berlin
©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Γερμανικός Τουρισμός: Προτεραιότητα παραμένουν τα ταξίδια για τους Γερμανούς | Περικόπτουν άλλες δαπάνες

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Επτά στους δέκα Γερμανούς επιθυμούν να εξοικονομούν χρήματα από τα ταξίδια τους, είτε πραγματοποιώντας λιγότερα ταξίδια, είτε συντομεύοντας τη διαμονή τους ή ακόμη παραιτούμενοι από δραστηριότητες και ανέσεις, όπως αποκαλύπτει νέα έρευνα της εταιρίας συμβούλων PwC. Ωστόσο, σε σύγκριση με αντίστοιχη, προηγούμενη έρευνα, η οποία διεξήχθη τον Απρίλιο του 2022, η βούληση για εξοικονόμηση χρημάτων για διακοπές ή κατά τη διάρκεια των διακοπών εμφανίζεται ελαφρώς μειωμένη. Ενώ, προκειμένου να αντεπεξέλθουν στο κόστος των διακοπών οι Γερμανοί καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να κάνουν περικοπές σε άλλους τομείς.

Σύμφωνα με την PwC, η πλειοψηφία των συμμετεχόντων στην έρευνα επιθυμεί να περιορίσει τα έξοδα των ταξιδιών, για παράδειγμα με το να μην ταξιδεύει τόσο μακριά, να ταξιδεύει για μικρότερα χρονικά διαστήματα,  λιγότερο συχνά ή πιο οικονομικά.

Παρόλο που περίπου οι μισοί από τους ερωτηθέντες χαρακτηρίζουν την οικονομική τους κατάσταση ως κακή (αύξηση 19 ποσοστιαίων μονάδων, σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2022), η βούληση για εξοικονόμηση χρημάτων στις διακοπές έχει μειωθεί ελαφρώς.

Η έρευνα, η οποία διεξήχθη σε δείγμα περίπου 1.000 ατόμων ηλικίας 18 έως 65 ετών, στη Γερμανία, αναδεικνύει μια αντίθετη τάση για τα εγχώρια και τα διεθνή ταξίδια.

Η άνοδος των τιμών προκαλεί μείωση της εμπιστοσύνης

Στην τρέχουσα έρευνα, λίγο κάτω από το ήμισυ των ερωτηθέντων χαρακτήρισαν την οικονομική τους κατάσταση ως κακή, ενώ στην εαρινή έρευνα το αντίστοιχο ποσοστό ήταν ΄περίπου στο ένα τρίτο.

Την ελπίδα ότι η δική τους οικονομική κατάσταση θα βελτιωθεί ή τουλάχιστον δεν θα επιδεινωθεί τους επόμενους έξι μήνες συμμερίζεται σήμερα το 58%. Ενώ τον περασμένο Απρίλιο, το 67% των ερωτηθέντων εξακολουθούσε να είναι αισιόδοξο.

Ο υψηλός πληθωρισμός εξακολουθεί να αποτελεί ανησυχία για τη συντριπτική πλειοψηφία των ερωτηθέντων, με το 84% να ανησυχεί για την άνοδο των τιμών -ποσοστό σχεδόν αμετάβλητο από τον Απρίλιο του 2022.

Η δεδηλωμένη επιθυμία των Γερμανών να εξοικονομήσουν χρήματα κατά τη διάρκεια των διακοπών τους -οργανωμένων ή μη- στην πατρίδα τους και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, μειώνεται ελαφρώς, αλλά παραμένει σε υψηλά επίπεδα. Σύμφωνα με την PwC, πάνω από το 70% των ορκισμένων οργανωμένων ταξιδιωτών σκέφτονται να ταξιδέψουν φθηνότερα, για μικρότερο χρονικό διάστημα ή καθόλου.

Οι διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχεία παραμένουν αμετάβλητες σε σχέση με την προηγούμενη άνοιξη, με το 69% των επισκεπτών να σκέφτονται να εξοικονομήσουν χρήματα.

Λιγότεροι ταξιδιώτες σκέφτονται να απαρνηθούν τις τουριστικές μονάδες με παροχές αναψυχής ή ευεξίας (μείον 8 ποσοστιαίες μονάδες), αλλά και τα ενοικιαζόμενα δωμάτια (μείον 6 ποσοστιαίες μονάδες) και τα κάμπινγκ (μείον 4 ποσοστιαίες μονάδες) ανακάμπτουν ελαφρώς, σε σύγκριση με την αντίστοιχη εκτίμηση του Απριλίου. Παρ’ όλα αυτά, μια σαφής πλειοψηφία συνεχίζει να σκέφτεται την εξοικονόμηση χρημάτων κατά την επιλογή καταλύματος.

Οι εγχώριες διακοπές παραμένουν δημοφιλείς

Οι διακοπές στη χώρα τους αποτελούν σήμερα επιλογή για το 62% των Γερμανών, έναντι ποσοστού 55% τον Απρίλιο του 2022. Ωστόσο, η αυξημένη επιθυμία για ταξίδια συνοδεύεται από περικοπές στις λεπτομέρειες. Για παράδειγμα, λόγω της ήδη αντιληπτής και προβλεπόμενης αύξησης των τιμών, τα δύο τρίτα των Γερμανών ταξιδιωτών θα περικόψουν τις σύντομες διακοπές τους εντός της Γερμανίας, όπως τα ταξίδια στην πόλη για να επισκεφθούν μουσεία ή συναυλίες και άλλες πολιτιστικές εκδηλώσεις, ποσοστό αυξημένο κατά πέντε ποσοστιαίες μονάδες από ό,τι την άνοιξη.

Επιπλέον, το 60% δηλώνει ότι θα περιορίσει την άνεση και το εύρος των δραστηριοτήτων.

Οι διακοπές στο εξωτερικό αποτελούν επιλογή για το 38% των ερωτηθέντων τους επόμενους έξι μήνες (-6 ποσοστιαίες μονάδες, σε σύγκριση με τον Απρίλιο). Ταυτόχρονα, όμως, οι Γερμανοί ταξιδιώτες προσφέρουν στον εαυτό τους περισσότερη φροντίδα κατά τη διάρκεια των διακοπών: Όσον αφορά τη διαμονή, μόνο το 35% εξακολουθεί να προτιμά την επιλογή των καταλυμάτων που προσφέρουν δυνατότητα αυτοεξυπηρέτησης, ενώ στην έρευνα του Απριλίου, το ποσοστό αυτό ήταν 17 ποσοστιαίες μονάδες μεγαλύτερο.

Επίσης, μόνο το 37% των ερωτηθέντων σκέφτεται τώρα να εντάξει τα σύντομα ταξίδια στο εξωτερικό για άθληση και πολιτισμό στη λίστα με τις επιλογές του. Την άνοιξη του 2022, το ποσοστό αυτό ήταν 52%.

Εξοικονόμηση χρημάτων από άλλους τομείς για ταξίδια

Προκειμένου να μπορούν να αντέξουν το κόστος των διακοπών ακόμη και σε οικονομικά τεταμένες εποχές, πολλοί Γερμανοί καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να κάνουν περικοπές σε άλλους τομείς, με την πλειοψηφία να υποστηρίζει ότι θα έκανε περικοπές σε άλλες αγορές. Τα κοσμήματα και τα έπιπλα βρίσκονται στην κορυφή της λίστας, με το 66% και το 59% των Γερμανών, αντίστοιχα, να επιχειρούν να μειώσουν τα έξοδά τους για να μην χρειαστεί να περιορίσουν τον προϋπολογισμό τους για τα ταξίδια. Οι εκδηλώσεις -πολιτιστικού κι άλλου περιεχομένου- ακολουθούν με ποσοστό 58%.

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *