©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

GFK: Πόλεμος και πληθωρισμός οδηγούν σε κατάρρευση του καταναλωτικού κλίματος στη Γερμανία

ΔΙΕΘΝΗ ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Για απώλεια της αγοραστικής τους δύναμης φοβούνται οι Γερμανοί καταναλωτές με ότι αυτό σημαίνει για τα ταξίδια και τον Τουρισμό, εξαιτίας της απότομης αύξησης των τιμών της βενζίνης και του πετρελαίου θέρμανσης και των δυτικών κυρώσεων που επιβλήθηκαν στη Ρωσία, ως αντίποινα για τον πόλεμο που κήρυξε στην Ουκρανία.

Οι οικονομικές συνέπειες του πολέμου στην Ουκρανία και οι φόβοι των πολιτών στη Γερμανία για τον πληθωρισμό, οι οποίοι έχουν “αναζωπυρωθεί” ακόμη περισσότερο εξαιτίας του πολέμου, λειτουργούν ανασταλτικά στην αγοραστική διάθεση των Γερμανών. Το καταναλωτικό κλίμα μετά τη ρωσική επίθεση στην Ουκρανία κατέρρευσε ουσιαστικά τον Μάρτιο, σύμφωνα με τη μηνιαία μελέτη καταναλωτικού κλίματος της εταιρίας ερευνών GfK.

“Οι ελπίδες ήταν ακόμη υψηλές τον Φεβρουάριο ότι το καταναλωτικό κλίμα θα μπορούσε επίσης να ανακάμψει σημαντικά λόγω της προβλεπόμενης χαλάρωσης των περιορισμών που σχετίζονται με την πανδημία”, δήλωσε ο ειδικός σε θέματα καταναλωτών της GfK, Rolf Bürkl. Για να προσθέσει: “Ωστόσο, με την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, αυτές οι προσδοκίες εξανεμίστηκαν”.

Η αυξημένη αβεβαιότητα και οι συνέπειες των κυρώσεων κατά της Ρωσίας έχουν οδηγήσει τις τιμές της ενέργειας σε εκρηκτική άνοδο. Αυτό, σύμφωνα με τον κ. Bürkl, ασκεί αισθητή πίεση στο γενικότερο καταναλωτικό κλίμα. “Λόγω της απότομης αύξησης των τιμών του φυσικού αερίου, του πετρελαίου θέρμανσης και της βενζίνης, οι καταναλωτές βλέπουν την αγοραστική τους δύναμη να υποχωρεί”, είπε.

Αναφορικά με τις εισοδηματικές προσδοκίες των Γερμανών, μετρήθηκε η χαμηλότερη επίδοση από την περίοδο της χρηματοπιστωτικής κρίσης.

Σύμφωνα με την έρευνα της GfK, εννέα στους δέκα Γερμανούς ανησυχούν πολύ ή πάρα πολύ για τις τιμές της ενέργειας, Στην περίπτωση των τιμών των τροφίμων, το 80% των ανθρώπων ανησυχούν πολύ ή πάρα πολύ. Παρόλο που η τάση για αγορές δεν έχει ακόμη καταρρεύσει, έχει φθάσει στο χαμηλότερο επίπεδό της από τον Απρίλιο του 2020, την περίοδο του πρώτου lockdown.

“Μπορεί να υπάρξει βιώσιμη ανάκαμψη του καταναλωτικού κλίματος μόνο εάν υπάρξει ταχεία κατάπαυση του πυρός και στη συνέχεια ειρηνευτικές διαπραγματεύσεις”, υπογράμμισε ο κ. Bürkl.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *