athens
© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

GBR: Ποιοι προορισμοί «διακρίθηκαν» το β’ τρίμηνο

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τον καθοριστικό ρόλο του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» στα συνολικά μεγέθη του ελληνικό τουρισμό και ιδιαίτερα της Αθήνας, αποτυπώνουν τα στοιχεία της εταιρείας GBR Consulting για τις επιδόσεις των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων της χώρας κατά το δεύτερο τρίμηνο της φετινής χρονιάς.

Η τρίχρονη non stop «πτήση» του αεροδρομίου της Αθήνας (Μάιος 2013-Απρίλιος 2016) με υψηλά διψήφια ποσοστά αύξησης επιβατικής κίνησης φαίνεται να εμφανίζει κάποια σημάδια κόπωσης το β’ τρίμηνο.

Κι αν δεν καταγραφόταν μικρή άνοδος της μέσης τιμής διάθεσης των δωματίων και δεν βοηθούσε την κατάσταση η τονωτική «ένεση» της ναυτιλιακής έκθεσης «Ποσειδώνια» τον Ιούνιο, τα έσοδα ανά δωμάτιο (RevPAR) στα ξενοδοχεία της Αθήνας θα κινούνταν αρκετά χαμηλότερα από το +1,2% που «έγραψαν», τελικά στο β’ τρίμηνο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της GBR τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο κινήθηκαν ανοδικά 2% στο πρώτο εξάμηνο έναντι αύξησης διεθνών αφίξεων 4,2% στο αεροδρόμιο της πρωτεύουσας στο ίδιο διάστημα.

gbrΤριπλάσια ήταν η βελτίωση μεγεθών για τα ξενοδοχεία της Θεσ/νίκης τα οποία σημείωσαν αύξηση εσόδων ανά δωμάτιο 6,2% στο δεύτερο τρίμηνο (έναντι του 2015) και 5% στο σύνολο του πρώτου εξαμήνου. Για τις μονάδες της συμπρωτεύουσας, ωστόσο, καθοριστικό θα είναι το δεύτερο εξάμηνο. Σ’αυτό το διάστημα αναμένεται να καταγραφούν οι όποιες επιπτώσεις στην τουριστική κίνηση από την Τουρκία μετά τις εξελίξεις στη γειτονική χώρα.

Σημειώνεται ότι η Τουρκία αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά τουριστών της Θσ/νίκης μετά την Κύπρο.

Αύξηση εσόδων (RevPAR) κατά 2,8% στο δεύτερο τρίμηνο και 4,3% στο σύνολο του πρώτου εξαμήνου κατέγραψαν, σύμφωνα με την GBR, τα ξενοδοχεία των παραθεριστικών περιοχών (resorts).

 

Στην έκθεσή της η GBR επιβεβαιώνει τις εκτιμήσεις για τους κερδισμένους της φετινής χρονιάς επισημαίνοντας χαρακτηριστικά πως τα τέσσερα αεροδρόμια που εξυπηρετούν προορισμούς του Ιονίου και της δυτικής Ελλάδας (Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς, Ακτίου) κατέγραφαν μέχρι και τον Ιούνιο άνοδο ξένων επισκεπτών 10%.

Συμπληρώνοντας τη «φωτογραφία» των υποψήφιων κερδισμένων της φετινής χρονιάς η GBR επισημαίνει την αύξηση επισκεπτών 16% που κατέγραψαν από κοινού Μύκονος και Σαντορίνη στο πρώτο εξάμηνο αλλά και την άνοδο 11% του αεροδρομίου Ηρακλείου στο ίδιο διάστημα.

Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία της GBR για τις επιδόσεις των ξενοδοχείων στις ανταγωνίστριες χώρες της Ελλάδας.

Η εικόνα στην Ευρώπη

Τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου επιβεβαιώνουν τις αρχικές εκτιμήσεις ότι η Ισπανία θα αποσπάσει τη μερίδα του λέοντος των ωφελειών από τη ρευστή κατάσταση που διαμορφώθηκε φέτος στις ευρωπαϊκές αγορές.

Είναι χαρακτηριστικό πως τα ξενοδοχεία της νότιας Ευρώπης εμφανίζονται να καταγράφουν οριακή άνοδο εσόδων (RevPAR) 0,2% στο δεύτερο τρίμηνο και 2,3% στο πρώτο εξάμηνο.

Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει πως η Μαδρίτη κατάφερε να κεφαλαιοποιήσει σε σημαντικό βαθμό τα οφέλη του ισπανικού τουρισμού φέτος. Έτσι, τα ξενοδοχεία της Μαδριτης κατέγραψαν αύξηση εσόδων 9,5% στο β’ τρίμηνο της χρονιάς στο 12,4% στο σύνολο του πρώτου εξαμήνου.

Πτώση εσόδων, αντίθετα, της τάξης του 1,2% στο β’ τρίμηνο και 1% στο εξάμηνο κατέγραψαν τα ξενοδοχεία της Ρώμης. Η ιταλική πρωτεύουσα προσελκύει παραδοσιακά μεγάλο αριθμό επισκεπτών από τη Γαλλία και τη Γερμανία και, αναπόφευκτα, επηρεάστηκαν από τα τρομοκρατικά χτυπήματα στη Γαλλία και την απόφαση πολλών Γερμανών να μην ταξιδέψουν στο εξωτερικό.

Ως προάγγελο σταδιακής επανεισόδου της Αιγύπτου στην αγορά διακοπών της Μεσογείου, εξάλλου, ερμηνεύουν στελέχη της ελληνικής ξενοδοχειακής αγοράς, την αύξηση εσόδων 5,9% στο β΄ τρίμηνο και 6,4% στο εξάμηνο που σημείωσαν τα ξενοδοχεία του Καϊρου.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *