γερμανικές κρατήσεις για άλλους προορισμούς της Μεσογείου μειώθηκαν και πάλι.

Η Αττάλεια έκανε ένα μικρό come back τον Δεκέμβριο, με αύξηση κατά 2% των πακέτων και των online κρατήσεων μέσω των συστημάτων Amadeus, μετά από πτώση 7% και 9% τους δύο προηγούμενους μήνες.

fvw

Η Χουργκάντα στην Αίγυπτο, συνέχισε ανοδικά, με αύξηση 5% τον περασμένο μήνα, μετά από αύξηση 4% το Νοέμβριο. Αντίθετα, ο πολύ μικρότερος αιγυπτιακός προορισμός Marsa Alam, υποχώρησε και πάλι τον περασμένο μήνα με πτώση κατά 27% στις κρατήσεις.

Σε όλους τους κορυφαίους προορισμούς της Ισπανίας σημειώθηκε πτώση των κρατήσεων τον Δεκέμβριο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Amadeus. Η Palma (-14%) υπέστη διψήφια πτώση για τρίτο συνεχή μήνα.

ksd copyright
money tourism copyright photo

Στις Κανάριους Νήσους, η Fuerteventura (-4%) υποχώρησε τον περασμένο μήνα μετά από 5% αύξηση το Νοέμβριο. Υπήρξαν και πάλι σημαντικές μειώσεις για τους άλλους τρεις κύριους προορισμούς: Λας Πάλμας (-20%),Νότια Τενερίφη (-16%) και Λανθαρότε (-21%).

Η Ελλάδα είχε επίσης έναν απογοητευτικό μήνα στη γερμανική αγορά. Οι κρατήσεις για το Ηράκλειο (-9%) και τη Ρόδο (-1%) υποχώρησαν και πάλι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Amadeus.

Συνολικά, μειώθηκε κατά 5% η δέσμευση πακέτων και ηλεκτρονικών κρατήσεων μέσω των συστημάτων Amadeus για τους δέκα κορυφαίους προορισμούς τον Δεκέμβριο, μετά από πτώση 7% το Νοέμβριο και 3% τον Οκτώβριο.

Αυτό οδήγησε τις συνολικές κρατήσεις, μέσω της κορυφαίας εταιρείας κρατήσεων ταξιδιών στην αγορά, για τους δέκα κορυφαίους προορισμούς, σε συνολική πτώση 7,4%, το 2019. Τις καλύτερες επιδόσεις είχαν η Αττάλεια (-0,9%), η Ρόδος (-3,6%) και το Ηράκλειο (-4,5%) από τον Ιανουάριο έως το Δεκέμβριο του 2019.

Όσον αφορά στα κανάλια κράτησης, οι πωλήσεις μέσω διαδικτύου ήταν καλύτερες από ότι οι πωλήσεις μέσω ταξιδιωτικών πρακτόρων, για τους δέκα κορυφαίους προορισμούς πέρυσι, παρόλο που και τα δύο κανάλια είχαν χαμηλότερες πωλήσεις από ότι το 2018. Οι κρατήσεις μέσω των γερμανικών ταξιδιωτικών γραφείων μειώθηκαν κατά 11,9%, ενώ οι online κρατήσεις, μειώθηκαν κατά 2,8%.

Γενικά, υπήρξαν ισχυρότερες πωλήσεις, μέσω διαδικτύου, για τους προορισμούς της Ανατολικής Μεσογείου και της Βόρειας Αφρικής, αλλά σε χαμηλότερες τιμές, ενώ οι ισπανικοί προορισμοί πωλούσαν καλύτερα μέσω ταξιδιωτικών γραφείων σε υψηλότερες τιμές. Η μέση τιμή κράτησης διαδικτυακά ήταν € 738 (ανά άτομο) και € 980 σε ταξιδιωτικά γραφεία, με συνολικό μέσο όρο € 844.

Τον Οκτώβρη

Οι κρατήσεις των Γερμανών τουριστών, για τους κορυφαίους προορισμούς διακοπών είχαν υποχωρήσει τον Οκτώβριο, με πτώση της ζήτησης για την Τουρκία, την Ελλάδα και ορισμένα τμήματα της Ισπανίας, σύμφωνα με τα μηνιαία στοιχεία για τα πακέτα διακοπών από την Amadeus.

Η συνολική πτώση ήταν 3% και ήρθε σε συνέχεια μιας πολύ μεγάλης ανόδου 8% τον Σεπτέμβριο. Ωστόσο, αυτό το ποσοστό είχε “πιεσθεί θετικά” από ένα κύμα κρατήσεων από πελάτες της Thomas Cook.

Τον Οκτώβριο, η ζήτηση μειώθηκε και πάλι καθώς οι Γερμανοί καταναλωτές επικεντρώνονται κυρίως στους προορισμούς για χειμωνιάτικες διακοπές 2019/20 σε μεσογειακούς προορισμούς ή κλείνοντας νωρίς πακέτα διακοπών για το επόμενο καλοκαίρι.

fvwΟι κρατήσεις για τον κορυφαίο προορισμό Αττάλεια μειώθηκαν κατά περισσότερο από 9% τον περασμένο μήνα μετά από μια μεγάλη άνοδο κατά 16% το Σεπτέμβριο. Αντίθετα, η Χουργκάντα (+ 11%) πήγε κόντρα στη γενική τάση, με διψήφια αύξηση, για δεύτερο συνεχόμενο μήνα. Ωστόσο, οι κρατήσεις για τον μικρότερο αιγυπτιακό προορισμό Marsa Alam ήταν πολύ πίσω από τα επίπεδα του ίδιου μήνα πέρυσι.

Η ζήτηση για την Ισπανία παρουσίασε έντονες διακυμάνσεις τον περασμένο μήνα. Οι κρατήσεις για την Πάλμα υποχώρησαν κατά 15%, συνεχίζοντας τη γενικά αδύναμη ζήτηση για την Μαγιόρκα τους τελευταίους μήνες.

Πιο δυτικά, ωστόσο, τρεις από τους τέσσερις κύριους προορισμούς των Κανάριων νησιών, σημείωσαν αύξηση στη γερμανική αγορά τον περασμένο μήνα. Οι κρατήσεις για τη Fuerteventura (+ 12%) και το Lanzarote (+ 9%) αυξήθηκαν έντονα, ενώ η Tenerife South (+ 1%) παρουσίασε μικρή άνοδο. Όμως το Λας Πάλμας (-7%) υπέστη και πάλι σημαντική πτώση.

Η Ελλάδα είχε έναν “φτωχό μήνα”, όσον αφορά στα γερμανικά πακέτα και τις online κρατήσεις. Τόσο το Ηράκλειο (-7%), όσο και η Ρόδος (-6%), παρουσίασαν ασθενέστερη ζήτηση, σε αντίθεση με την ισχυρή διψήφια ανάπτυξη το Σεπτέμβριο.

Τον Σεπτέμβριο

Τον Σεπτέμβριο, οι κρατήσεις για τους κορυφαίους προορισμούς διακοπών, των Γερμανών, είχαν αυξηθεί έντονα, με διψήφιες αυξήσεις για την Τουρκία, την Αίγυπτο και την Ελλάδα και πολύ καλύτερη ζήτηση για την Ισπανία, σύμφωνα με τα στοιχεία της Amadeus.

Μετά από μια αδύναμη έναρξη του έτους και στη συνέχεια μια σταδιακή βελτίωση τους τελευταίους μήνες, οι πωλήσεις των πακέτων διακοπών στην Γερμανία, στα πρακτορεία και οι online κρατήσεις για τους δέκα πρώτους μαζικούς προορισμούς, αυξήθηκαν κατά ένα ικανοποιητικό ποσοστό, 8,1% το Σεπτέμβριο, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι Ακόμη οι χειμερινοί προορισμοί που προσφέρουν ήλιο, είχαν ικανοποιητική ζήτηση.

fvwΣε αντίθεση με τις πρόσφατες τάσεις, οι κρατήσεις των κλασικών ταξιδιωτικών πρακτορείων ήταν οι κύριοι παράγοντες ανάπτυξης της αγοράς, με αύξηση 10%, ενώ οι online κρατήσεις αυξήθηκαν μόνο κατά 6,5%. Η εξέλιξη αυτή είναι εντυπωσιακή, καθώς η μέση τιμή των πακέτων για τους δέκα κορυφαίους προορισμούς τον προηγούμενο μήνα, ήταν 26% υψηλότερη στα ταξιδιωτικά γραφεία (919 ευρώ ανά άτομο), από ό, τι στο online (730 ευρώ).

Οι προορισμοί

Μεταξύ των κορυφαίων προορισμών, η Αττάλεια (+ 15,7%) διατήρησε την πρώτη θέση με σταθερή διψήφια ανάπτυξη χάρη στις ισχυρές κρατήσεις μέσω ταξιδιωτικών γραφείων (+ 20,7%) και στο online (+ 12,4%). Έντονη ζήτηση είχε και η Σμύρνη (+ 31,4%) στις ακτές του Αιγαίου μπαίνοντας για πρώτη φορά στην πρώτη δεκάδα μετά από πολλούς μήνες.

Η Αίγυπτος παρουσίασε και πάλι καλή απόδοση τον Σεπτέμβριο, με πολύ καλή αύξηση για την Χουργκάντα ​​(+ 14,8%) που την οδήγησε στην τρίτη θέση, λίγο πίσω από τη δεύτερη  Πάλμα. Οι online κρατήσεις (+ 16,7%) ήταν μπροστά από τις πωλήσεις των ταξιδιωτικών γραφείων (+ 12%) για τον προορισμό της Ερυθράς Θάλασσας.

Οι μεγάλοι νικητές τον περασμένο μήνα συμπεριλάμβαναν τις Κανάριες Νήσους, οι οποίες φαίνεται να κάνουν μια μεγάλη επιστροφή στη γερμανική αγορά, “απαντώντας” στις κριτικές για υψηλές τιμές. Τα ισπανικά νησιά έχουν σημειώσει έντονες μειώσεις στις γερμανικές κρατήσεις κατά το τελευταίο έτος και περισσότερο.

Η Fuerteventura (+ 3,7%), η Τενερίφη Νότια (+ 0,8%) και το Lanzarote (+ 5,7%), κινήθηκαν θετικά το Σεπτέμβριο, ενώ μόνο το Λας Πάλμας (-9,4%) υπέστη σημαντική μείωση. Για άλλη μια φορά, τα τέσσερα νησιά είδαν καλύτερες κρατήσεις μέσω των ταξιδιωτικών γραφείων, παρά στο διαδίκτυο. Για παράδειγμα, σημειώθηκε αύξηση κατά 12,5% στις κρατήσεις για τη Fuerteventura, αλλά μείωση κατά 4,4% στις πωλήσεις στο διαδίκτυο. Η τάση ήταν παρόμοια για την Τενερίφη (+ 9,9% έναντι -8,5%) και Lanzarote (+ 16,7% έναντι -6,5%).

Η Πάλμα (-3,4%) υποχώρησε και πάλι με χαμηλότερες κρατήσεις και online κρατήσεις τον περασμένο μήνα, διατηρώντας όμως τη δεύτερη θέση συνολικά. Η Ελλάδα είχε επίσης καλό μήνα με καθαρή ανάπτυξη για το Ηράκλειο (+ 13,1%) και τη Ρόδο (+ 18,1%), παρόλο που οι προορισμοί έχουν πλέον εισέλθει στη χαμηλή περίοδο.

Τον Αύγουστο
Υπενθυμίζεται ότι τον Αύγουστο, οι Γερμανοί τουρίστες επέλεξαν τον Αύγουστο, φθηνές online προσφορές της τελευταίας στιγμής για την Τουρκία, την Αίγυπτο και την Ελλάδα, ενώ αντιθέτως η Ισπανία έχασε και πάλι μερίδιο σε μια αγορά που ανέκαμψε σημαντικά, σύμφωνα με τα τελευταία μηνιαία στοιχεία για τα πακέτα διακοπών, της Amadeus.
Οι πωλήσεις πακέτων διακοπών, αλλά και οι online κρατήσεις, για τους δέκα πρώτους μαζικούς προορισμούς, στη Γερμανία, αυξήθηκαν ελαφρά (κατά 0,7%) τον Αύγουστο, συνεχίζοντας την σταθερή βελτίωση που ξεκίνησε τον Ιούνιο.
Η αύξηση οφείλεται σε κρατήσεις μέσω διαδικτύου, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 3% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι. Οι πωλήσεις μέσω των ταξιδιωτικών γραφείων, οι οποίες έχουν υψηλότερες μέσες τιμές, ήταν 2,1% χαμηλότερες από τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους. Η μέση τιμή κράτησης ανά άτομο στα ταξιδιωτικά γραφεία ήταν στα € 928, 23% υψηλότερη από την μέση τιμή κράτησης στο διαδίκτυο.
φωςΗ Amadeus Leisure IT (πρώην Traveltainment) διαχειρίζεται το μεγαλύτερο μέρος των κρατήσεων, τόσο μέσω ταξιδιωτικών πρακτορείων, όσο και μέσω διαδικτύου, για οργανωμένα πακέτα διακοπών στη γερμανική αγορά, καθιστώντας τα στοιχεία που δημοσιοποιεί, αξιόπιστο δείκτη των τάσεων της ζήτησης.
Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *