gnto

Το “πανόραμα” των tour operators στη Γερμανία

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Στις 22 Φεβρουαρίου 2019, το money-tourism.gr, είχε δημοσιεύσει μια ανάλυση της γερμανικής ταξιδιωτικής αγοράς, σχετικά με τα μερίδια αγοράς και το κύκλο εργασιών των tour operators, σύμφωνα με τα στοιχεία του fvw, αλλά και του ΕΟΤ.

Λόγω της επικαιρότητας του θέματος, αναδημοσιεύουμε το ρεπορτάζ, όπως δημοσιεύτηκε τότε, το οποίο έχει ως ακολούθως:

“Ο ηγέτης της γερμανικής αγοράς ταξιδιωτικών πρακτόρων TUI, ξεπέρασε τους όλους τους σημαντικούς ανταγωνιστές του, το περασμένο έτος εν μέσω αυξήσεων, αλλά και μειώσεων για τους Thomas Cook, DER Touristik, FTI, Alltours και Schauinsland, σύμφωνα με τον τελευταίο φάκελο του fvw.

Η TUI αύξησε τα έσοδα (συμπεριλαμβανομένων των πωλήσεων μόνο για αεροπορικές θέσεις της TUIfly) στη Γερμανία κατά 7,4% σε περίπου 5,05 δισ. Ευρώ και στις τρεις γερμανόφωνες αγορές κατά 8,5% και σε 5,75 δισ. Ευρώ, σύμφωνα με εκτιμήσεις του FVW. Οι ρυθμοί αυτοί αύξησαν το μερίδιο της TUI στο 14% στην αγορά της Γερμανίας και στις γερμανόφωνες χώρες της περιοχής.

tuiΗ TUI Germany αύξησε τα έσοδα ταχύτερα από τον αριθμό των πελατών, ο οποίος αυξήθηκε κατά 7% σε 6,5 εκατομμύρια στη Γερμανία και κατά 7,8% σε 7,3 εκατομμύρια στις τρεις αγορές σε εκτιμώμενη βάση, λόγω των υψηλότερων τιμών πώλησης. Εάν συμπεριληφθεί η ξεχωριστή θυγατρική TUI Cruises, το μερίδιο αγοράς της TUI Group στη Γερμανία αυξήθηκε στο 18,1% πέρυσι, σύμφωνα με τη μελέτη.

money tourism photo
Ο CEO του Thomas Cook Peter Fankhauser | money tourism copyright

Ο Thomas Cook (συμπεριλαμβανομένων των πωλήσεων μόνο για αεροπορικές θέσεις της Condor) εμφάνισε πτώση στην συνολική αγορά πέρυσι, επιτυγχάνοντας ωστόσο αύξηση της τάξης του 4,7% σε κύκλο εργασιών, στα 4 δισεκατομμυρίων ευρώ, στην περιοχή DACH και αύξηση του αριθμού των πελατών κατά 7,4% στα 7,3 εκατομμύρια. Ο όμιλος είχε τους ίδιους ρυθμούς ανάπτυξης στη Γερμανία, σύμφωνα με εκτιμήσεις του FVW, με κύκλο εργασιών 3,8 δισ. Ευρώ και 6,9 εκατ. πελάτες. Έτσι, ο όμιλος έφθασε να έχει μερίδιο αγοράς 10,6% στη Γερμανία και 9,7% στις όμορες χώρες.

Sören-Hartmann_der_touristik
Ο κ. Sören Hartmann του DER Touristik

Τα έσοδα του DER Touristik μειώθηκαν για τρίτη συνεχόμενη χρονιά καθώς απέτυχε να επωφεληθείν από την ανάκαμψη προορισμών όπως η Τουρκία και η Αίγυπτος. Ο κύκλος εργασιών του ομίλου στη Γερμανία, όπου η ταξιδιωτική δραστηριότητα, βρίσκεται σε στάδιο αναδιάρθρωσης, υποχώρησε κατά 1,2% στα 2,65 δισ. Ευρώ, με εκτιμώμενη μείωση κατά 5,9% στον αριθμό των πελατών σε 4,9 εκατ. Ευρώ. Ο κύκλος εργασιών στις τρεις γερμανόφωνες αγορές υποχώρησε κατά 1,2% στα 3,4 δισεκατομμύρια ευρώ με εκτιμώμενη πτώση 4,8% σε 6 εκατομμύρια πελάτες. Το μερίδιο αγοράς του ομίλου μειώθηκε σε 7,4% στη Γερμανία και σε 8,3% στην περιοχή DACH (συμπεριλαμβανομένων των Kuoni και Helvetic Tours στην Ελβετία). Τα στοιχεία αυτά αποκλείουν τα έσοδα από ταξιδιωτικά πρακτορεία.

FTI
O Dietmar Gunz, ιδιοκτήτης του FTI

Ο μεγαλύτερος νικητής πέρυσι ήταν για άλλη μια φορά ο όμιλος FTI με ισχυρή διψήφια ανάπτυξη. Ο όμιλος με έδρα το Μόναχο αύξησε τον κύκλο εργασιών των tour operators στη Γερμανία, την Αυστρία και την Ελβετία κατά 13,7% στα € 2,9 δισ., ενώ ταυτόχρονα ο αριθμός των πελατών αυξήθηκε κατά 11,8% σε 4,75 εκατ.. Το περιφερειακό μερίδιο αγοράς του αυξήθηκε σε 7%. Ο FTI δεν υπέβαλε καμία ανάλυση για τη Γερμανία, αλλά η FVW εκτιμά ότι το μερίδιό του στην αγορά έχει αυξηθεί στο 7,2%, προσεγγίζοντας το DER Touristik.

Η μεγαλύτερη εταιρία Κρουαζιέρας της Γερμανίας, η Aida Cruises, διατηρεί τη θέση της ως πέμπτος μεγαλύτερος ταξιδιωτικός πράκτορας της χώρας. Ο αριθμός των πελατών της στην περιοχή DACH αυξήθηκε κατά 4,7% σε πάνω από ένα εκατομμύριο, γεγονός που οδήγησε σε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 8,8% σε 1,85 δισ. Ευρώ. Αυτό του έδωσε 4,5% της περιφερειακής αγοράς.

alltours
Ο κ. Willie Verhuven του Alltours

Ο Alltours κατέκτησε την έκτη θέση και δημιούργησε μια σταθερή ανάπτυξη, με τον περιφερειακό κύκλο εργασιών να αυξάνεται κατά 3,9% σε 1,4 δισ. Ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 4% σε πάνω από 1,7 εκατ. πελάτες. Ο Schauinsland επέστρεψε σε διψήφιο αναπτυξιακό ρυθμό μετά από δύο αδύναμα χρόνια. Ο περιφερειακός κύκλος εργασιών του αυξήθηκε κατά 13,6% σε 1,3 δισ. Ευρώ καθώς ο αριθμός των πελατών αυξήθηκε κατά 12,6% σε 1,6 εκατ..

ksd photo
money tourism photo

Στην όγδοη θέση βρέθηκε η TUI Cruises, της οποίας τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 18,4% στα 1,25 δισ. Ευρώμ ενώ οι αριθμοί των πελατών αυξήθηκαν σχεδόν κατά 14%. Ο Ελβετικός Hotelplan Group, παρέμεινε στην ένατη θέση με 7% αύξηση του κύκλου εργασιών σε 533 εκατ. Ευρώ (601 εκατ. CHF), που γίνονται αποκλειστικά στην Ελβετία. Η κατάταξη των πρώτων δέκα ολοκληρώθηκε από την ειδικευμένη σε κρουαζιέρες σε ποτάμια, Phoenix Reisen, με αύξηση 6,5% στον κύκλο εργασιών της στα 375 εκατ. Ευρώ.

H συνολική αγορά

Οι γερμανικοί tour operators αύξησαν περισσότερο τα έσοδά τους, από ότι αναμενόταν το 2017/18 χάρη στην ανάκαμψη  πακέτων διακοπών σε προορισμούς,  όπως την Τουρκία και την Αίγυπτο, επισημαίνει το Fvw.

Οι 54 ταξιδιωτικοί πράκτορες που αναφέρονται στη μελέτη έρευνας αγοράς αύξησαν τα έσοδα της Γερμανίας, της Αυστρίας και της Ελβετίας κατά 8,3% σε 27,5 δισ. ευρώ για το τουριστικό έτος 2017/18.Σε γενικές γραμμές, οι τιμές των ξενοδοχείων αυξήθηκαν σε σημαντικούς προορισμούς όπως Ισπανία και Ελλάδα.

Στη Γερμανία, τα έσοδα  αυξήθηκαν κατά 8% περίπου στα 23,4 δισ. ευρώ. 

Τα στοιχεία του fvw συμβαδίζουν με τις έρευνες αγοράς από την DRV και την GfK, γεγονός που δείχνει ότι η συνολική αγορά στα ταξίδια με τουλάχιστον για μία διανυκτέρευση αυξήθηκε κατά 7% στα περίπου 36 δισ. ευρώ.

Η οργανωμένη ταξιδιωτική αγορά για την περιοχή «DACH» , που αναφέρεται στις τρεις γερμανόφωνες χώρες, αυξήθηκε περισσότερο συγκριτικά με τις μεμονωμένες απευθείας κρατήσεις (π.χ. μέσω διαδικτυακών καναλιών), οι οποίες αυξήθηκαν κατά 3% στα 32 δισεκατομμύρια ευρώ σύμφωνα με την GfK. Αυτά τα στοιχεία συνεπάγονται ότι η συνολική αγορά διακοπών και αναψυχής στη Γερμανία, την Αυστρία και την Ελβετία θα ανέλθει στα 68 δισεκατομμύρια ευρώ το 2018.

Επιπλέον, η αγορά ταξιδιωτικών πρακτορείων στις τρεις γερμανόφωνες χώρες αυξήθηκε ακόμη πιο γρήγορα το 2018 από ότι το προηγούμενο έτος, σημειώνοντας αύξηση  κατά 6,9%, συμπεριλαμβανομένου του 7,4% στη Γερμανία.

Η έντονη ανάπτυξη των ταξιδιωτικών πρακτόρων σε σχέση με πέρυσι,  οφείλεται στις δυνατές πρώιμες κρατήσεις  από τη συνεχιζόμενη ανάκαμψη προορισμών για Τουρκία, Αίγυπτο και  Τυνησία.

Περίπου το 90% των γερμανικών κρατήσεων για τους προορισμούς αυτούς είναι οι οργανωμένες διακοπές.

Αυτές οι τάσεις εξηγούν επίσης εν μέρει γιατί η αύξηση των εσόδων κατά 8,3% κατά την περσινή χρονιά είναι σημαντικά υψηλότερη από την αύξηση του αριθμού των πελατών κατά 5,8%. Σε γενικές γραμμές, οι τιμές των ξενοδοχείων αυξήθηκαν σε σημαντικούς προορισμούς όπως την Ισπανία και την Ελλάδα. Επιπλέον, υπήρχε  ζήτηση για διακοπές όλων των κατηγοριών σε υψηλότερες τιμές στην Τουρκία και την Αίγυπτο, καθώς και για κρουαζιέρες και ταξίδια πολυτελείας.

Kαι το 2017

germany

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *