DRV
Ο πρόεδρος του DRV, Norbert Fiebig

Γερμανική αγορά: Μείωση εσόδων για πρώτη φορά, αυτή είναι η εικόνα των προορισμών

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Όπως είχαμε γράψει πριν από ένα περίπου μήνα, την πρώτη τους μείωση εσόδων μετά από πολλά χρόνια, είδαν οι Γερμανοί tοur operators εξαιτίας της πτώσης των πωλήσεων για Τουρκία, Αίγυπτο και Τυνησία, που αντιστάθμισαν την αύξηση για άλλους προορισμούς και ταξιδιωτικά προϊόντα.

Τα συνολικά έσοδα των tοur operators μειώθηκαν κατά 4% σε 26,3 δισ. ευρώ κατά την τουριστική χρονιά που έληξε στις 31 Οκτωβρίου. Ήταν δηλαδή μειωμένα κατά 1 δισ. ευρώ σε σύγριση με πέρυσι, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιασε ο Σύνδεσμος Γερμανών Ταξιδιωτικών Πρακτόρων (DRV) στο ετήσιο συνέδριό του στο Βερολίνο.
Οι πωλήσεις των γερμανικών ταξιδιωτικών γραφείων μειώθηκαν κατά 2-3% σε περίπου 23 δισ. ευρώ, με μείωση των πωλήσεων ταξιδιών αναψυχής, ενώ οι πωλήσεις επαγγελματικών ταξιδιών παρέμειναν σταθερές στα περίπου 7,4 δισ. ευρώ.

Ο κύριος λόγος για την πτώση της γερμανικής αγοράς -που είναι η πρώτη μετά από επτά χρόνια και συγκεκριμένα, από το 2009 στον απόηχο της οικονομικής κρίσης- αποδίδεται στη μείωση κατά 40% και 60% των κρατήσεων για πακέτα διακοπών σε Τουρκία, Αίγυπτο και Τυνησία.

Ο πρόεδρος του DRV, Norbert Fiebig δήλωσε ότι υπήρξε μια σαφής “αλλαγή στις ταξιδιωτικές ροές των Γερμανών παραθεριστών από την Ανατολή στη Δύση” φέτος, επικαλούμενος στοιχεία της έρευνας αγοράς GfK. Αλλά παραδέχτηκε ότι η ισχυρή ανάπτυξη για τη Δυτική Μεσόγειο, τους μακρινούς προορισμούς και τις κρουαζιέρες “δεν θα μπορούσε να αντισταθμίσει τις απώλειες για την Τουρκία, την Αίγυπτο και την Τυνησία”.

Στη θετική πλευρά, η Ισπανία, και ιδιαίτερα οι Βαλεαρίδες Νήσοι και τα Κανάρια Νησιά, είδαν ισχυρή ανάπτυξη φέτος στους ήδη πολύ υψηλούς όγκους. Επιπλέον, η Πορτογαλία, η Ελλάδα και η Βουλγαρία έφεραν διψήφια αύξηση κρατήσεων στα γερμανικά πρακτορεία αυτό το καλοκαίρι.

Επιπλέον, οι Γερμανοί έκαναν περισσότερες κρατήσεις διακοπών για μακρινούς προορισμούς και κρουαζιέρες φέτος. Οι πωλήσεις των κρουαζιερών αυξήθηκαν κατά ένα “υψηλό μονοψήφιο αριθμό” χάρη στη νέα πλοία και τις νέες προσφορές, σύμφωνα με τον Norbert Fiebig. Οι Γερμανοί τουριστικοί πράκτορες αύξησαν τα έσοδά τους από κρατήσεις μακρινών αποστάσεων κατά 3%, και ο τομέας αυτός αντιπροσωπεύει σήμερα το 22% των πωλήσεων των ταξιδιωτικών γραφείων, σύμφωνα με τον DRV. Σε επίπεδο προορισμών, σημειώθηκε ικανοποιητική ανάπτυξη για την Καραϊβική (+ 16%), κυρίως για Δομινικανή Δημοκρατία και Κούβα, για την Αφρική (+ 14%) και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Αντίθετα, η ζήτηση για τις ΗΠΑ και την Ταϊλάνδη ήταν κατά τι μειωμένη φέτος.

Η Γερμανία και οι γειτονικές χώρες ήταν επίσης δημοφιλείς, καθώς οι καταναλωτές στράφηκαν σε ιδιωτικά οδικά ταξίδια. Ωστόσο, τα περισσότερα από αυτά τα ταξίδια τα οργάνωσαν οι ίδιοι με άμεσες κρατήσεις καταλυμάτων, παρά ως οργανωμένα πακέτα από τουριστικούς πράκτορες.

Απευθυνόμενος σε περίπου 650 συμμετέχοντες στο συνέδριο, ο Norbert Fiebig κάλεσε την ταξιδιωτική βιομηχανία να λάβει υπ’ όψιν την αύξηση των οδικών ταξιδιών σε χερσαίους προορισμούς (όπως η Γερμανία, η Αυστρία και η Ιταλία) διότι όσο αυξάνεται η ζήτηση, τόσο θα χάνονται δουλειές για τους tour operators και τους ταξιδιωτικούς πράκτορες.

Σε αυτό το πλαίσιο αβεβαιότητας, ο DRV δεν έκανε καμία συνολική πρόβλεψη για το 2017. Σημείωσε ωστόσο ότι το χειμώνα 2016/17 οι πωλήσεις είναι τόσο πολύ πίσω από το επίπεδο του προηγούμενου έτους, αλλά είπε ότι είναι πολύ νωρίς για να προβεί σε προβλέψεις για το καλοκαίρι του 2017, λόγω των πολύ χαμηλών όγκων κράτησης μέχρι τώρα.

Αξίζει τέλος να σημειωθεί, ότι, στο συνέδριο, ο Norbert Fiebig επανεξελέγη πρόεδρος του DRV με συντριπτική πλειοψηφία 99,88%. Μεταξύ άλλων εκλεγέντων μελών, οι Stefanie Berk (Thomas Cook), Thomas Ellerbeck (TUI) και René Herzog (DER Touristik) επιλέχθηκαν ως αντιπρόωσποι των τριών μεγάλων γερμανικών “τουριστικών ομίλων”, ενώ οι Johannes Zurnieden (Phoenix Reisen), Markus Daldrup (Alltours) και Pascal Zahn (Olimar Reisen) αντιπροσωπεύουν τους μεσαίου μεγέθους tour operators.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *