ΓΝΩΜΗ: Ελλάδα ένα ισχυρό τουριστικό Brand Name

ΓΝΩΜΗ: Ελλάδα ένα ισχυρό τουριστικό Brand Name

spokos

του κ. Βασίλειου Σπόκου (*)

Τελευταία παρατηρείται μια προσπάθεια να ανοίξουν τον διάλογο για τον τουρισμό στην χώρα μας. Πολλές φορές όμως καταλήγουν να μιλούν «περί ανέμων και υδάτων». Η συμπεριφορά αυτή αποτυπώνεται και είναι πολύ ορατή και στον τρόπο αντίληψης της φιλοξενίας στην χώρα μας.

Η Ελλάδα είναι κατεξοχήν ένας τουριστικός προορισμός, ένα σημείο αναφοράς για τον παγκόσμιο τουρισμό. Ένα μεγάλο μέρος των περιοχών της χώρας μας ζει από τον τουρισμό. Η δυναμική και η συνεισφορά του στην οικονομία μας είναι τεράστια.

Όμως η Ελλάδα δέχεται πολύ λιγότερους αλλά και χαμηλότερους εισοδηματικά επισκέπτες από όσους μπορεί όταν  θα μπορούσε να κυριαρχεί στον παγκόσμιο τουρισμό όπως πρωταγωνιστεί η ναυτιλία μας.

Τα τελευταία χρόνια μιλάμε για ένα νέο στρατηγικό σχέδιο για τον τουρισμό στην Ελλάδα και αυτό θα πρέπει να δημιουργήσουμε αν θέλουμε να προλάβουμε τις εξελίξεις καθώς ο τρόπος που όλες αυτές τις δεκαετίες αναπτύχθηκε το τουριστικό προϊόν μας έχει ξεπεραστεί. Η μονοδιάστατη εκδοχή του ήλιου, άμμος και θάλασσα μόνο δεν αρκεί. Είναι πολύ περιοριστική για τον ελληνικό τουρισμό και τις δυνατότητες του.

Η Ελλάδα διαθέτει το ισχυρότερο Brand Νame στον κόσμο και εμείς οφείλουμε να το αξιοποιήσουμε και να το προστατεύσουμε.

Αν θέλουμε να σχεδιάσουμε τον τουρισμό του μέλλοντος στην Ελλάδα τότε οφείλουμε να δούμε αυτά που τόσα χρόνια δεν αναδείξαμε με αποτέλεσμα να έχουμε έναν τουρισμό Part-time ενώ θα μπορούσαμε να έχουμε τουρισμό όλο το χρόνο και μάλιστα υψηλού επιπέδου.

Η αξιοποίηση του πολιτιστικού και ιστορικού μας πλούτου ( Παρθενώνας, Κνωσός, Ολυμπία κ.τ.λ.) σε σχέση με την ανάδειξη της διατροφική μας κουλτούρας «Μεσογειακή διατροφή »  αλλά και την προστασία και ανάδειξη του Ελληνικού τοπίου είναι τα μέσα ελκυστικότητας και προοπτικής  της τουριστικής μας βιομηχανίας και του τουριστικού μας προϊόντος.

Η τάση προς την υγιεινή διατροφή μπορεί να αναδείξει την ελληνική γαστρονομία σε παγκόσμιο πρωταγωνιστή στην νέα αυτή τάση που διαμορφώνεται. Η μεσογειακή διατροφή μπορεί να γίνει πρότυπο παγκόσμιας διατροφής και κουλτούρας.

Οι αρχαίοι θαλάσσιοι δρόμοι του κρασιού που αρχίζουν να αναδεικνύονται πάλι.

Όλοι οι λαοί του κόσμου επισκέπτονται την χώρα μας για να δουν και να θαυμάσουν το Ελληνικό τοπίο .

Η δυναμική τάση που εμφανίζεται στις τοπικές κοινωνίες για μεγαλύτερη συμμέτοχή στην τουριστική αγορά μπορεί να δημιουργήσει ένα νέο τουριστικό προϊόν – υπηρεσίας στον τουρισμό πόλεων οπού η ζήτηση παγκοσμίως έχει αυξηθεί.

Έτσι μπορούμε να διαμορφώσουμε ένα 3 πολικό τουριστικό σύστημα μεταξύ τοπικής κοινωνίας – τοπικών φορέων τουριστικών υπηρεσιών και «καταναλωτή» (P. A. C. )*. Προσφέροντας ολιστική εμπειρία στον επισκέπτη αναδεικνύοντας τις κοινωνίες ως μέρος του τουριστικού προϊόντος κάνοντας τον συμμέτοχο της μέσα από τα μνημεία της, τα μουσεία της, την γαστρονομική της παράδοση, την κουλτούρα και τις παραδόσεις.

Η εξέλιξη των νεών τεχνολογιών όπως το Internet of Things, η Α.Ι., τα Social Media & το Digital Marketing που  διαμορφώνουν την αγορά και αλλάζουν τις τάσεις και τις συνήθειες της.

Αυτοί είναι ορισμένοι από τους βασικούς παράγοντες που θα πρέπει να τους εντάξουμε στο πλαίσιο του σχεδιασμού του νέου στρατηγικού πλαισίου για τον Ελληνικό τουρισμό αν θέλουμε να μπει η Ελλάδα σοβαρά στην νέα τουριστική εποχή και να προσελκύσει υψηλού επιπέδου επισκέπτες όλο το χρόνο.

—————————————————————————————–

  • A.C. : local People – local Authorities – local Consumers

“WIN-WIN-WIN PAPAKONSTANTINIDIS MODEL” REPORTS 108 COMMUNITIES AS A PART OF SUSTAINABLE RURAL TOURISM – SUCCESS FACTOR OR INEVITABLE BURDEN? PROCEEDINGS OF THE COMMUNITY TOURISM CONFERENCE, 10TH – 11TH SEPTEMBER 2013 IN KOTKA, FINLAND: INVOLVING COMMUNITIES IN RURAL TOURISM: A “WIN-WIN-WIN PAPAKONSTANTINIDIS MODEL” METHODOLOGICAL APPROACH σελ.. 80 – 109

(*) Κάτοχος Bachelor Τοπικής αυτοδιοίκησης από το Παν. Πελοποννήσου, τελειόφοιτος του μεταπτυχιακού προγράμματος Διοίκηση Υπηρεσιών (M.S.M.) του Ο.Π.Α..

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ