H διαμάχη Airbus-Qatar Airways οδήγησε σε ακύρωση παραγγελίας 6 δισ. δολαρίων

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στην ακύρωση συμφωνίας αξίας 6,35 δισεκατομμυρίων δολαρίων με την Qatar Airways για 50 από τα νέα επιβατικά της αεροσκάφη A321neo, προχώρησε η Airbus, κλιμακώνοντας τη δικαστική διαμάχη μεταξύ των δύο εταιριών.

Τον Δεκέμβριο, η Airbus οδηγήθηκε στο δικαστήριο, στο Λονδίνο, από την Qatar Airways, μετά από μια σειρά προβλημάτων, σύμφωνα με την αεροπορική εταιρία, με το αεροσκάφος Airbus A350.

Η Qatar Airways υποστηρίζει ότι το χρώμα στα πρόσφατα παραδοθέντα Airbus A350 “έσπασε” και ξεφλούδιζε, αποκαλύπτοντας το χάλκινο πλέγμα που χρησιμοποιείται για τη μόνωση του αεροσκάφους από κεραυνό. Και διεκδικεί αποζημίωση άνω των 600 εκατομμυρίων δολαρίων, αφού καθήλωσε στο έδαφος τα επηρεαζόμενα αεροσκάφη -21 από τα 53 αεροσκάφη A350-, ισχυριζόμενη ότι το πρόβλημα της βαφής αποτελεί κίνδυνο για την ασφάλεια των αεροσκαφών.

Η Qatar Airways δημοσίευσε την Παρασκευή, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ένα βίντεο με το αλλοιωμένο εξωτερικό των αεροσκαφών A350, το οποίο, σύμφωνα με την αεροπορική εταιρία, δημιουργεί “σοβαρές και εύλογες ανησυχίες για την ασφάλεια του αεροσκάφους”. “Αυτά τα ελαττώματα δεν είναι επιφανειακά και προκαλούν έκθεση και ζημιά στο σύστημα αντικεραυνικής προστασίας του αεροσκάφους”, υποστηρίζει η Qatar.

“Δεν υπάρχει καμία λογική ή ορθολογική βάση για τις ρυθμιστικές αρχές του Κατάρ να έχουν καθηλώσει τα αεροσκάφη A350, που χρησιμοποιούνται από την Qatar Airways”, σημειώνει από την πλευρά της η Airbus σε έγγραφα που ετοιμάστηκαν για την ακροαματική διαδικασία στο δικαστήριο του Λονδίνου, την περασμένη Πέμπτη. Την ίδια στιγμή, κατηγορεί την Qatar Airways ότι υποκίνησε την καθήλωση των αεροσκαφών, καθώς ήταν προς το δικό της οικονομικό συμφέρον να κρατήσει τα αεροσκάφη στο έδαφος λόγω, της κατάρρευσης της ζήτησης για αεροπορικά ταξίδια εξαιτίας της πανδημικής κρίσης.

Η Airbus εξετάζει την αλλαγή του σχεδιασμού του αντικεραυνικού πλέγματος για τα μελλοντικά A350, αλλά επιμένει ότι υπάρχει επαρκής εφεδρική αντικεραυνική προστασία. Λέει, επίσης, ότι το Κατάρ υπονομεύει τα παγκόσμια πρωτόκολλα ασφάλειας.

Έρευνα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters έδειξε ότι τουλάχιστον πέντε ακόμη αεροπορικές εταιρίες ανέφεραν ελαττώματα στο χρώμα ή στο “δέρμα” του A350 από το 2016, πολύ πριν το Κατάρ εκφράσει ανησυχίες, τον Νοέμβριο του 2020, όταν στην προσπάθεια ένα τζετ να βαφτεί σε χρώματα του Παγκοσμίου Κυπέλλου, αποκαλύφθηκε το πρόβλημα.

 

 

 

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *