Το θέμα της ασφάλειας απασχολεί τους Βρετανούς κατά τον σχεδιασμό των διακοπών τους, χωρίς, ωστόσο, να αποτελεί ανατρεπτικό παράγοντα, αφού 9 από τους 10 σχεδιάζουν να πραγματοποιήσουν ένα ταξίδι εφέτος και το 77% μία εκδρομή τεσσάρων διανυκτερεύσεων και άνω.
Το μόνο σίγουρο είναι πως στη συντριπτική πλειοψηφία τους «γυρίζουν την πλάτη» στην Τουρκία, θεωρώντας τη ως τον λιγότερο ασφαλή προορισμό, ενώ δείχνουν να μην δελεάζονται από τις χαμηλές τιμές.
Παράλληλα, στο μυαλό των Βρετανών που σκοπεύουν να κάνουν διακοπές βρίσκεται και το θέμα του Brexit, αφού δύο στους πέντε ανησυχούν πως θα κληθούν να αντιμετωπίσουν τις λιγότερο ευνοϊκές συναλλαγματικές ισοτιμίες.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που διεξήγαγε η BDRC Continental, σε δείγμα 1.000 ενηλίκων Βρετανών, επιβεβαιώνονται οι ανησυχίες για την ασφάλεια εν μέσω αύξησης της ζήτησης για διακοπές.
Η έρευνα αναφέρει ότι το 77% έχει το θέμα της ασφάλειας «υπόψη του» και 40% «σοβαρά υπόψη του», κάτι που οδηγεί στο συμπέρασμα ότι: «Η ασφάλεια παραμένει στο μπροστά μέρος του μυαλού των Βρετανών, κατά τον σχεδιασμό των φετινών διακοπών τους», όπως χαρακτηριστικά λέει ο Ian Teilor της BDRC.
Η μελέτη έδειξε ότι η Κωνσταντινούπολη βαθμολογήθηκε ως «ο λιγότερος ασφαλής προορισμός». Περισσότεροι από τους μισούς (55%) των ερωτηθέντων αξιολόγησε την Κωνσταντινούπολη μη ασφαλή και τα δύο τρίτα (67%) αυτών «δεν θα πάνε ανεξάρτητα από την τιμή». Το Παρίσι βαθμολογήθηκε μη ασφαλές κατά 27%, το Βερολίνο κατά 20% και το Λονδίνο κατά 10%.
Μόλις το 13% έκρινε ότι η Κωνσταντινούπολη είναι «αρκετά ασφαλής», σε σύγκριση με το 23% που ήταν πέρυσι και μόνο το 1% αναμένεται να κάνει διακοπές στην Τουρκία φέτος, σε σύγκριση με το 4% σε μια έρευνα του περασμένου Ιανουαρίου.
Λιγότεροι από δύο στους πέντε (37%) θεωρούν το Παρίσι ασφαλή προορισμό, την ίδια αναλογία όπως και πριν από ένα χρόνο, αλλά η έρευνα έδειξε από έτος σε έτος, μείωση κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες στο 12% των Βρετανών που προτίθενται να κάνουν μία σύντομη εκδρομή στη Γαλλία.
Τα ευρήματα δείχνουν ότι οι περισσότεροι ενήλικες Βρετανοί περιμένουν «τουλάχιστον κάποια αναστάτωση στις διακοπές τους στην Ε.Ε. ως αποτέλεσμα του Brexit». Δύο στους πέντε (43%) αναμένουν λιγότερο ευνοϊκές συναλλαγματικές ισοτιμίες, αναγνωρίζοντας του τι έχει ήδη συμβεί μετά την ψηφοφορία του Brexit.
Το ένα τρίτο (36%) αναμένει «πιο ακριβά αεροπορικά ταξίδια», αν και κατά μέσο όρο οι αεροπορικοί ναύλοι στην Ευρώπη έχουν μειωθεί και προβλέπεται να συνεχίσουν να μειώνονται και το 36% αναμένει επίσης μια μελλοντική ανάγκη για visa όταν ταξιδεύουν σε χώρες της Ε.Ε.. Το 31% αναμένει πλέον ουρές για τα διαβατήρια στα αεροδρόμια, και το 28% προβλέπει μειωμένη κάλυψη υγείας για τους ταξιδιώτες του Ηνωμένου Βασιλείου στην Ε.Ε..
Μόλις το 13% δεν αναμένει αλλαγές ως αποτέλεσμα του Brexit, με τα ευρήματα να οδηγούν την BDRC να θεωρεί ότι: «Ένα “σκληρό” Brexit μπορεί να οδηγήσει τους εκδρομείς να κάνουν διακοπές στο Ηνωμένο Βασίλειο».
Ωστόσο, η μελέτη έδειξε ότι 9 στους 10 Βρετανούς «σκέφτονται σοβαρά» τις διακοπές τους το 2017, «με την προβλεπόμενη αύξηση στις, μεγάλης διάρκειας, διακοπές στο εξωτερικό και στο Ηνωμένο Βασίλειο».
Τρεις στους πέντε ερωτηθέντες (61%) δήλωσαν ότι σχεδιάζουν υπερπόντιες διακοπές των τεσσάρων ή περισσοτέρων διανυκτερεύσεων, 3 ποσοστιαίες μονάδες πάνω σε σχέση με πριν από ένα χρόνο και το 50% μία υπερπόντια σύντομη εκδρομή.
Το ποσοστό που προτίθεται να λάβει το Ηνωμένο Βασίλειο από τις εγχώριες διακοπές των τεσσάρων διανυκτερεύσεων και άνω ήταν επίσης 3 ποσοστιαίες μονάδες πάνω σε σχέση με πριν από ένα χρόνο, στο 27%.
Η αναμενόμενη αύξηση της ζήτησης των διακοπών, παρόλο που σχεδόν οι μισοί ερωτηθέντες (48%) εκφράζουν την ανησυχία τους για την οικονομία του Ηνωμένου Βασιλείου και το 15% «ανησυχεί πολύ», η BDRC σημείωσε ότι «το 80% περιμένουν να ξοδέψουν περισσότερα ή τα ίδια στις διακοπές τους», όπως το 2016.
Η έκθεση ήρθε πριν από την τρομοκρατική επίθεση στο Westminster, η οποία άφησε πίσω της πέντε άτομα, συμπεριλαμβανομένου του αστυνομικού Keith Palmer και τον ύποπτο της επίθεσης, νεκρούς.
Για τη διενέργεια της έρευνας, η BDRC Continental πραγματοποίησε online συνεντεύξεις σε 1.006 ενήλικες Βρετανούς, τις δύο πρώτες εβδομάδες του Ιανουαρίου.