Γρηγόρης Τάσιος: Η κατηγοριοποίηση των ξενοδοχείων πρόκληση για τον κλάδο

ΓΝΩΜΗ

Μια από τις µεγαλύτερες προκλήσεις του ξενοδοχειακού κλάδου τα επόµενα δυο χimage004ρόνια είναι οι νέες προδιαγραφές για την πιστοποίηση των ξενοδοχείων σε αστέρια, όπως επισηµαίνει σε άρθρο του ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδοχείων Χαλκιδικής, κ. Γρηγόρης Τάσιος.

 

H κατηγοριοποίηση ξενοδοχείων αποτελεί µεγάλη πρόκληση για τον κλάδο κι αυτό γιατί:

α) Δεν υπάρχει έως τώρα κλάδος, ο οποίος µέσω του φορέα εκπροσώπησής του (Ξενοδοχειακό Επιµελητήριο Ελλάδος) να αναλαµβάνει να πιστοποιεί συνολικά τις παρεχόµενες υπηρεσίες του.

β)  Η Πολιτεία καλείται να επικροτήσει, κάνοντας πράξη µε νόµο, διαδικασίες που έως τώρα περνούσαν απόλυτα από τις υπηρεσίες του κράτους.

γ) Η επιτυχία του εγχειρήµατος εξαρτάται καθαρά από τους ξενοδόχους και τη διάθεση αυτών να ανταποκριθούν στις ανάγκες της εποχής για σύγχρονο και ανταγωνιστικό τουριστικό προϊόν.

Τα µηνύµατα που λαµβάνω ως µέλος του Δ.Σ. του Ξ.Ε.Ε. από τους συναδέλφους είναι πολύ θετικά. Υπάρχει αρκετός χρόνος για την προσαρµογή στα νέα δεδοµένα (έως 31/12/2017) και διάθεση από όλους να κάνουν την προαξιολόγηση της επιχείρησής τους άµεσα  ηλεκτρονικά, έτσι ώστε να δουν ποιες είναι οι ανάγκες τους και να συγκεντρώσουν τα απαραίτητα µόρια, είτε πρόκειται για παραµονή στην υφιστάµενη κατηγορία, είτε για την αναβάθµιση αυτής.

Τα κυριότερα χαρακτηριστικά των νέων προδιαγραφών είναι τα εξής:

α) Δίνεται βάση σε ποιοτικά χαρακτηριστικά κι όχι σε τεχνικά, όπως τα τ.µ. δωµατίων και κοινόχρηστων χώρων.

β) Πριµοδοτείται µια σειρά από πιστοποιήσεις, όπως για παράδειγµα το Ελληνικό Πρωινό,  ISO 14001, ISO 9000, ECO LABEL, κ.ά., που δίνουν τη δυνατότητα για οικονοµίες κλίµακος, οργανόγραµµα προσωπικού-εργασιών, πλεονέκτηµα στην προβολή της επιχείρησης.

γ) Πριµοδοτείται η απασχόληση προσωπικού που διαθέτει πτυχία τουρισµού, βεβαιώσεις εκµάθησης ξένων γλωσσών, σεµινάρια εκπαίδευσης, κ.ά..

δ) Πριµοδοτούνται γενικά υπηρεσίες που δίνουν υπεραξία στη διαµονή του πελάτη, όπως το διευρυµένο ωράριο λειτουργίας των τµηµάτων, η πρόσβαση στο διαδίκτυο, οι χώροι για δραστηριότητες, κ.ά..

Όλα τα παραπάνω σίγουρα οργανώνουν καλύτερα τους ξενοδόχους, βάζουν στη διαδικασία πολλούς να αξιολογούν, να θέτουν στόχους και τελικά να αναπτύσσουν τη βάση µιας στρατηγικής για το µέλλον της επιχείρησής τους.

Ωστόσο, η δύσκολη οικονοµική κατάσταση που επικρατεί στη χώρα και τα νέα µοντέλα φιλοξενίας πελατών, που ήρθαν για να µείνουν, όπως airbnb, παραξενοδοχία, κ.λ.π., δηµιουργούν εύλογα ερωτήµατα για την επόµενη µέρα, σε σχέση µε την πιστοποίηση των υπηρεσιών τους.

Ερωτήµατα, τα οποία θα πρέπει να απαντήσει µε τις πράξεις της η Πολιτεία για το κατά πόσο µπορεί να προστατέψει τους νόµιµους επιχειρηµατίες, που κάνουν τα πάντα και µε υψηλό κόστος,  προκειµένου να διατηρήσουν µέσω της πιστοποίησής τους το υψηλό επίπεδο των υπηρεσιών τους».

 

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *