money tourism photo
©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Γερμανία: Ξεκινά πάλι ο κλάδος των εκθέσεων

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Με αυστηρά υγειονομικά πρωτόκολλα ξεκινούν από το φθινόπωρο και πάλι οι διεθνείς εκθέσεις μετά από απώλειες 40 δις. Σε υβριδική μορφή η Anuga, η Διεθνής Έκθεση Τροφίμων και Ποτών.

Σύμφωνα με την Auma, τον Σύνδεσμο Γερμανικής Οικονομίας Εκθέσεων, η εκθεσιακή βιομηχανία υπέστη απώλειες της τάξης άνω των 40 δις ευρώ από την έναρξη της πανδημίας τον Μάρτιο του 2020. “Πέρυσι ακυρώθηκε το 70% των εκθέσεων και φέτος πάνω από το 60%” δήλωσε ο Γερν Χολτμάιερ, διευθυντής της Auma. „Πρόκειται για τη μεγαλύτερη καταστροφή του κλάδου μας τα τελευταία 70 χρόνια. Αλλά τώρα είμαστε χαρούμενοι που τα κρατίδια δημιούργησαν δεσμευτικό πλαίσιο κανόνων και ρυθμίσεων για να ξαναρχίσουν να γίνονται εκθέσεις. Σε κάθε περίπτωση οι επιχειρήσεις χρειάζονται και για το μέλλον ασφάλεια στους σχεδιασμούς τους. Δεν μπορούμε έτσι απλά να κλείνουμε και να ανοίγουμε”.

Για το ερχόμενο φθινόπωρο οι οιωνοί φαίνονται ευνοϊκοί. Το εκθεσιακό ημερολόγιο είναι και πάλι γεμάτο, σχεδόν στον ίδιο βαθμό όπως και το 2019: Η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Φρανκφούρτης από τις 20 έως τις 24 Οκτωβρίου,το νέο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου και Ηλεκτροκίνησης ΙΑΑ Mobility στο Μόναχο από τις 7 έως τις 12 Σεπτεμβρίου,η Art Cologne από τις 17 έως τις 21 Νοεμβρίου στην Κολωνία και η Anuga, η Διεθνής Έκθεση Τροφίμων και Ποτών από τις 9 έως τις 13 Οκτωβρίου επίσης στην Κολωνία. Μετά από 18 μήνες αναγκαστικής παύσης οι υπεύθυνοι ελπίζουν σε μιαν επανεκκίνηση με εκθέτες και επισκέπτες στους εκθεσιακούς χώρους, βέβαια όχι με τον ίδιο τρόπο όπως πριν και κυρίως με αυστηρά υγειονομικά μέτρα. Λόγω της μετάλλαξης Δέλτα καταγράφηκαν κάποιες ακυρώσεις, οι οποίες θα παραμείνουν σε χαμηλό αριθμό, όπως τουλάχιστον ελπίζει ο κλάδος, χάρη σε νέα σχέδια υγιεινής.

H Anuga σε υβριδική μορφή

H Anuga, η μεγαλύτερη στον κόσμο έκθεση Τροφίμων και Ποτών, στην οποία συμμετέχει κάθε δύο χρόνια παραδοσιακά μεγάλος αριθμός Ελλήνων εκθετών, θα γίνει σε υβριδική μορφή. Η απόφαση ελήφθη από τον Εκθεσιακό Οργανισμό Κολωνίας για να δοθεί με αυτόν τον τρόπο η δυνατότητα σε εκθέτες και επισκέπτες να έχουν φυσική και ψηφιακή παρουσία. Έτσι παράλληλα με την έκθεση σε φυσικό περιβάλλον, όπως την ξέραμε μέχρι τώρα, από τις 11 έως τις 13 Οκτωβρίου θα λειτουργήσει η ψηφιακή εκδοχή της Anuga, ως Anuga@home. Ήταν και ο μοναδικός τρόπος για να επιστρέψει μερικώς στην προ Covid κανονικότητα.

Σύμφωνα με το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο στη φετινή Anuga θα συμμετέχουν σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία γύρω στους 200 Έλληνες εκθέτες με περίπτερα επιφάνειας 4.400 τμ.Πρόκειται για μείωση γύρω στο 30% τόσο σε συμμετοχές όσο και εκθεσιακή επιφάνεια, που κατέστη όμως αναγκαία λόγω του ότι οι διάδρομοι θα πρέπει να μεγαλώσουν, να κρατηθεί μεγαλύτερη απόσταση ανάμεσα στα περίπτερα και να μεγαλώσουν οι αποστάσεις ανάμεσα στους επισκέπτες. Οι υπεύθυνοι θέλουν να στείλουν ένα θετικό μήνυμα εκκίνησης και για τις εκθέσεις που θα ακολουθήσουν μετά το φθινόπωρο.

Όμως τα βλέμματα θα πέσουν αναπόφευκτα τον ερχόμενο Σεπτέμβριο στην IAA Mobility του Μονάχου. Θα είναι η πρώτη μεγάλη διεθνής δια ζώσης εκδήλωση από την έναρξη της πανδημίας. Από την επιτυχία της αναμένονται να δοθούν θετικά μηνύματα στον κλάδο. Τι θα γίνει όμως εάν τα κρούσματα αυξηθούν και ξεπεράσουν το όριο των 50 ή των 100, όπως συμβαίνει στην Ισπανία και στη Γαλλία; Επίσημα οι αρμόδιοι δείχνουν χαλαροί και δηλώνουν ότι η έκθεση θα γίνει όπως έχει προγραμματιστεί. “Οι επισκέπτες της ΙΑΑ δεν κινδυνεύουν περισσότερο από το αν πήγαιναν σε ένα σούπερ-μάρκετ” δηλώνει ο Τομπίας Γκρέμπερ, προϊστάμενος υπηρεσιών τοιυ εκθεσιακού κέντρου Μονάχου. Εν ανάγκη, όπως λέει,  θα θέσει σε εφαρμογή το τρίπτυχο “εμβολιασμένοι-αναρρώσαντες-τεσταρισμένοι” για την είσοδο στην έκθεση.

“Χρειάζεται να σφίξεις το χέρι”  

Ο επικεφαλής του Εκθεσιακού Κέντρου Φρανκφούρτης Βόλφγκανγκ Μάρτσιν ανήκει ανάμεσα σε αυτούς που πιστεύουν στη δια ζώσης παρουσία σε μιαν έκθεση. “Η αναγκαστική μετατόπιση των εκδηλώσεων στον ψηφιακό κόσμο έκανε σαφές ότι η φυσική συνάντηση παραμένει το βασικό μοντέλο επιχειρηματικής επιτυχίας, ίσως μάλιστα να το ενισχύει”. Η μεγαλύτερη από πλευράς τζίρου εταιρεία εκθέσεων της Γερμανίας έχασε το 2020 τα 2/3 του τζίρου της και κέρδη ύψους 122 εκ. ευρώ. Αν και το 2021 η κατάσταση προδιαγράφεται χειρότερη, ο Μάρτσιν κατάφερε μέχρι τώρα να μην προχωρήσει σε απολύσεις. Παρόλα αυτά στο Messe Torhaus, έναν ουρανοξύστη που χωρίζει στη μέση τον εκθεσιακό χώρο, θα μειωθούν αναγκαστικά θέσεις εργασίας, όπως και σε άλλες εκθεσιακές εγκαταστάσεις.

H εταιρεία Hoff-Interieur GmbH της Νυρεμβέργης αποκαλείται “παγκόσμιος χώρος αγοράς”, γιατί προμηθεύεται αξεσουάρ για διαρρύθμιση κατοικιών από πάνω από 300 βιοτεχνίες και στη συνέχεια τα διανέμει σε λιανέμπορους. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας επένδυσε πολύ χρόνο και χρήματα σε ψηφιακά πρότζεκτ και σε webshops, αλλά όπως υποστηρίζει ο επικεφαλής της εταιρείας Λαρς Άντλερ, “πρόκειται για δραστηριότητες που μπορεί κανείς να διατηρήσει και μετά την πανδημία, αλλά δεν μπορούν ούτε κατ’ ελάχιστον να υποκαταστήσουν τις εκθέσεις. Η γκάμα των προϊόντων μας μπορεί να αναδειχθεί πλήρως μόνο ‘σκηνοθετημένη’ μέσα σε χώρο, οι πελάτες θα πρέπει να έχουν οπτική αντίληψη της αισθητικής και της ποιότητάς της”.

Ο Χολτμάιερ, διευθυντής της Auma, είναι πεπεισμένος. “Η επιχειρηματική συνεργασία βασίζεται στην εμπιστοσύνη, δεν υποκαθίσταται online, χρειάζεται να σφίξεις το χέρι του άλλου”. Σύμφωνα με τον Κρίστιαν Χέζερ, διευθυντή του Εμπορικού Συνδέσμου “Σπίτι και Γραφείο”, ιδιαίτερα για τα καταναλωτικά είδη είναι απαραίτητο ο επισκέπτης μιας έκθεσης να πειστεί προσωπικά για την ποιότητα ενός είδους. Ωστόσο, ο ψηφιακός κόσμος την περίοδο της πανδημίας υποκατέστησε με επιτυχία τη δια ζώσης επικοινωνία. Θα ισχύσει άραγε και για τον κόσμο των εκθέσεων; “Χρειάζονται ακόμη άλματα για να ενσωματωθούν ψηφιακά στοιχεία με τρόπο επωφελή” υποστηρίζει ο Βόλφγκανγκ Μάρτσιν.

ΠΗΓΗ: www.dw.com, Κρίστιαν Έμπνερ/dpa, Επιμέλεια: Ειρήνη Αναστασοπούλου

ksd
adv
Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *