ΓΝΩΜΗ: Η εφετινή τουριστική περίοδος…

ΓΝΩΜΗ: Η εφετινή τουριστική περίοδος…

του Κωνσταντίνου Στ. Δεριζιώτη

Η εφετινή τουριστική περίοδος, είναι μια σχετικά δύσκολη εξίσωση, αλλά με λίγους αγνώστους, επιτρέψτε μου τον παραλληλισμό με τα μαθηματικά.

Αν κάποιος είχε την δυνατότητα να βλέπει το μέλλον και έλεγε το 2012, στην τουριστική κοινότητα, ότι το 2019, θα είμαστε στο σημείο αυτό, που έχει φθάσει ο ελληνικός Τουρισμός, με τις ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΟΛΩΝ, σίγουρα θα λέγαμε –και βάζω και τον εαυτό μου μέσα- ότι χρειάζεται ψυχίατρο…

Επτά χρόνια μετά, ο ελληνικός Τουρισμός, μέσα από συνθήκες μεγάλης κρίσης στην χώρα και ακραίας υπερφορολόγησης, έχει ανέβει επίπεδο, πέρα από κάθε αμφιβολία.

Όσοι παροικούμε στην Ιερουσαλήμ, γνωρίζουμε ότι φέτος είναι ίσως η χρονιά, στην οποία η μεταβλητότητα των συνθηκών, έχει ξεπεράσει κάθε ιστορικό προηγούμενο.

Και δεν είναι μόνο η πλήρης και δυναμική επιστροφή – παρουσία της Τουρκίας, της Αιγύπτου και της Τυνησίας, αλλά και πολλά άλλα, ων ουκ έστιν αριθμός.

Πτωχεύσεις αεροπορικών εταιριών, γεωπολιτική αστάθεια, οικονομικά προβλήματα στις μεγάλες τουριστικές αγορές, brexit, κλιματικές συνθήκες, οικονομικά προβλήματα σε μεγάλους tour operators, ακόμη και περιβαλλοντικές «πρωτοβουλίες» για να σταματήσουν οι πτήσεις αεροσκαφών για Τουρισμό, επειδή … μολύνουν το περιβάλλον, κ.λπ., κ.λπ…

Ποτέ στο παρελθόν, δεν υπήρχαν τόσα πολλά  θέματα, που δημιουργούν προβλήματα στην επιθυμία των Ευρωπαίων τουριστών, να κάνουν κρατήσεις.

Σε αυτό το σκηνικό που έχει διαμορφωθεί, που βρίσκεται η Ελλάδα;

Μετά από μια χρονιά, το 2018, με ιστορικό ρεκόρ όλων των εποχών, σε όλους τους δείκτες του ελληνικού Τουρισμού, που ακολούθησε το 2017, που είχε τα ίδια ακριβώς «επιτεύγματα», βιώνουμε μια χρονιά με σαφέστατη, πλην  όμως «λογική», μέχρι στιγμής, κάμψη των κρατήσεων.

Το πρώτο 5μηνο του έτους, που κλείνει σε λίγες ημέρες, θα είναι θετικό σε σχέση με το 2018, πλην όμως αφορά ένα μικρό κομμάτι των κρατήσεων, καθώς στο επόμενο 4μηνο, η Ελλάδα φιλοξενεί την μερίδα του λέοντος των πελατών της.

Η γενική εικόνα της αγοράς, είναι ότι ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ, με παράταση των early bookings και κάποιες προσφορές, συνολικά είμαστε πάνω από το 2017, αλλά υπολειπόμαστε σε σχέση με το 2018. Διαβάζουμε ωστόσο, διάφορα …συγκλονιστικά «ρεπορτάζ», για «πιέσεις των our operators» και για εκπτώσεις 50, 60, 80, 150% (!!!).

Μα πέρυσι τον Ιούνιο δεν «έτρεχε» όλος ο κλάδος να δώσει εκπτώσεις για Αύγουστο και Σεπτέμβριο, καθώς τα stop sales, που έγιναν νωρίς, άφησαν μεγάλα κενά στα ξενοδοχεία;

xrhma & tourismosΤα ξεχάσαμε;

Συμπέρασμα;

Συμπέρασμα δεν υπάρχει.

Έχει αρχίσει ο «πόλεμος και ως εκ τούτου, οι στρατηγικές έχουν πάει περίπατο.

Αυτό που έχει σημασία, είναι οι προσεκτικές κινήσεις από την πλευρά των ξενοδόχων, και η επιμέλεια, ώστε οι τουρίστες που θα έρθουν στην Ελλάδα, να φύγουν ευχαριστημένοι.

Όλα τα υπόλοιπα στο τέλος της σαιζόν.
Δεν είναι η ώρα τώρα.

Μέχρι τότε δουλειά, δουλειά, δουλειά και να μην ξεχνάμε ή να μην θυμόμαστε επιλεκτικά…

ΥΓ: Πολλοί από εσάς με ρωτούν για την αλλαγή στο υπουργείο Τουρισμού και το νέο υπουργό. Με συγχωρείτε, αλλά δεν βρίσκω κάτι άξιο σχολιασμού….

(*) Άρθρο στο τρέχον τεύχος του περιοδικού ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

1 ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ