© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Γερμανία: Η κατάταξη των tour operators | Νέα μείωση της αγοράς οργανωμένων ταξιδιών το 2021

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Αύξηση του κύκλου εργασιών τους παρουσίασαν οι μεγάλοι, γερμανικοί tour operators, από την TUI έως τη Vtours, το 2021, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ωστόσο, αυτός εξακολουθεί να είναι πολύ κάτω από τα προ-πανδημικά επίπεδα, με τη συνολική αγορά οργανωμένων ταξιδιών να συρρικνώνεται σημαντικά, για μια ακόμη φορά. Μεγάλα “θύματα” η κρουαζιέρα και τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.

Σε σύγκριση με το 2019/20, οι 27 tour operators που παρείχαν τα στοιχεία τους αυτή τη φορά για τον φάκελο fvw|TravelTalk, που δημοσιεύεται εδώ και 50 χρόνια, ανέφεραν αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 16,5% στα 7,5 δισεκατομμύρια ευρώ για επιχειρήσεις στη Γερμανία, την Αυστρία και την Ελβετία. Σε σύγκριση με το 2018/19, ωστόσο, αυτός εξακολουθεί να υπολείπεται κατά 58%.

Υψηλές μειώσεις για κρουαζιέρες και ταξίδια μεγάλων αποστάσεων

Η γερμανική αγορά κρουαζιέρας, η οποία το 2019, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία του φακέλου fvw|Travel Talk, είχε κύκλο εργασιών περίπου 6 δισεκατομμυρίων ευρώ, συρρικνώθηκε στο ένα πέμπτο το 2021. Οι “ειδικοί” στα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων “υπέφεραν” από το γεγονός ότι μεγάλα τμήματα της Ασίας και ο σημαντικότερος προορισμός μεγάλων αποστάσεων, οι ΗΠΑ, παρέμειναν κλειστοί.

Σύμφωνα με τον αναλυτή του κλάδου, Werner Sülberg, μέλος της επιτροπής έρευνας αγοράς του Γερμανικού Ταξιδιωτικού Συνδέσμου (DRV), η πτώση στις κρουαζιέρες, στις υπεραστικές και ομαδικές εκδρομές, καθώς και στις διακοπές στην πόλη είναι ο κύριος λόγος για τον οποίο η συνολική αγορά οργανωμένων ταξιδιών μειώθηκε, παρά την ανάπτυξη των μεγάλων tour operators.

Ο Χειμώνας ήταν μια ολοκληρωτική καταστροφή

Μόνο τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων αντιπροσώπευαν πωλήσεις 8 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2019 και τα ταξίδια με πούλμαν 2 δισεκατομμύρια ευρώ. Μαζί με τις κρουαζιέρες πρόκειται για έναν όγκο 16 δισ. ευρώ -σχεδόν το ήμισυ της αγοράς των οργανωμένων ταξιδιών.

Επιπλέον, ένα στατιστικό φαινόμενο έχει αντίκτυπο στη σύγκριση: το 2019/20, η χειμερινή περίοδος κύλησε ομαλά μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου, όταν η εμφάνιση της πανδημίας οδήγησε στον απότομο τερματισμό της. Το προηγούμενο τουριστικό έτος, από την άλλη πλευρά, η χειμερινή περίοδος κατέρρευσε σχεδόν εντελώς εξαιτίας των επιβαλλόμενων lockdowns.

Στο -15% η συνολική αγορά 

H αγορά οργανωμένων ταξιδιών συρρικνώθηκε κατά 15,3% σε όγκο μόλις 10,5 δισεκατομμυρίων ευρώ το προηγούμενο τουριστικό έτος 2020/21, 70% κάτω από το 2018/19. Τα στοιχεία αυτά, συνυπολογίζουν όλα τα ταξίδια αναψυχής με τουλάχιστον μία διανυκτέρευση.

Αντίθετα, τα οργανωμένα ατομικά ταξίδια, συμπεριλαμβανομένων πολλών ταξιδιών στη Γερμανία και τις γειτονικές χώρες, κατέγραψαν μείωση 9,8% το 2020/21, που σωρευτικά σε δύο χρόνια ανήλθε στο 46,3%.

Όσον αφορά τον όγκο πωλήσεων, αυτό το τμήμα των ταξιδιών είναι πλέον σχεδόν τρεις φορές μεγαλύτερο από τα ταξίδια που διοργανώνονται μέσω ταξιδιωτικών πρακτόρων. Το 2019, και τα δύο τμήματα εξακολουθούσαν να έχουν το ίδιο μέγεθος. Αυτό έχει επίσης αντίκτυπο στα κανάλια κρατήσεων, επειδή για ταξίδια με αυτοκίνητο, η κράτηση διαμονής γίνεται κυρίως μέσω πυλών ξενοδοχείων και διαμερισμάτων ή μέσω τηλεφώνου.

Σχετικά με την κατάταξη των tour operators αυτή παραμένει, με την TUI να εξακολουθεί να είναι ο “ηγέτης” της αγοράς στις γερμανόφωνες χώρες και στις επόμενες θέσεις να ακολουθούν οι DER Touristik, FTI, Alltours και Schauinsland-Reisen.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *