pitsilis
Ο διοικητής της ΑΑΔΕ κ. Γιώργος Πιτσιλής

Γ. Πιτσιλής: 4 εκατ. πολίτες και επιχειρήσεις εξυπηρετήθηκαν ψηφιακά το 2020 |

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΜΟΝΕΥ ΦΟΡΕΙΣ

Περισσότεροι από 4 εκατομμύρια πολίτες και επιχειρήσεις εξυπηρετήθηκαν ψηφιακά από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) κατά το 2020, με αποτέλεσμα οι φορολογούμενοι να γλιτώσουν πάνω από 1,8 εκατομμύρια επισκέψεις στην Εφορία στο διάστημα αυτό.

Αυτό δήλωσε σε σημερινή συνέντευξη Τύπου ο διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) Γιώργος Πιτσιλής, ο οποίος προανήγγειλε προσυμπληρωμένες δηλώσεις ΦΠΑ και ψηφιακή έκδοση ΑΦΜ, παρουσιάζοντας τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες για τους πολίτες, τις επιχειρήσεις και τους φορείς του Δημοσίου.

ksd PRIMAGEL
adv

Σύμφωνα με τον Διοικητή της ΑΑΔΕ για το 2021 προγραμματίζεται σειρά νέων έργων αναβάθμισης των ψηφιακών υπηρεσιών με τη συνδρομή των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης.

Μεταξύ άλλων, το επόμενο δίμηνο προγραμματίζεται να τεθεί σε πρακτική εφαρμογή για όλες τις επιχειρήσεις η ψηφιακή έκδοση παραστατικών τιμολογίων και αποδείξεων με ταυτόχρονη ενημέρωση των ηλεκτρονικών βιβλίων. Παράλληλα μέσα από τα δεδομένα του Mydata θα προσυμπληρώνονται οι δηλώσεις ΦΠΑ. Εξάλλου σχεδιάζεται η ψηφιακή έκδοση ΑΦΜ ενώ έρχεται και η μεταβολή ΚΑΔ όπως και η δημιουργία υποκαταστήματος μέσω Taxisnet.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίσε ο Γ. Πιτσιλής, η ΑΑΔΕ, με τους μισούς εργαζόμενους στην υπηρεσία λόγω των περιοριστικών μέτρων, κατάφερε μέσα στο 2020 να εξυπηρετήσει ηλεκτρονικά πάνω από 4 εκατ. πολίτες και επιχειρήσεις, με 850.000 ψηφιακά έγγραφα. «Γλιτώσαμε πάνω από 1,8 εκατομμύρια επισκέψεις στην εφορία», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Μεταξύ των 80 νέων ψηφιακών υπηρεσιών της ΑΑΔΕ περιλαμβάνονται οι ακόλουθες:

– Η πλατφόρμα MybusinessSupport μέσω του οποίου καταβλήθηκαν σε 737.000 επιχειρήσεις και επαγγελματίες πάνω από 7,8 δισ. ευρώ.

– Η εφαρμογή Myθέρμανση για το επίδομα θέρμανσης με 690.000 αιτήσεις που υποβλήθηκαν από τα νοικοκυριά.

– Η εφαρμογή για τις δηλώσεις Covid για την αποζημίωση ιδιοκτητών ακινήτων όπου 232.000 ΑΦΜ έχουν λάβει 44,5 εκατ. ευρώ μέσω συμψηφισμών και είναι έτοιμες για συμψηφισμό άλλες 15.000 αιτήσεις. Συνολικά 365.000 ιδιοκτήτες έχουν λάβει πάνω από 187 εκατ. ευρώ είτε μέσω συμψηφισμών, είτε με πίστωση του τραπεζικού τους λογαριασμού.

– Η πλατφόρμα MyCar με 135.000 ψηφιακές ακινησίες οχημάτων και έκδοση 685.000 αποδεικτικών μη οφειλής τελών κυκλοφορίας .

– Η χορήγηση 125.000 κλειδάριθμων με ταυτοποίηση μέσω τηλεφώνου και 12.500 μέσω βιντεοκλήσης.

– Η εφαρμογή myProperty για τις ηλεκτρονικές μεταβιβάσεις ακινήτων. Ηδη έχουν αποσταλεί ηλεκτρονικά 600 δηλώσεις φόρου μεταβίβασης.

Η τοποθέτηση

Η τοποθέτηση του κ. Πιτσιλή έχει ως εξής:
“Απαντήσαμε στην κρίση, δημιουργήσαμε την επόμενη ημέρα ψηφιακής εξυπηρέτησης επιχειρήσεων και πολιτών.

Χαίρομαι που μας τιμάτε με την παρουσία σας και ελπίζω να τα λέμε τακτικότερα τώρα που φαίνεται το φως στην άκρη του τούνελ της πανδημίας.

Σας καλέσαμε λοιπόν για να σας ενημερώσουμε για τη δύσκολη μάχη που έδωσαν και συνεχίσουν να δίνουν οι άνθρωποι της ΑΑΔΕ για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση πολιτών και επιχειρήσεων στη διάρκεια αυτής της πρωτόγνωρης κρίσης.

Μπορώ να πω ότι σε αυτό βοήθησε η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών μας πριν το ξέσπασμα της κρίσης, που μας είχε εξασφαλίσει τη βάση και την κρίσιμη μάζα υποδομών πάνω στην οποία στηριχτήκαμε για να διευρύνουμε, εμπλουτίσουμε έως και διπλασιάσουμε τον αριθμό των ψηφιακών μας υπηρεσιών σε χρονικό διάστημα μικρότερο του ενός έτους.

Και για να είμαι ειλικρινής, θα πρέπει να πω ότι δεν είναι μόνο ο αριθμός των υπηρεσιών αλλά και η περιπλοκότητα αυτών, η μεταρρύθμιση / προσαρμογή της διαδικασίας από γραφειοκρατική σε ψηφιακή και το κατεπείγον της υλοποίησης.

Με ιδιαίτερη χαρά μπορώ να σας πω ότι:
– με το ήμισυ μόνον των εργαζομένων λόγω covid 19
Καταφέραμε:
· Να ανταποκριθούμε σε πάνω από 4.000.000 αιτήματα πολιτών και επιχειρήσεων μέσα στο 2020.
· Οι ΔΟΥ μας απέστειλαν με ψηφιακή κοινοποίηση 850.000 έγγραφα που ζήτησαν πολίτες και οι επιχειρήσεις στη θυρίδα τους στο myTAXISnet.
· Μέσα από πλατφόρμες όπως το myCAR, την ψηφιακή χορήγηση κλειδαρίθμου, γλιτώσαμε 1.8 εκ επισκέψεις πολιτών στις ΔΟΥ.
· Ενισχύσαμε τις ψηφιακές πληρωμές του δημοσίου προς τους πολίτες:
Μόνο το 2020 συγκεντρώσαμε σχεδόν 2,7 εκ ΙΒΑΝ, πλησιάζοντας πλέον τα 4 εκ ΙΒΑΝ.

Κάνοντας έναν απολογισμό των ψηφιακών μας υπηρεσιών, μπορώ να σας πω ότι προσφέρουμε ήδη πάνω από 80 ψηφιακές υπηρεσίες προς πολίτες, επιχειρήσεις και φορείς του δημοσίου.

Σχεδιάσαμε, δημιουργήσαμε, διαχειριστήκαμε και μάλιστα επιτυχώς ενισχύσαμε οικονομικά τις επιχειρήσεις.
myBusinessSupport:
6 κύκλοι επιστρεπτέας.
5 αποζημιώσεις ειδικού σκοπού.
Ψηφιακά, πάνω από 7,822 δισεκ. δόθηκαν σε 737.600 επιχειρήσεις με πάνω από 2 εκατομμύρια μοναδικές ψηφιακές πληρωμές.
Σε εξέλιξη βρίσκεται η 7η επιστρεπτέα προκαταβολή, με πάνω από 230.000 αιτήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος μέχρι στιγμής.
myΘΕΡΜΑΝΣΗ
Ικανοποιήθηκαν σχεδόν 690.000 αιτήσεις, με συνολικό ποσό που ξεπέρασε τα 70 εκ.
Δηλώσεις COVID
1. Συμψηφισμοί Μαρτίου – Οκτωβρίου (ΑΦΜ και ποσά):
ΑΦΜ 232.000 – 44,508,988.12€.
Έχουμε 15.000 εκκαθαρισμένες, που είναι έτοιμες να συμψηφιστούν μόλις προκύψουν φορολογικές υποχρεώσεις των δικαιούχων.
2. Πληρωμές Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου (ΑΦΜ και ποσά) και Ιανουαρίου:
ΑΦΜ 307.000 – 142,541,833.27€.
Εκ των οποίων 13,5 εκ σε 4.500 ΝΠ.
Συνολικά ΑΦΜ και ποσά:
ΑΦΜ 365.000 – 187,050,821.39 €.
Δώσαμε διέξοδο στους ιδιοκτήτες οχημάτων, με λύσεις όπως:
myCAR
Ψηφιακές ακινησίες 135.000.
Αποδεικτικά μη οφειλής τελών κυκλοφορίας 685.000.
myDATA
Είναι η πιο σημαντική ψηφιακή μεταρρύθμιση της σχέσης των επιχειρήσεων με το Δημόσιο.

Στηρίζουμε τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες μέσω του σχεδιασμού και της υλοποίησης του myDATA (Έχει τύχει διεθνούς αναγνώρισης. Έχει αναγνωριστεί ως καλή πρακτική και μας ζητείται να το παρουσιάσουμε και σε άλλες χώρες, όπως στην Πορτογαλία)
Έχουμε λάβει 27,2 εκατομμύρια παραστατικά Τιμολόγια που αφορούν 160.000 επιχειρήσεις
Ήτοι, 400.000 παραστατικά την ημέρα, με αυξητικές τάσεις.

Κλειδάριθμοι
1. Μέσω ταυτοποίησης κινητού 125.000.
2. Μέσω myAADElive 12.500.
myProperty

Πρόκειται για την πρώτη πλατφόρμα ψηφιοποίησης των δηλώσεων ΦΜΑ, η οποία σχεδιάζεται να επεκταθεί και στις υπόλοιπες δηλώσεις απόκτησης περιουσίας.
Θέλει λιγότερο από 15 λεπτά για να συμπληρωθεί η δήλωση.
Αποτελεί όφελος για τον πολίτη, το συμβολαιογράφο και την υπηρεσία.

Επισκέψεις συμβολαιογράφων: Ένας στους τέσσερις.
Σύνολο δηλώσεων: περίπου 600 δηλώσεις.

Συνεχίζουμε και διευρύνουμε τις ενημερωτικές – εκπαιδευτικές παρουσιάσεις στους συμβολαιογράφους. Μπορείτε να ρωτήσετε και τον Πρόεδρο του ΣΣΑ κ. Ρούσκα, με τον οποίο έχουμε στενή συνεργασία όλο το διάστημα για την εμπειρία των συμβολαιογράφων από τη χρήση της πλατφόρμας.

Διαλειτουργικότητα

Πλήθος αιτημάτων διαλειτουργικότητας με φορείς δημοσίου:
– έχουν ξεπεράσει το δισεκατομμύριο.
Επιγραμματικά:
Το 2020 πετύχαμε:
– Επιτάχυνση, ανάπτυξη και διεύρυνση του συνόλου των ψηφιακών έργων
– Εξέλιξη της νοοτροπίας. Περισσότερη έμφαση στο πως οι εφαρμογές θα είναι πιο αποτελεσματικές και πιο φιλικές για το χρήστη. Προσπαθούμε να δούμε τις εφαρμογές μας με τα δικά του μάτια. Να μπούμε στη θέση του και να δούμε πως αυτός εξυπηρετείται καλύτερα.
Στόχος, να κεφαλαιοποιήσουμε τα ψηφιακά επιτεύγματα της περασμένης χρονιάς, να τα εξελίξουμε στην κατεύθυνση αυτού που ονομάζουμε «ψηφιακή σχέση με τον πολίτη».
Μέσα από αυτή την εξέλιξη της ψηφιακής μας σχέσης με τους πολίτες και τις επιχειρήσεις στρέφουμε καθημερινά το σύνολο των λειτουργιών μας στην εξυπηρέτησή τους, χωρίς τους γεωγραφικούς περιορισμούς του παρελθόντος.
Έτσι αντιλαμβανόμαστε την ψηφιακή εποχή, με αυτή τη στρατηγική θέλουμε να αξιοποιήσουμε όλα τα εργαλεία που έχουμε στη διάθεσή μας, αλλά και τα καινούργια που έρχονται.

Για το 2021:

Προτεραιότητά μας ήταν και παραμένει η προάσπιση της δημόσιας υγείας, της υγείας των εργαζομένων, της οικονομίας, των φορολογούμενων πολιτών και της κοινωνίας στο σύνολό της.
Στο πλαίσιο αυτό, μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας προγραμματίζουμε σειρά έργων για την αναβάθμιση της ΑΑΔΕ.
Για τα έργα αυτά θα έχουμε την ευκαιρία να μιλήσουμε εκτενέστερα προσεχώς

Σήμερα, θα ήθελα να αναφερθώ σε ορισμένα από τα έργα που προγραμματίζουμε φέτος το 2021 και τα οποία σηματοδοτούν την έμφαση που δίνουμε στην εξυπηρέτηση του πολίτη και της επιχείρησης:
1. myDATA: Ψηφιακή Έκδοση Παραστατικών και προσυμπλήρωση δηλώσεων ΦΠΑ.
Η ΑΑΔΕ υλοποιεί εφαρμογή ψηφιακής έκδοσης παραστατικών (αποδείξεων και τιμολογίων) που μπορούν να χρησιμοποιούν ελεύθερα οι επιχειρήσεις, ενημερώνοντας, ταυτόχρονα με την έκδοση, τα ηλεκτρονικά βιβλία
Επίσης, σχεδιάζει την προσυμπλήρωση των δηλώσεων ΦΠΑ, με βάση τα δεδομένα του myDATA
2. Χορήγηση ΑΦΜ μέσω της πλατφόρμας myAADElive.
Με τη συμπλήρωση αίτησης ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει ΑΦΜ μετά την ταυτοποίησή του σε πραγματικό χρόνο μέσω βιντεοκλήσης.
3. Άμεση πίστωση πληρωμών για φορολογικές οφειλές.
Εισαγωγή του συστήματος IRIS για άμεση πίστωση πληρωμών μέσω web banking.
Με το σύστημα αυτό, οι πληρωμές θα μπορούν να εμφανίζονται σε πραγματικό χρόνο, επισπεύδοντας έτσι τις συναλλαγές που εξαρτώνται από την εξόφληση φορολογικών οφειλών (όπως ο Φόρος Μεταβίβασης Ακινήτων), αλλά και την άμεση έκδοση φορολογικής ενημερότητας
4. Ψηφιακές Μεταβολές Στοιχείων Επιχείρησης.

Δίνουμε τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να μεταβάλλουν τα στοιχεία τους, όπως τους ΚΑΔ, και να δηλώσουν τη σύσταση υποκαταστημάτων μέσω TAXISnet
Στόχος μας είναι με συνέπεια και συνέχεια να εξυπηρετούμε επιχειρήσεις, φορολογούμενους πολίτες και το κοινωνικό σύνολο”.

1 σχόλιο στο “Γ. Πιτσιλής: 4 εκατ. πολίτες και επιχειρήσεις εξυπηρετήθηκαν ψηφιακά το 2020 |

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *