Google
Photo by Pixabay on Pexels

Η Google τοποθετεί διαφημίσεις ταξιδιωτικών εταιρειών στην μηχανής αναζήτησης AI

ΔΙΕΘΝΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Google τοποθετεί πλέον διαφημίσεις για ταξιδιωτικές εταιρείες στα αποτελέσματα αναζήτησης ορισμένων γενετικών μηχανών αναζήτησης AI.

Παρόμοια με το ChatGPT και το Gemini της Google, υπάρχουν πολλές νεοσύστατες επιχειρήσεις που αναπτύσσουν τις δικές τους εκδόσεις μηχανών αναζήτησης AI. Μέσω μιας σύνδεσης με το πρόγραμμα Ads της Google, αυτές οι νεοσύστατες επιχειρήσεις μπορούν πλέον να εμφανίζουν διαφημίσεις στα κανονικά αποτελέσματα αναζήτησης, όπως ανέφερε για πρώτη φορά το Bloomberg.

Τουλάχιστον μία από αυτές τις νεοσύστατες εταιρείες, η iAsk, εμφανίζει χορηγούς συνδέσμους από ταξιδιωτικές εταιρείες σε απάντηση σε ερωτήσεις των χρηστών σχετικά με ταξίδια. Η Skift έθεσε στο chatbot της iAsk διάφορες ερωτήσεις σχετικά με ταξίδια στη Νέα Υόρκη. Οι ερωτήσεις προκάλεσαν την εμφάνιση χορηγών αποτελεσμάτων από διάφορες ταξιδιωτικές εταιρείες: Trivadvisor, Viator, American Airlines, Kayak, Furnished Quarters, CheapOair και διάφορους λιγότερο γνωστούς ιστότοπους κρατήσεων.

Η Google κερδίζει δισεκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο από την Expedia και την Booking Holdings από χορηγούς συνδέσμους.

Από τότε που η OpenAI κυκλοφόρησε το πρώτο γενετικό chatbot AI το 2022, έχουν προκύψει ερωτήματα σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο θα συνεχίσει να κερδίζει από την αναζήτηση. Η Perplexity ήταν η πρώτη μηχανή αναζήτησης με τεχνητή νοημοσύνη που ανακοίνωσε ότι πειραματιζόταν με ένα πρόγραμμα διαφήμισης, το οποίο ξεκίνησε στα τέλη του περασμένου έτους.

Οι νέες διαφημίσεις προέρχονται από το AdSense for Search της Google, μια υπηρεσία που ιστορικά επιτρέπει στους πελάτες να αναπτύσσουν μια μηχανή αναζήτησης στον ιστότοπό τους και να κερδίζουν χρήματα εμφανίζοντας διαφημίσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης. Η Google αντιστοιχίζει τους διαφημιζόμενους με ιστότοπους για να εμφανίζει σχετικές διαφημίσεις στους χρήστες.

Η Google επιβεβαίωσε στο Skift ότι επέκτεινε το πρόγραμμα AdSense for Search νωρίτερα φέτος στις μηχανές αναζήτησης AI, αφού δοκίμασε την τεχνολογία με «λίγους εκδότες».

Η Google πρόσθεσε: «Όπως πάντα, προσφέρουμε στους διαφημιζόμενους εργαλεία για τον έλεγχο του πού εμφανίζονται οι διαφημίσεις τους και μπορούν να επιλέξουν να εξαιρέσουν συγκεκριμένους ιστότοπους στους οποίους δεν θέλουν να εμφανίζονται οι διαφημίσεις τους ή να εξαιρεθούν εντελώς από το Δίκτυο Συνεργατών Αναζήτησης».

Η Google δεν αποκάλυψε τους ιστότοπους με τους οποίους συνεργάστηκε, αλλά η iAsk επιβεβαίωσε τη σχέση της με την Google σε μια ανάρτηση στο LinkedIn: «Στο πλαίσιο των πρώτων δοκιμών με το AdSense for Search της Google, η iAsk ήταν μία από τις πρώτες νεοφυείς επιχειρήσεις τεχνητής νοημοσύνης που επιλέχθηκαν για να διερευνήσουν τις διαφημίσεις στο πλαίσιο εμπειριών συνομιλίας με τεχνητή νοημοσύνη». Η iAsk δεν απάντησε σε αίτημα για σχόλιο.

Η iAsk, με έδρα το Σικάγο, ιδρύθηκε το 2022 και συγκέντρωσε 4,2 εκατομμύρια δολάρια σε αρχική χρηματοδότηση πέρυσι. Το άρθρο του Bloomberg ανέφερε επίσης την startup Liner ως πελάτη της Google, αλλά οι ερωτήσεις σχετικά με αυτή τη μηχανή δεν προκάλεσαν διαφημίσεις ταξιδιών.

Αυτό έρχεται λίγο μετά την απόφαση ενός ομοσπονδιακού δικαστή των ΗΠΑ ότι η Google προέβη σε αντιανταγωνιστικές πράξεις για να ασκήσει μονοπωλιακή δύναμη στην online διαφήμιση, κάτι που ορισμένοι στελέχη του ταξιδιωτικού κλάδου πιστεύουν ότι θα μπορούσε να ωφελήσει τις εταιρείες τους μακροπρόθεσμα. Η απόφαση αυτή οδήγησε το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ να προτείνει αυτή την εβδομάδα την πώληση δύο από τα προϊόντα διαφημιστικής τεχνολογίας της Google.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *