Photo by Pixabay on Pexels

GlobalData: Απειλή για τα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία η Google

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ο Covid-19 και η Google είχαν σοβαρό αντίκτυπο στα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία (OTA), η αγοραία αξία των οποίων μειώθηκε κατά 60,4% σε ετήσια βάση το 2020, σύμφωνα με την GlobalData.

Η κορυφαία εταιρία δεδομένων και ανάλυσης αποκαλύπτει ότι, η αυξανόμενη παρουσία της Google στην αγορά, έχει ενισχύσει τις υπάρχουσες ανησυχίες στα OTA, καθώς ο έλεγχος που ασκεί ο τεχνολογικός “γίγαντας” θα μπορούσε να επηρεάσει την ανταγωνιστικότητα και, ως εκ τούτου, τις επιλογές των καταναλωτών.

bookingΜιλώντας σχετικά, ο Ralph Hollister, αναλυτής Ταξιδιών και Τουρισμού στην GlobalData, σχολιάζει: “Η αυξανόμενη παρουσία της Google στα διαδικτυακά ταξίδια θα είναι δυσοίωνη για τους OTA, που δεν έχουν άλλη επιλογή από το να βασίζονται στη μηχανή αναζήτησης για την επισκεψιμότητά τους. Οι ρυθμιστικές αρχές αρχίζουν να ελέγχουν τις πρακτικές της Google, αλλά η εταιρία πρέπει να αντιμετωπίζεται διαφορετικά, λόγω της θέσης της ως κυρίαρχης μηχανής αναζήτησης, καθώς και του γεγονότος ότι δεν προσφέρει άμεσα ανταγωνιστικές υπηρεσίες. Ο χαμηλός ανταγωνισμός μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση των τιμών, επομένως είναι ζωτικής σημασίας για όλους τους ταξιδιώτες να επιτευχθεί η σωστή ισορροπία”.

Από την πλευρά της η Laura Petrone, Thematic Analyst της GlobalData, λέει: “Η Google έχει σίγουρα τεράστια ευθύνη όσον αφορά την ανταγωνιστικότητα. Έχει το μονοπώλιο στις αναζητήσεις στο Διαδίκτυο και έχει κατηγορηθεί πολλές φορές για παραβίαση της νομοθεσίας περί ανταγωνισμού, προκειμένου να διατηρήσει αυτό το μονοπώλιο. Ψηφιακές πλατφόρμες όπως η Google μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη γνώση που δημιουργείται από τα δεδομένα από μια αγορά και, εκμεταλλευόμενες την κλίμακά τους, μπορούν να επεκτείνουν τις υπηρεσίες τους σε νέες αγορές. Ωστόσο, πρέπει να είναι προσεκτικές, καθώς με αυτόν τον τρόπο καταλήγουν να προσελκύουν ακόμη περισσότερο ρυθμιστικό έλεγχο, αφού θεωρούνται μονοπώλια δεδομένων σε όποιον τομέα και αν κινηθούν”.

Από το 2015 έως το 2019, η αγορά των OTA σημείωσε αύξηση 9,4% σύνθετου ετήσιου ρυθμού ανάπτυξης (CAGR), φθάνοντας τα 480,3 δισεκατομμύρια δολάρια. Αυτός ο γρήγορος ρυθμός και οι μελλοντικές δυνατότητες ανάπτυξης ενίσχυσαν την εστίαση της Google στα διαδικτυακά ταξίδια.

Μέχρι το 2019, η αγορά OTA κατηγορούσε ήδη την εξασθενημένη εμφάνιση στα αποτελέσματα αναζήτησης Google για άσχημα κέρδη τρίτου τριμήνου. Τα καθαρά έσοδα του Ομίλου Expedia μειώθηκαν κατά 22%, σε ετήσια βάση, το τρίτο τρίμηνο του 2019, γεγονός για το οποίο εν μέρει κατηγόρησε τις αλλαγές στον αλγόριθμο της Google, με αποτέλεσμα να χαθεί η εμφάνιση.

Σύμφωνα με τον ειδικό αναλυτή της GlobalData, Ralph Hollister, η Google αύξησε τη δραστηριότητά της στα διαδικτυακά ταξίδια πριν από την πανδημία. Εξετάζοντας μόνο το 2019, η Google κυκλοφόρησε το Travel Hub, πρόσθεσε δυνατότητες για check-in πτήσεων και κρατήσεις ξενοδοχείων στο Google Assistant, επισύναψε καταχωρίσεις καταλυμάτων στη λειτουργία των Χαρτών της, και δημιούργησε έναν ιστότοπο αναζήτησης για τη διαθεσιμότητα ξενοδοχείων ανά προορισμό, ενώ η Alphabet κυκλοφόρησε τη δική της διαδρομή εφαρμογή χαιρετισμού.

Με βάση τα όσα υποστηρίζει ο Hollister, η Google διαθέτει ξεκάθαρα, τόσο το επιχειρηματικό μοντέλο, όσο και το κεφάλαιο που απαιτείται για να αντιμετωπίσει καλύτερα ένα γεγονός όπως είναι η πανδημία. Έως το 2020, τα έσοδα της Alphabet (μητρικής εταιρίας της Google) ήταν πάνω από 15 φορές περισσότερα από τα έσοδα της Booking και της Expedia μαζί.

Τα ταλαιπωρημένα OTA, εκτιμά ο ίδιος, θα βασίζονται όλο και περισσότερο στην επισκεψιμότητα της Αναζήτησης Google, καθώς προσπαθούν να ανακάμψουν από τον αντίκτυπο της πανδημίας. “Η Google θα πρέπει να προσέξει να μην επεκταθεί ή να μην ενεργήσει πολύ επιθετικά βραχυπρόθεσμα, διαφορετικά θα αντιμετωπίσει συχνότερες αντιανταγωνιστικές αξιώσεις, μηνύσεις και πρόστιμα”, τονίζει ο Hollister.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *