money tourism copyright
Σαντορίνη | © ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

GBR: Πως θα ανακάμψει ο ελληνικός Τουρισμός και ποια θα είναι τα νέα πρωτόκολλα λειτουργίας

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Χαμένη θεωρεί την τουριστική σεζόν του 2020 η GBR στο πρόσφατο newsletter της και αναφέρεται στην ανάκαμψη του κλάδου, αλλά και τα νέα πρωτόκολλα που θα εφαρμοστούν στις επιχειρήσεις.

Η τουριστική σεζόν του 2020 θα χαθεί
  1. Σε χώρες όπου έχουν χαλαρώσει τα μέτρα, οι εμπειρογνώμονες φαίνονται ανήσυχοι για τη συμπεριφορά των πολιτών. Στη Γερμανία, ο ρυθμός μετάδοσης αυξήθηκε ύστερα από τη χαλάρωση των μέτρων.
  2. Η γερμανική κυβέρνηση επέκτεινε την απαγόρευση ταξιδιών έως τις 14 Ιουνίου 2020. Η TUI έλαβε δάνειο ύψους 1.8 δισεκατ. ευρώ από τη γερμανική κεντρική κρατική τράπεζα KfW.
  3. Η TUI Βρετανίας ανακοίνωσε την ακύρωση όλων των πακέτων διακοπών έως τις 11 Ιουνίου 2020.
  4. Η αγορά MICE  και οι διοργανώσεις αναμένεται να επανεκκινήσουν το 2021 και προς το παρόν βασίζονται σε ψηφιακές λύσεις.
  5. Η εμπιστοσύνη του ευρωπαϊκού καταναλωτικού κοινού μειώθηκε κατά 11% τον Απρίλιο. Η ανεργία στην Ευρωζώνη αυξήθηκε από το 7.6% κατά το 2019 στο 9.3%
  6. Ταυτόχρονα οι συνεργάτες του κλάδου των ταξιδιών και του Τουρισμού παλεύουν για να επιβιώσουν, απολύουν προσωπικό, και ζητούν κρατική στήριξη ή ετοιμάζονται για χρεοκοπία.
Ανάκαμψη
  1. Η ανάκαμψη μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο εάν υπάρξει συντονισμένη δράση σε ευρωπαϊκό και τοπικό επίπεδο υπό τη μορφή συνεργασιών του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα με μέτρα ενίσχυσης της ρευστότητας.
  2. Στη συνεδρίαση των  Υπουργών Τουρισμού της ΕΕ στις 27 Απριλίου υπό την παρουσία την παρουσία της Επιτρόπου Εσωτερικών Αγορών και του Γενικού Γραμματέα του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, τονίστηκε ότι ο τουρισμός πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα για το σχέδιο ανάκαμψης της ΕΕ και να βρεθεί μια λύση για το θέμα voucher  που να λαμβάνει υπόψη  την προστασία των καταναλωτών. Οι Υπουργοί Τουρισμού της Βουλγαρίας, της Κύπρου, της Γαλλίας, της Ελλάδας, της Μάλτας, της Ιταλίας, της Πορτογαλίας, της Ρουμανίας και της Ισπανίας προχώρησαν σε ανακοίνωση πριν τη συνάντηση, η οποία αναφερόταν στα ασφαλή ταξίδια.
  3. Το σχέδιο ανάκαμψης στην περίοδο μετά την πανδημία θα πρέπει να λάβει υπόψη το ζήτημα του υπερ-τουρισμού και τη διαφοροποίηση  του τουριστικού προϊόντος.
Εσωτερικός τουρισμός
  1. Σε αρκετά κράτη το πρώτο βήμα προς την ανάκαμψη θα πραγματοποιηθεί μέσω του εσωτερικού τουρισμού και τα επαγγελματικά ταξίδια. Ωστόσο, στην Ελλάδα ο συγκεκριμένος  τομέας έχει πληγεί από την περίοδο της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης. Το 2018 οι διανυκτερεύσεις εσωτερικού στα ξενοδοχεία κινούταν στο 15%
  2. Εν τούτοις  το μερίδιο της αγοράς των ελληνικών διανυκτερεύσεων σε σημαντικούς προορισμούς είναι πολύ μικρότερο. Το 2018 η Κρήτη κατέγραφε ποσοστό 3%, το Ανατολικό Αιγαίο 5%, τα νησιά του Ιονίου 6% και η Χαλκιδική 9%
  3. Οι αφίξεις από τις γειτονικές χώρες αντιπροσώπευαν το 30% (9.3 εκατ. τουρίστες) όλων των διεθνών αφίξεων του 2019 και πολλοί ταξιδιώτες χρησιμοποιούσαν αυτοκίνητο. Οι αφίξεις αυτές  είναι σημαντικές  για τη Β.Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα για τη Χαλκιδική.
Επιχειρησιακή δράση και νέα πρωτόκολλα
  1. Πρέπει  να εφαρμοστούν νέα πρωτόκολλα καθαριότητας σε όλη την ταξιδιωτική εμπειρία των τουριστών από τη στιγμή που κάνουν check-in στο αεροδρόμιο έως την επιστροφή στο σπίτι τους.
  2. Τα «διαβατήρια υγείας»  ή παρόμοια πιστοποιητικά ενδέχεται να εφαρμοστούν, και θα ελέγχουν την κατάσταση υγείας του ταξιδιώτη. Η επιβίβαση θα γίνεται μέσω ενός ελεγχόμενου τρόπου και θα διαρκεί περισσότερο, ενώ οι αεροπορικές αναμένεται να μη χρησιμοποιούν τις μεσαίες θέσεις.
  3. Θα προτιμηθούν οι ανέπαφες συναλλαγές και θα χρησιμοποιηθεί η τεχνολογία κατά το check-in και check-out στα ξενοδοχεία ενώ η χρήση μάσκας θα είναι απαραίτητη. Η πρόσβαση σε κοινόχρηστους χώρους θα είναι ελεγχόμενη και θα καταγράφεται η υγεία των επισκεπτών και των εργαζομένων.
  4. Οι μεγάλες επιχειρήσεις στον κλάδο της φιλοξενίας (Marriott, Hilton, Accor και AirBnB) θα εφαρμόσουν νέα πρωτόκολλα και διαδικασίες απολύμανσης.
  5. Ακόμα και εάν εφαρμοστούν όλα τα παραπάνω πρωτόκολλα υπάρχουν μερικά ερωτήματα που αφορούν τη ζήτηση, τη ρευστότητα, την εμφάνιση νέων κρουσμάτων, τις τιμές των πακέτων διακοπών, την ασφαλιστική κάλυψη και τις απώλειες των ξενοδοχείων για όσο καιρό παραμένουν κλειστά.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *