kresten

Γενικός Διευθυντής Ξενοδοχείου: Καιρός για ένα νέο job description;

ΔΙΕΘΝΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΜΕΛΕΤΕΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

Ο Γενικός Διευθυντής ενός ξενοδοχείου είναι ο απόλυτος υπεύθυνος για την απόδοση της μονάδας. Η ικανότητά του να παίρνει σημαντικές αποφάσεις και να λαμβάνει τα απαραίτητα μέτρα έχει σημαντικό αντίκτυπο στον επιχειρησιακό και στρατηγικό σχεδιασμό της επιχείρησης. Ωστόσο, δεν έχουν πάντοτε οι Γενικοί Διευθυντές τον τελευταίο λόγο και μερικές φορές οι ιδιοκτήτες ή οι εταιρίες διαχείρισης, τους στερούν την «αυτονομία».

Σύμφωνα με μελέτη, που δημοσίευσε το ehotelier μεταξύ 116 Γενικών Διευθυντών, προέκυψε πως αυτοί απολαμβάνουν σχετικά υψηλά επίπεδα αυτονομίας, τα οποία ωστόσο διαφέρουν ανάλογα τα άτομα, τις αρμοδιότητές, τη διαχειριστική δομή, το μέγεθος του ξενοδοχείου και το ανθρώπινο δυναμικό.

Οι αρμοδιότητες

Η μεγαλύτερη αυτονομία καταγράφεται με την εξής σειρά στις παρακάτω αρμοδιότητες: Μάρκετινγκ, Στρατηγική, Ανθρώπινο Δυναμικό, ξενοδοχειακές λειτουργίες και οικονομικά. Άξιο απορίας  είναι το γεγονός ότι οι ξενοδοχειακές λειτουργίες λαμβάνουν την προτελευταία θέση στο επίπεδο της αυτονομίας και αντίστοιχα το ότι η Στρατηγική καταλαμβάνει τη 2η θέση, καθώς η αρμοδιότητα αυτή απαιτεί μεγάλη ικανότητα και μόλις πρόσφατα οι Γενικοί Διευθυντές άρχισαν να εκπαιδεύονται πάνω σε αυτή.

Ανεξάρτητα ξενοδοχεία ή αλυσίδες;

Οι Γενικοί Διευθυντές  στα ανεξάρτητα ξενοδοχεία έχουν μεγαλύτερη αυτονομία σε σύγκριση με όσους εργάζονται σε μεγάλες αλυσίδες.Μπορεί να έχουν ένα λόγο παραπάνω σε αρμοδιότητες που αφορούν τους τομείς του μάρκετινγκ, της λειτουργίας και του ανθρώπινου δυναμικού, αλλά υστερούν στα οικονομικά και στρατηγικά ζητήματα.

Αυτό ενδέχεται να συμβαίνει καθώς στις αλυσίδες υπάρχουν συγκεκριμένες δομές και πολιτικές που πρέπει να τηρηθούν, οι οποίες εμποδίζουν την ανεξαρτησία των Γενικών Διευθυντών.

Μετράει το μέγεθος;

Στα μικρά ξενοδοχεία παρατηρείται μεγαλύτερη αυτονομία στους Γενικούς Διευθυντές από ότι στα μεγάλα. Αυτό προκύπτει από το γεγονός ότι οι ιδιοκτήτες επιθυμούν να έχουν το πάνω χέρι στα μεγάλα (και ακριβότερα) ξενοδοχεία.

Στις αλυσίδες εντούτοις δεν παρατηρείται το μέγεθος της μονάδας να επηρεάζει το ποσοστό αυτονομίας του κάθε Γενικού Διευθυντή, καθώς τηρούνται τα ίδια μοντέλα διαχείρισης ανεξαρτήτου μεγέθους, τύπου, κλίμακας ή τοποθεσίας.

Γνώση η εμπειρία; Και τα 2!

Στα ανεξάρτητα ξενοδοχεία οι Γενικοί Διευθυντές με εμπειρία είχαν μεγαλύτερη αυτονομία και στους 5 υπό εξέταση τομείς. Στις αλυσίδες ούτε η γνώση, αλλά ούτε και η εμπειρία ξεχωριστά μπορούν να επηρεάσουν  την αυτονομία.

Εντούτοις, ο διαφοροποιητικός παράγοντας για τους Γενικούς Διευθυντές σε ξενοδοχεία, που ανήκουν σε αλυσίδες, είναι ο συνδυασμός της βελτιωμένης γνώσης και της εμπειρίας.

Συμπέρασμα

Η μελέτη δείχνει την ανάγκη για τη συνεχή εκπαίδευση. Τα άτομα, που επιθυμούν να αποκτήσουν το ρόλο του Γενικού Διευθυντή, θα πρέπει να επικεντρωθούν κατά την έναρξη της σταδιοδρομίας τους στους τομείς των λειτουργιών, του μάρκετινγκ και του ανθρώπινου δυναμικού.

Επίσης, θα πρέπει να αναλογιστούν, εάν θα εργαστούν σε ανεξάρτητα ξενοδοχεία ή σε μονάδες που ανήκουν σε αλυσίδες. Όσοι επιδιώκουν να εργαστούν σε αλυσίδες θα πρέπει να έχουν τόσο την κατάλληλη εκπαίδευση όσο και την απαραίτητη εμπειρία, ώστε να διακριθούν. Οι γενικοί διευθυντές των ανεξάρτητων ξενοδοχείων ξεχωρίζουν κυρίως λόγω της εμπειρίας τους παρά των “παπύρων” τους, καθώς οι ιδιοκτήτες δε φαίνεται να δίνουν μεγάλη σημασία στην εκπαίδευση.

Τέλος, θα πρέπει να λάβουν υπ’όψιν το επίπεδο της αυτονομίας που επιθυμούν να έχουν στη δουλειά τους. Όσοι είναι ευχαριστημένοι από τις περιορισμένες επιλογές και την τήρηση των δομών, τότε θα διαπρέψουν στις αλυσίδες. Αντιστοίχως, όσοι επιθυμούν μεγαλύτερη ανεξαρτησία κινήσεων, είναι οι κατάλληλοι υποψήφιοι Γενικοί Διευθυντές για τα μικρά και τα ανεξάρτητα ξενοδοχεία.

Όσον αφορά τους ιδιοκτήτες και τις αλυσίδες, θα πρέπει να αναλογιστούν το επίπεδο της εμπλοκής τους και την αυτονομία που είναι πρόθυμοι (ή και όχι) να παραχωρήσουν στους Γενικούς Διευθυντές. Οι αλυσίδες θα συνεργαστούν καλύτερα με τους Γενικούς Διευθυντές, των οποίων η επιθυμία για αυτονομία ταιριάζει με τις απόψεις τους. Κρίνεται απαραίτητο τόσο οι αλυσίδες όσο και οι ιδιοκτήτες ανεξάρτητων ξενοδοχείων να συζητήσουν ανοικτά το επιθυμητό επίπεδο αυτονομίας με τους υποψήφιους Γενικούς Διευθυντές, ώστε η πρόσληψη να γίνει με ρεαλιστικά κριτήρια.

ΠΗΓΗ

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *