ksd copyright
money tourism photo

Γ. ΔΗΜΑΣ : Γιατί η TUI επενδύει στην Κρήτη

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η TUI θέλει να αναπτύξει ακόμη πιο δυναμικά την παρουσία της στην Κρήτη, σύμφωνα με τον εμπορικό διευθυντή της TUI Hellas κ. Γιώργο Δήμα.

Ο κ. Δήμας σε συνέντευξή του στην “Π” μάς μιλά για την αναγκαιότητα διεύρυνσης της τουριστικής σεζόν, αλλά και τα επενδυτικά σχέδια του ομίλου στο νησί και κάνει ιδιαίτερη αναφορά στο πρόγραμμα “TUI cares for Crete”, στο μέλλον του τουρισμού στην Κρήτη, στην σημασία που έχει το υψηλό είπεδο υπηρεσιών.

Ο ίδιος υπογραμμίζει ότι δεν πρέπει να ανατραπεί η ανοδική πορεία του ελληνικού τουρισμού με νέους φόρους που αυξάνουν το κόστος αλλά χωρίς αντίστοιχη βελτίωση ποιότητας.

– Τι περιλαμβάνει η συνεργασία της TUI με 25 ελαιοπαραγωγούς και 47 οινοποιούς στην Κρήτη και ποιος είναι ο στόχος αυτού του project;

Η πρωτοβουλία αυτή στοχεύει στη δημιουργία ενός δικτύου που συνδέει τον κλάδο του τουρισμού με την τοπική αγροτική παραγωγή καθώς αποτελούν την κύρια πηγή εισοδήματος για το νησί της Κρήτης. Το επίκεντρο του έργου είναι τα δύο βασικά προϊόντα της Κρήτης, κρασί και ελαιολάδο, καθώς και οι οικολογικές διαδικασίες καλλιέργειας και επεξεργασίας.

Επιπλέον, επτά παραδοσιακά κρητικά αμπέλια θα προωθηθούν ιδιαίτερα μέσω της παραγωγής τοπικών κρασιών.

Με στόχο να μπορούν οι παραθεριστές να επισκέπτονται τοπικούς χώρους παραγωγής και να επικοινωνούν απευθείας με τους αμπελοκαλλιεργητές, αναπτύσσεται ένα καινοτόμο και διαδραστικό πρόγραμμα εκδρομών από την εταιρία μας. Μακροπρόθεσμα πρέπει να επιτευχθεί βελτίωση της ποιότητας και της ποσότητας των τοπικών τροφίμων στα ξενοδοχεία, να μειωθούν οι αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις της γεωργίας καθώς και να ενισχυθεί η τοπική οικονομία. Το έργο συνοδεύεται άμεσα από μέτρα ευαισθητοποίησης και επικοινωνίας. Επιπλέον, οι επισκέπτες θα επωφεληθούν από μια εκτεταμένη περιφερειακή προσφορά πιάτων σε ξενοδοχεία και εκδρομές.

Η προώθηση του έργου ανακοινώθηκε στο Βερολίνο ως μέρος της παρουσίασης του προγράμματος του TUI Care Foundation. Μετά την ίδρυσή του το 2016, επιλέχθηκαν τα πρώτα 30 έργα σε 25 χώρες, τα οποία χρηματοδοτούνται φέτος. Συνολικά διατίθενται περισσότερα από 4 εκατομμύρια ευρώ για την προώθηση του βιώσιμου τουρισμού παγκοσμίως. Μέχρι το 2020, η συνεισφορά αυτή θα αυξηθεί σταδιακά σε 10 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.

– Η τουριστική σεζόν πρέπει να διευρυνθεί και με ποιο τρόπο να γίνει αυτό;

tui_crete_ksd copyright
ksd copyright

Η αλήθεια είναι πως η τουριστική σεζόν είναι μικρή και αποτελεί ένα από τα αδύνατα σημεία του ελληνικού τουρισμού. Θα μπορούσε να διευρυνθεί με την εισαγωγή διαφοροποιημένων υπηρεσιών και εμπειριών όπως για παράδειγμα είναι ο αθλητικός τουρισμός (π.χ. ποδηλατικός, πεζοπορικός, γκολφ κ.ά.). Δυστυχώς όμως λείπουν βασικές υποδομές για να υποστηριχθεί κάτι τέτοιο σε αυτή τη φάση. Είναι γεγονός ότι η Ελλάδα θα ήταν πιο ελκυστική επενδυτικά αν η σεζόν ήταν μεγαλύτερη. Τόσο οι δυνατότητες της χώρας, όσο και της Κρήτης είναι αδιαμφισβήτητες αποτελώντας έτσι μια γερή βάση για τη διεύρυνση της τουριστικής σεζόν.

– Ποια είναι τα επενδυτικά σχέδια του ομίλου για το νησί και σε τι χρονικό ορίζοντα;

Η Κρήτη είναι ένας από τους μεγαλύτερους τουριστικούς προορισμούς της TUI στην Ελλάδα και προσφέρει υψηλά επίπεδα τουριστικών υπηρεσιών και διαφοροποιημένων προϊόντων.

Συνεχίζουμε να επενδύουμε σε δυναμικές και μακροχρόνιες συνεργασίες με τους περισσότερους ξενοδόχους στην περιοχή και βελτιώνουμε συνεχώς το επίπεδο υπηρεσιών, όπως καταγράφεται στις προτιμήσεις των πελατών μας και στα συνεχώς αυξανόμενα ποσοστά κρατήσεων, όπως της Γερμανίας που ανέρχεται για τη φετνή σεζόν στο 30%.

Η στρατηγική μας στην Κρήτη είναι μέρος της παγκόσμιας στρατηγικής του ομίλου, όπως αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της TUI, κος Γιούσεν: «Ακολουθούμε τα τελευταία χρόνια επιτυχώς μια στρατηγική μετασχηματισμού της TUI από έναν τουρ οπερέιτορ κλασικού τύπου σε παγκόσμιο τουριστικό όμιλο με επίκεντρο τα ιδιόκτητα ξενοδοχεία και κρουαζιερόπλοια. Εστιάζουμε το επενδυτικό ενδιαφέρον μας σε αυτούς τους τομείς. Παράλληλα επεκτείνουμε και ενισχύουμε τις εταιρικές σχέσεις με ξενοδοχεία και τουριστικές επιχειρήσεις στους τουριστικούς προορισμούς. Σε αυτό το πλαίσιο επενδύουμε στην Ελλάδα με επιπλέον αεροπορικά δρομολόγια προς όλους τους τουριστικούς προορισμούς, με επέκταση του ξενοδοχειακού δυναμικού καθώς και με τη σημαντική αύξηση στις κρουαζιέρες, που καταγράφουμε αύξηση 20% σε σχέση με πέρυσι. Η Ελλάδα είναι μια σημαντική αγορά για την TUI η οποία κατείχε πάντα ένα σημαντικό μερίδιο. Παλαιότερα ήταν η Ισπανία νούμερο ένα, μετά ήρθε η Τουρκία. Η Ελλάδα ήταν αδύναμη τα τελευταία χρόνια, αλλά έχει επανέλθει πλέον πολύ δυναμικά”.

Πώς βλέπετε τα επόμενα χρόνια τον ελληνικό τουρισμό; Πόσο σημαντικός προορισμός είναι η Κρήτη για την TUI και γιατί;

Όπως γνωρίζετε, η Ελλάδα θα έχει μια πολύ καλή σεζόν το 2017. Η TUI συνεχίζει να αναπτύσσεται δυναμικά και στην Κρήτη κυρίως από την αγορά της Γερμανίας. Η Κρήτη αποτελεί ένας από τους μεγαλύτερους προορισμούς για τις αγορές μας και σαφώς, όπως αναφέρθηκε από τον κο Γιούσεν, θέλουμε να αναπτύξουμε ακόμα περισσότερο την παρουσία μας ειδικά σε μια περιοχή όπως η Κρήτη, που έχει μοναδική φυσική ομορφιά, υψηλό επίπεδο υπηρεσιών, ικανό ανθρώπινο δυναμικό και επαγγελματίες του τουρισμού.

Η Ελλάδα θα συνεχίσει να αναπτύσσεται αλλά είναι σημαντικό να μην ανατραπεί αυτή η ανοδική πορεία από επιπρόσθετες επιβαρύνσεις φόρων που αυξάνουν το κόστος χωρίς αντίστοιχη βελτίωση της ποιότητας.

Η Ελλάδα και η Κρήτη πρέπει να φροντίσει να παραμείνει μακροπρόθεσμα ένας ισχυρός προορισμός και να συνεχίσει να προσφέρει καλές τουριστικές υπηρεσίες. Το καλό τουριστικό προϊόν και το υψηλό επίπεδο υπηρεσιών είναι βασικές προυποθέσεις για την επιτυχία του νησιού.

ΠΗΓΗ : www.patris.gr, Άννα Κωνσταντουλάκη

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *