© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

GREEK TRAVEL DEMAND REPORT: Οι αναζητήσεις για την Ελλάδα | Ποιές περιοχές, από ποιές αγορές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

της Michela Ciccarelli (*)
Η Ελλάδα ήταν από τις πρώτες τις Μεσογείου που οργάνωσε και εφάρμοσε ένα σχέδιο ανάκαμψης για να σώσει τον Τουρισμό. Επιπλέον της πρότασης για την δημιουργία του Ψηφιακού Πράσινου Πιστοποιητικού, η Ελλάδα οργάνωσε το Πλάνο Εμβολιασμού “Ελευθερία”, σχεδιάζει το άνοιγμα του Τουρισμού με διακρατικές συμφωνίες που επιτρέπουν τα ταξίδια σε πολίτες που έχουν εμβολιαστεί ή θα έχουν αρνητικό αποτέλεσμα σε PCR test, εντός των προηγούμενων 72 ωρών και προσπαθεί να προσελκύσει “digital nomads” προσφέροντας οικονομικά κίνητρα.

lybra ΕλλάδαΜαζί με την Ισπανία, η Ελλάδα ως προορισμός επενδύει δυναμικά στην ανάκαμψη του τουρισμού και παρακολουθείται στενά – ειδικότερα από τους ανταγωνιστές της – για να δουν πως αντιδρά η Αγορά στις  προσπάθειες της.

ΤΑΣΕΙΣ

Τις τελευταίες 30 ημέρες (11/03 – 09/04/21) έγιναν 3.7 εκατομμύρια αναζητήσεις για πτήσεις προς Ελλάδα και συγκριτικά με το προηγούμενο διάστημα 30 ημερών, οι αναζητήσεις πτήσεων για την Ελλάδα αυξήθηκαν κατά +20% ή περίπου κατά +628,000 αναζητήσεις.  

Αυτή η αύξηση μπορεί να φαίνεται καλή σε πρώτη ανάγνωση, όμως στην πραγματικότητα, το ενδιαφέρον σταδιακά φθίνει μετά από την άνοδο των αναζητήσεων που παρατηρήθηκε στα τέλη Φεβρουαρίου. Σε κάθε περίπτωση, η θετική ανοδική τάση έχει παραμείνει σταθερή, με μέση ανάπτυξη αναζητήσεων ημερησίως +1.2% 

Η γεωγραφική κατανομή των παγκόσμιων αναζητήσεων για πτήσεις προς Ελλάδα έχει ως εξής: Το μεγαλύτερο μερίδιο των αναζητήσεων για πτήσεις (30%) έγιναν για την Περιφέρεια Αττικής, με το (29%)  να αφορά την Αθήνα.

Για την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου στις Κυκλάδες το μερίδιο ήταν (17%), ενώ η Περιφέρεια Κρήτης είχε (16%). Συνολικά το (62%) των αναζητήσεων έγιναν για τους προορισμούς αυτών των 3 περιοχών, οι οποίοι έχουν και την μεγαλύτερη ανάπτυξη στις αναζητήσεις πτήσεων συγκριτικά με το προηγούμενο διάστημα 30 ημερών.

Πιο συγκεκριμένα οι αναζητήσεις πτήσεων για Αττική (Αεροδρόμια Αθήνας & Κυθήρων) ) αυξήθηκαν κατά 177,600 (+18,9%), για Κυκλάδες +140.500 (+28.1%) και για την Κρήτη οι αναζητήσεις αυξήθηκαν κατά 110,800 (+22.6%). Οι αναζητήσεις για Κεντρική Μακεδονία  (Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης) ) αυξήθηκαν κατά 83,600 και για τα Νησιά του Ιονίου κατά 46,100 αναζητήσεις.

ΑΓΟΡΕΣ

Σχετικά με τις Χώρες Προέλευσης, η Ελλάδα και οι πτήσεις εσωτερικού έχουν μερίδιο (22%), συγκρητικά χαμηλότερο σε σχέση με άλλες χώρες όπως η Ιταλία, που έχει ένα αντίστοιχο μερίδιο (33%) για αναζητήσεις πτήσεων εσωτερικού. Από το εξωτερικό, οι βασικές αγορές με ενδιαφέρον για ταξίδια στην Ελλάδα είναι: το Ηνωμένο Βασίλειο με μερίδιο αναζητήσεων (16%), η Γερμανία (10%), και η Ιταλία (9%). Όλες οι άλλες χώρες έχουν μερίδια μικρότερα του 10% των παγκόσμιων αναζητήσεων.

ksd PRIMAGEL Ελλάδα
adv

Από την Αγγλία και την Γερμανία εμφανίζεται αρνητική τάση ανάπτυξης, η οποία οφείλεται στην επιβολή ταξιδιωτικών περιορισμών από τις κυβερνήσεις τους.

Συγκεκριμένα οι αναζητήσεις πτήσεων από την Αγγλία μειώθηκαν κατά -42% μέσα σε μια εβδομάδα.

Στις χώρες με θετική τάση ανάπτυξης συγκαταλέγονται η Ιταλία, με μηνιαία αύξηση 7,500 αναζητήσεις πτήσεων και ημερήσια αύξηση (+3.4%), το Ισραήλ με μηνιαία αύξηση 2,400 αναζητήσεις και ημερήσια αύξηση (+3.8%) και η Γαλλία με μηνιαία αύξηση 1,300 αναζητήσεις και ημερήσια αύξηση (+2.0%).

ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ

To (23%) από τις αναζητήσεις πτήσεων τις τελευταίες 30 ημέρες αφορούν ταξίδια τον μήνα Απρίλιο.

Για τους καλοκαιρινούς μήνες, υψηλότερη ζήτηση υπάρχει για τον Ιούλιο, με 646,000 αναζητήσεις, με μερίδιο (17%) από το σύνολο των αναζητήσεων που έγιναν τις τελευταίες 30 ημέρες.

Ο Μάιος είναι στην 2η θέση σε ζήτηση, με 601,000 αναζητήσεις πτήσεων και μερίδιο (16%) και ακολουθούν ο Αύγουστος με 530,000 αναζητήσεις και μερίδιο (14%) και ο Ιούνιος με 475,000 αναζητήσεις και μερίδιο (13%).

Καθώς πλησιάζουμε στους καλοκαιρινούς μήνες, ο κόσμος φαίνεται να ψάχνει για πιο κοντινές ημερομηνίες.

Μέχρι και τις 9 Απριλίου οι Τουρίστες δεν έδειξαν έντονο  για πτήσεις τον Σεπτέμβριο έγιναν μόνο 236,0000 αναζητήσεις, μερίδιο 6% από το σύνολο, κάτι που μπορεί να αναγνωστεί ως επιβεβαίωση της αβεβαιότητας και της αδυναμίας που αισθάνεται ο περισσότερος κόσμος για να κάνει πιο μακροπρόθεσμο προγραμματισμό ταξιδιών.

ΕλλάδαΟ Ιούλιος είναι μήνας που προτιμούν να ταξιδέψουν περισσότερο οι Άγγλοι, οι Έλληνες και οι Γερμανοί, ενώ οι Ιταλοί και οι Γάλλοι προτιμούν περισσότερο τον Αύγουστο.

Από τα δεδομένα φαίνεται ξεκάθαρα η επίδραση της πολιτικής της Αγγλικής Κυβέρνησης στην αγορά του Τουρισμού: από τον Ιούνιο και μετά (ανάλογα και με το πλάνο του ανοίγματος για διεθνή ταξίδια), η Αγγλία αποτελεί την Νο.1 αγορά με ενδιαφέρον να ταξιδέψει στην Ελλάδα, με ένα σταθερό μερίδιο 20-21% από τις παγκόσμιες αναζητήσεις για πτήσεις προς Ελλάδα.

Η εικόνα του ενδιαφέροντος για μελλοντικά ταξίδια στην Ελλάδα αλλάζει σημαντικά σύμφωνα με τον μήνα ταξιδιού: για τον Μάιο, οι αναζητήσεις πτήσεων εσωτερικού είναι στην πρώτη θέση με 107,000 αναζητήσεις και ακολουθούν οι αναζητήσεις από Αγγλία με 94,000, από Γερμανία με 75,000 και από Ρωσία με 40,000 αναζητήσεις πτήσεων.

Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνεται στις αναχωρήσεις την Πρωτομαγιά και στο τέλος της 2ης εβδομάδας, στις 14 Μαϊου.

lybra ΕλλάδαΓια ταξίδια τον Ιούνιο, η κορυφαία αγορά είναι η αγορά της Αγγλίας με 92,000 αναζητήσεις πτήσεων, ακολουθούν οι πτήσεις εσωτερικού με 57,000 αναζητήσεις πτήσεων, η Ιταλία με 49,000 και η Γερμανία με 40,000. Τον Ιούνιο το διάστημα με την πιο υψηλή ζήτηση για πτήσεις είναι η 3η εβδομάδα του Ιουνίου, στις ημέρες Παρασκευή 17 & Σάββατο 18 Ιουνίου.

Για τον μήνα Ιούλιο, οι Άγγλοι έκαναν 126,000 αναζητήσεις πτήσεων, οι Ιταλοί 94,000 και οι Έλληνες 87,000. Πολύ υψηλή ζήτηση παρουσιάζεται προς το τέλος της κάθε εβδομάδας (ημέρα Σάββατο) και  ειδικότερα τις ημέρες 24 & 31 Ιουλίου.

lybraΓια τον Αύγουστο,  το ενδιαφέρον για πτήσεις μειώνεται αργά για το υπόλοιπο του μήνα μέχρι τον Σεπτέμβριο, χωρίς κορύφωση για τον Δεκαπενταύγουστο.

Μεγαλύτερη ζήτηση παρουσιάζεται από την Αγγλία με 113,000 αναζητήσεις πτήσεων και ακολουθούν οι Ιταλία με 106,000, η Έλλαδα με 72,000 και η Γερμανία με 42,000 αναζητήσεις πτήσεων.

Η Lybra

H Lybra είναι μια καινοτόμος Ιταλική εταιρεία που σχεδιάζει και αναπτύσει λύσεις λογισμικού για revenue management ξενοδοχείων που καλύπτουν τις ανάγκες κάθε τύπου ξενοδοχείου, από μικρά και μεσαίου μεγέθους ξενοδοχεία μέχρι μεγάλους ξενοδοχειακούς ομίλους.

Το Lybra Assistant RMS σχεδιάστηκε για να λειτουργεί ως πραγματικός βοηθός που κάνει την καθημερινότητα κάθε Ξενοδόχου πιο εύκολη και αποδοτική, εξοικονομώντας χρόνο από καθημερινές διαδικασίες revenue management και προσφέροντας πολύτιμες πληροφορίες για την Ζήτηση στον Προορισμό, τον Ανταγωνισμό και Προτάσεις Βέλτιστων Τιμών Πώλησης, με στόχο την μεγιστοποίηση των εσόδων και της κερδοφορίας των Ξενοδοχείων, ακόμα και σε περιόδους κρίσης, όπως τώρα με την πανδημία του Covid-19.

Τον Μάϊο του 2020, η Lybra εξαγοράστηκε από το Zucchetti Group, έναν διεθνή όμιλο τεχνολογίας που προσφέρει λύσεις λογισμικού, εξοπλισμού και υπηρεσίες πληροφοριακών συστημάτων σε πολλούς τομείς της οικονομίας, συμπεριλαμβανομένου της φιλοξενίας.

Σε συνεργασία με το Zucchetti Group, το Lybra Assistant RMS έχει ορίσει διεθνή πρότυπα αριστείας για την ποιότητα και το εύρος Hotel Demand Data που ενσωματώνονται στον αλγόριθμο του – data που συγκεντρώνονται από τις διεθνείς εταιρείες τεχνολογίας του τομέα της φιλοξενίας (+35,000 Ξενοδοχεία) που ανήκουν στο Zucchetti Group – για να προσφέρουν ύψιστης ακρίβειας Προτάσεις Βέλτιστων Τιμών Πώλησης, σε πραγματικό χρόνο, σύμφωνα με τις συνθήκες τις αγοράς. Για να μάθετε περισσότερα για την Lybra, επισκεφθείτε το lybra.tech

(*) Η κα. Michela Ciccarella είναι Destinations Data Specialist στην Lybra. 

Tagged

1 σχόλιο στο “GREEK TRAVEL DEMAND REPORT: Οι αναζητήσεις για την Ελλάδα | Ποιές περιοχές, από ποιές αγορές

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *