ksd copyright
money tourism copyright

Η Τουρκική Ριβιέρα και η Ερυθρά Θάλασσα ήταν οι κορυφαίοι προορισμοί για τους γερμανούς παραθεριστές πακέτων τον περασμένο μήνα, καθώς η Ισπανία και η Ελλάδα συνέχισαν να υποχωρούν, σύμφωνα με τα νέα στοιχεία από τον κορυφαίο πάροχο κρατήσεων Traveltainment.

Η Αττάλεια και η Χουργκάντα ​​ήταν τα δύο μοναδικά, από τα δέκα, κορυφαία αεροδρόμια προορισμών για τους Γερμανούς παραθεριστές, που σημείωσαν αύξηση αφίξεων τον Αύγουστο.

Με την αύξηση των κρατήσεων κατά 31% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, η Αττάλεια συνέχισε την ισχυρή «επιστροφή», που έχει κάνει φέτος. Έχει επίσης παραμείνει το μεγαλύτερο αεροδρόμιο προορισμού με το 31% όλων των κρατήσεων για την πρώτη δεκάδα.

Ομοίως, η Χουργκάντα ​​βελτιώθηκε και πάλι, σημειώνοντας αύξηση 17% σε ετήσια βάση στις κρατήσεις, επιβεβαιώνοντας την τρίτη θέση με 16% των κρατήσεων. Ωστόσο, η ανάπτυξη του προορισμού διακοπών της Ερυθράς Θάλασσας φαίνεται να έχει αρχίσει να μετριάζεται, μετά από εξαιρετικά υψηλές αυξήσεις, κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.

Αντίθετα, η Πάλμα υπέστη σημαντική πτώση στις κρατήσεις κατά 18% τον Αύγουστο, συνεχίζοντας τη φθίνουσα τάση του έτους μετά από ένα χρόνο ρεκόρ το 2017. Ωστόσο, παρέμεινε στη δεύτερη θέση με το 21% όλων των κρατήσεων για τα δέκα μεγαλύτερα αεροδρόμια προορισμού.

Τα Κανάρια Νησιά κατέγραψαν ακόμη μεγαλύτερη πτώση της ζήτησης τον περασμένο μήνα, καθώς η πιο αρνητική τάση του φετινού έτους επιδεινώθηκε. Οι κρατήσεις μειώθηκαν για τους τέσσερις κορυφαίους προορισμούς: Fuerteventura (-21%), Λας Πάλμας (-23%), Τενερίφη (Νότια) (-20%) και Arrecife (-18%), υποδεικνύοντας χαμηλότερη ζήτηση για την επόμενη χειμερινή περίοδο.

Η Ελλάδα παρουσίασε επίσης έναν αδύναμο μήνα στη γερμανική αγορά τον Αύγουστο σε αντίθεση με την ισχυρή ανάπτυξη του περασμένου έτους. Το Ηράκλειο, το κεντρικό αεροδρόμιο της Κρήτης, μειώθηκε κατά 6% και η Ρόδος κατά 13%.

Εν τω μεταξύ, η Βουλγαρία μπήκε στην πρώτη δεκάδα κατάταξης με ελαφρά πτώση κατά 2% σε ετήσια βάση για τον προορισμό διακοπών της Μαύρης Θάλασσας, την Βάρνα.

Επιπλέον, υπήρξαν κάποιες ενδιαφέρουσες αποκλίσεις μεταξύ των καναλιών πωλήσεων τον περασμένο μήνα, καθώς οι OTA φαινομενικά αποδίδουν καλύτερα από τους παραδοσιακούς ταξιδιωτικούς πράκτορες.

Για παράδειγμα, οι online κρατήσεις για την Αττάλεια (+ 38%) αυξήθηκαν πολύ πιο γρήγορα από ό, τι μέσω ταξιδιωτικών πρακτόρων (+ 19%). Επιπλέον, η μείωση των κρατήσεων για τα Κανάρια Νησιά ήταν πιο έντονη στα ταξιδιωτικά γραφεία (-24% έως -28%) από ό, τι online (-15% έως -18%).

O Xειμώνας

Οι Γερμανοί κλείνουν τις χειμερινές διακοπές τους στη συνέχεια ενός καυτού καλοκαιριού. Οι κρατήσεις για το χειμώνα αυξήθηκαν κατά 9% τον περασμένο μήνα, καθώς οι Γερμανοί άρχισαν να σχεδιάζουν τις επόμενες μεγάλες διακοπές τους, ενώ οι κρατήσεις  για το τέλος του καλοκαιριού αυξήθηκαν κατά 3% χάρη στις υψηλότερες πωλήσεις στο διαδίκτυο, σύμφωνα με την τελευταία μηνιαία ανάλυση από τους ερευνητές της αγοράς GfK.

Οι γερμανικοί ταξιδιωτικοί πράκτορες και οι ΟΤΑ (Online Travel Agents) είχαν καλό μήνα τον Αύγουστο, οι συνολικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 6% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του περασμένου έτους χάρη στη σταθερή ζήτηση και για τις τρεις εποχές (καλοκαίρι 2018, χειμώνα 2018/19, καλοκαίρι 2019). Υπήρχαν όμως διαφορετικές τάσεις πωλήσεων μεταξύ διαδικτυακών και φυσικών πωλήσεων.

Τα συνολικά έσοδα από πωλήσεις για τα καλοκαιρινά ταξίδια του 2018 αυξήθηκαν κατά 3% τον Αύγουστο, ενώ οι έρευνες αγοράς έδειξαν πωλήσεις από 2.000 αντιπροσωπευτικά ταξιδιωτικά πρακτορεία, ΟΤΑ και ιστοσελίδες τουριστών. Συνολικά, το καλοκαίρι του 2018 είναι 12% μπροστά από πέρυσι όσον αφορά τα έσοδα, ενώ ο αριθμός των κρατήσεων είναι 7% υψηλότερος από το σύνολο του περασμένου έτους. Με δύο ακόμη μήνες μπροστά, αυτό σημαίνει ότι το καλοκαίρι του 2018 θα κλείσει σαφώς, δείχνοντας έντονη ανάπτυξη σε σύγκριση με το 2017.

Οι πωλήσεις του καλοκαιριού τον περασμένο μήνα προκλήθηκαν σαφώς από τους ΟΤΑ που πωλούσαν πακέτα διακοπών αργά τις αργίες, ενώ τα έσοδα από τα ταξιδιωτικά πρακτορεία για την καλοκαιρινή περίοδο υποχώρησαν, σύμφωνα με τα στοιχεία της GfK. Οι καλοκαιρινές κρατήσεις αποτελούσαν το 73% των εσόδων των ΟΤΑ τον Αύγουστο, αλλά για τα ταξιδιωτικά γραφεία μόνον το 44%.

Αντίθετα, οι ταξιδιωτικοί πράκτορες ήταν απασχολημένοι με την πώληση χειμερινών διακοπών καθώς και με τις πρώτες κρατήσεις για το επόμενο καλοκαίρι. Οι πωλήσεις που καλύπτουν την επικείμενη χειμερινή περίοδο (Νοέμβριος-Απρίλιος) αποτελούσαν το 40% των εσόδων τους τον περασμένο μήνα, ενώ το καλοκαίρι του 2019 αντιπροσώπευαν το 16%, σύμφωνα με την GfK.

Συνολικά ο χειμώνας 2018/19 αντιπροσώπευε περισσότερο από το ένα τρίτο των συνολικών πωλήσεων τον Αύγουστο, ωθώντας τη σωρευτική ανάπτυξη έως και 9%. Με το Πάσχα τον Απρίλιο του επόμενου έτους, παρατηρείται μια τυπική εποχιακή τάση στους σχετικά χαμηλότατους αριθμούς κρατήσεων, οι δε εισπράξεις του Απριλίου μειώθηκαν κατά 72%, ενώ ο Μάρτιος μειώθηκε κατά 11%.

ΠΗΓΗ

ΜΕΣΩwww.money-tourism.gr
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ