Η είσοδος του ελληνικού περιπτέρου, με το ανανεωμένο GELD & Tourismus, σε πορώτο πλάνο / ksd photo

Το πανόραμα της ITB Berlin που ξεκινά σε λίγο με θετικά μηνύματα

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των τάσεων στον τουρισμό έχει εδώ και μισό αιώνα η έκθεση ΙΤΒ του Βερολίνου, η οποία σήμερα ανοίγει τις πύλες της. Στη φετινή διοργάνωση, από σήμερα και μέχρι τις 13 Μαρτίου, περίπου 10.000 εκθέτες, από 187 χώρες, θα παρουσιάσουν τα προϊόντα και τις νέες τάσεις της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας σε 1.069 περίπτερα. Ενώ, την έκθεση αναμένεται να επισκεφθούν περίπου 100.000 διεθνείς εμπορικοί επισκέπτες, με τη συμμετοχή να προβλέπεται πως θα φθάσει τις 10.000 μέσα στο Σαββατοκύριακο.

Ο Μπάμπης Φωσκολάκης, από τους πρώτους στην έκθεση, πολύ πριν ανοίξει, με τσάντα ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, και με την καλή του κουβέντα και τα συγχαρητήρια για την πορεία του money-tourism.gr. Όμορφα ξεκίνησε η έκθεση
Ο Μπάμπης Φωσκολάκης, από τους πρώτους στην έκθεση, πολύ πριν ανοίξει, με τσάντα ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, και με την καλή του κουβέντα και τα συγχαρητήρια για την πορεία του money-tourism.gr. Όμορφα ξεκίνησε η έκθεση / ksd photo

Πάνω από τα δύο τρίτα των εκθετών στη φετινή διοργάνωση της έκθεσης του Βερολίνου προέρχονται από το εξωτερικό.

Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου στην ITB 2016 / ksd/ photo
Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου στην ITB 2016 / ksd/ photo

Μια γενική εικόνα του του κλάδου του τουρισμού, θα παρουσιαστεί σε 26 αίθουσες.

Το ITB Buyers Circle αναμένεται να συγκεντρώσει τους αγοραστές από την Ευρώπη, την Ασία, την Αμερική, την Αφρική και την Αυστραλία, εκ των οποίων, πάνω από το 40% πραγματοποιούν έξοδα μεγαλύτερα από 50 εκατομμύρια ευρώ.

Οι εκθέτες θα είναι σε θέση να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των πελατών, στην εκδήλωση ITB Speed Networking, αλλά και στο Blogger Speed Dating, στις 10 και 11 Μαρτίου, αντίστοιχα, στο CityCube.DETROP-BOUTIQUE-ARTOZYMA-640x371

Οι Μαλδίβες, οι οποίες συμμετέχουν στην έκθεση ΙΤΒ του Βερολίνου από το 1984, είναι η επίσημη εταίρος της ΙΤΒ του Βερολίνου για το 2016. Με τη λευκή άμμο, τις τιρκουάζ λιμνοθάλασσες και τις ευκαιρίες για καταδύσεις, αυτό το νησί, στον Ινδικό Ωκεανό, είναι ένας παράδεισος της φύσης, ένα μοντέλο τουρισμού φιλικό προς το περιβάλλον, με ελεγχόμενη τουριστική ανάπτυξη. Η χώρα θα παραθέσει μια εντυπωσιακή υποδοχή κατά την τελετή έναρξης της έκθεσης. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης περίπου 260 εκθέτες θα παρουσιάσουν πληθώρα προϊόντων και τις υπηρεσίες του προορισμού σε ένα μεγάλο περίπτερο 200 τ.μ. στο Hall 5.2.

Μιλώντας για την έκθεση ο Δρ Christian Göke, Διευθύνων Σύμβουλος της Messe Berlin GmbH, λέει: «Είμαστε ενθουσιασμένοι με τον σταθερά υψηλό αριθμό των εκθετών, κυρίως από το εξωτερικό, κατά την επετειακή διοργάνωση της ΙΤΒ του Βερολίνου, η οποία για άλλη μια φορά θα παρέχει εξαιρετικές ευκαιρίες παγκοσμίως. Ενόψει των τρομοκρατικών επιθέσεων σε δημοφιλείς ταξιδιωτικούς προορισμούς, η βιομηχανία χρειάζεται μια ισχυρή ώθηση για να επανέλθει. Η ITB είναι η κορυφαία αγορά και ως τόπος συνάντησης της παγκόσμιας ταξιδιωτικής βιομηχανίας μπορεί να δώσει τον τόνο για την αλλαγή που χρειάζεται η βιομηχανία. Κατά τη διάρκεια των επόμενων τριών ημερών 1.000 εκ των κορυφαίων εμπόρων του κόσμου θα συγκεντρωθούν για το συνέδριο ITB Buyers Circle, προκειμένου να διαπραγματευθούν συμφωνίες. Το Συνέδριο θα απασχολήσουν οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει η τουριστική βιομηχανία σήμερα. Έτσι, υπό τον τίτλο «Travel 4.0», η συζήτηση θα επικεντρωθεί στην ψηφιακή μετατροπή των επιχειρηματικών διαδικασιών. Οι ειδικοί θα τονίσουν τις επιπτώσεις της παγκόσμιας ροής των προσφύγων στον τουρισμό και πώς μπορούν να ενσωματωθούν ως εργατικό δυναμικό σε πολλούς τομείς της απασχόλησης».

Κοντά στη νότια είσοδο της ΙΤΒ, οι επισκέπτες θα είναι σε θέση να αποκτήσουν μια «γεύση» από τα ταξίδια του μέλλοντος. «Ντυμένο» σαν μια κομψή οικοδέσποινα, ένα ανθρωποειδές ρομπότ της Toshiba θα παρέχει πληροφορίες στο Help Desk. Αυτή είναι η πρώτη εμφάνιση του ChihiraKanae στην Ευρώπη. Ωστόσο, από τον Απρίλιο του 2015 «η αδελφή» του ανθρωποειδούς υποδέχεται τους επισκέπτες, καθημερινά, στο Τόκιο.

Το ερώτημα για το αν οι πελάτες εγκρίνουν το ρομπότ αναλύθηκε σε μια αποκλειστική και παγκόσμια μελέτη που διεξήγαγε το Travelzoo, τα αποτελέσματα της οποίας θα παρουσιαστούν την Παρασκευή, 11 Μαρτίου 2016, κατά τη διάρκεια του Marketing and Distribution Day. Όπως φαίνεται, η κοινωνία είναι σχεδόν έτοιμη να αποδεχθεί αυτή τη νέα τεχνολογία, αφού η πλειοψηφία (77%) των ερωτηθέντων εμφανίστηκαν πεπεισμένοι ότι, τα ρομπότ θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στο εγγύς μέλλον, ενώ, το 73% συμφώνησαν ότι θα βελτιώσουν τη ζωή τους. Το σύνολο σχεδόν των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι θα ενέκριναν την παρουσία των ρομπότ, αν κάνουν καλά τη δουλειά τους, σε γραφεία σε κέντρα τουριστικών πληροφοριών, στα check-ins, στα αεροδρόμια ή στην εξυπηρέτηση πελατών σε εστιατόρια.

Σε μια ζωντανή επίδειξη των ChihiraKanae της Toshiba, οι εμπορικοί επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να εκφράσουν τη δική τους άποψη για το ανθρωποειδές ρομπότ στον ταξιδιωτικό κλάδο.

Οι προκλήσεις και οι προοπτικές που προκύπτουν από την ψηφιακή μετάβαση θα συζητηθούν καθ’ όλη τη διάρκεια του Συνεδρίου. Την Τετάρτη 9 Μαρτίου 2016, ο Günther H. Oettinger, αρμόδιος Επίτροπος της Ε.Ε. για την ψηφιακή οικονομία και την κοινωνία, θα κάνει την εναρκτήρια ομιλία με θέμα «Η διαμόρφωση μιας τάσης στην Ευρώπη».
Σε μια συνέντευξη του Διευθύνοντος Συμβούλου της ITB, Philip C. Wolf, ο ιδρυτής της PhoCusWright, θα μιλήσει με τον Darren Huston, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του Ομίλου Priceline και Booking.com, σχετικά με τις «συνταγές επιτυχίας σε πολύπλοκες αγορές και την ταχεία παγκόσμια επέκταση». Σε μια ομιλία με θέμα «Google View: διαδικασία αναζήτησης και κράτησης ταξιδίων», ο καθηγητής Δρ Roland Conrady, επικεφαλής του Συνεδρίου της ΙΤΒ του Βερολίνου, θα μιλήσει με τον Δρ Όλιβερ Heckmann, αντιπρόεδρο της Travel and Shopping. Το συνέδριο θα συντονίσει ο Δρ Taleb Rifai, Γενικός Γραμματέας του UNWTO.

Την Πέμπτη, στην ITB Hospitality Day, ο Mario, το ξενοδοχειακό ρομπότ, μέλος του προσωπικού του Ghent Marriott Hotel, στο Βέλγιο, θα λάβει μέρος σε όλες τις συζητήσεις. Το ρομπότ, το οποίο μιλά 19 γλώσσες, θα κληθεί να εξηγήσει τα καθήκοντά του στο ξενοδοχείο και πώς προέκυψε η ύπαρξή του.

Συνολικά, 25 από τις 200 εκδηλώσεις που λαμβάνουν χώρα στο συνέδριο θα εξετάσουν το θέμα της ψηφιοποίησης.
Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων περιλαμβάνει ακόμα πιο σημαντικά ονόματα και αξιόλογα θέματα. Η διάλεξη του Ομοσπονδιακού Υπουργού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης, Δρ Gerd Müller θα επικεντρωθεί στον τουρισμό ως παράγοντα επιτυχίας στις αναπτυσσόμενες και αναδυόμενες χώρες. Μεταξύ των σημείων συζήτησης θα είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η τουριστική βιομηχανία και πώς μπορεί να υλοποιηθεί με επιτυχία το έργο της κρατικής χορηγίας για την ανάπτυξη στον τομέα του τουρισμού. Ο Καθηγητής Δρ Hans-Werner Sinn, πρόεδρος του IFO Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung, Universität München eV, θα παρουσιάσει τα πιο πρόσφατα στοιχεία σχετικά με την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη το 2016. Θα εξηγήσει, επίσης, τις συνέπειες μιας αδύναμης κινεζικής οικονομίας και τις προοπτικές ανάπτυξης για τις χώρες BRIC.

Κατά την ITB Marketing and Distribution Day θα αναλυθεί το μέλλον του τουρισμού πολυτελείας και θα παρουσιαστούν οι πραγματικές ανάγκες της αγοράς. Στο Hall 9, στο ITB Buyers Circle Hospitality Lounge, θα παρουσιαστούν τα ευρήματα της ΙΤΒ Luxury Lab 2015.

Εφέτος, η ITB εξασφάλισε μια νέα συμμετοχή, αυτή του Μουσείου του Βατικανό. Πέρυσι, η τουρκική Village έκανε την πρώτη εμφάνισή της, ενώ, φέτος, για πρώτη φορά, η Τουρκία θα εκπροσωπηθεί στη δική της αίθουσα, παρά τους ταραγμένους καιρούς.

Για πολλά χρόνια, η ανάπτυξη και η δυναμική επέκταση ήταν το σήμα κατατεθέν του Travel Technology Halls και του eTravel World. Περίπου οι μισοί από τους εκθέτες στο Hall 6.1 είναι νεοφερμένοι. Την ίδια στιγμή, η ενότητα αυτή περιλαμβάνει επίσης τις μεγαλύτερες πλατφόρμες κράτησης, συμπεριλαμβανομένων των Booking.com, HRS και Skypicker (όλα στο Hall 9). Το Concur και το Skypicker είναι νεοεισερχόμενοι (Hall 5.1), επίσης, οι Snapshot και Tripadvisor (στο Hall 8.1) και εταιρίες από την Κίνα θα εκπροσωπούνται .

Στο μεταξύ, όλο και περισσότερες κινεζικές εταιρίες έχουν ανεξάρτητα περίπτερα, στην Αίθουσα 26, της Κίνας. Έτσι, οι China Southern Airlines και αρκετοί ασιατικοί τουριστικοί πράκτορες εκπροσωπούνται με δικά τους περίπτερα, για πρώτη φορά.

Προκειμένου να προσελκύσει την προσοχή στην κινεζική τουριστική αγορά, φέτος η ITB Berlin διοργανώνει μια εκδήλωση δικτύωσης, την ITB Chinese Night. Μετά την επιτυχή έναρξη της ΙΤΒ Ασίας, στη Σιγκαπούρη το 2008, η έκθεση θα διεξαχθεί για δεύτερη φορά. Ξεκινώντας τον Μάιο του 2017, θα λαμβάνει χώρα, κάθε χρόνο, στην πόλη της Σαγκάης.
Αντίστοιχες συμφωνίες θα υπογραφούν στις 9 Μαρτίου, την πρώτη μέρα της ΙΤΒ του Βερολίνου.

Στο Hall 25, ένας αριθμός τουριστικών επιχειρήσεων θα εμφανιστεί στην έκθεση ΙΤΒ του Βερολίνου για πρώτη φορά. Μεταξύ αυτών, η ηλεκτρονική πύλη Urlaubspiraten, το Group Travel Μουζενίδης από την Ελλάδα, και η αεροπορική εταιρία Germania. Τα Αραβικά έθνη θα έχουν έντονη παρουσία, όπως κάθε χρόνο. Στο πλαίσιο αυτό, η αεροπορική Emirates θα λάβει μέρος με ένα ολοκαίνουργιο περίπτερο στην έκθεση ΙΤΒ του Βερολίνου.

Μεταξύ των εκθετών που εκπροσωπούν την Αφρική και την Κεντρική Αμερική θα υπάρξουν αρκετά νέα μέλη, καθώς και εταιρίες που επιστρέφουν μετά από ένα διάλειμμα. Η Ζιμπάμπουε, το Καμερούν, το Μπουρούντι και η Σιέρα Λεόνε, που προωθεί τον εαυτό της ως έναν ασφαλή προορισμό μετά την κρίση από την επιδημία του ιού Έμπολα. Η Κούβα και το Ελ Σαλβαδόρ θα έχουν ακόμη πιο ισχυρή παρουσία.

Ένας άλλος τομέας ανάπτυξης είναι η LGBT Pavilion, με έμφαση στο Διεθνές Gay & Lesbian Travel Association (IGLTA). Το India και το Moments, από τον Μαυρίκιο, το Quiiky Gay Tours από την Ιταλία και το mCruise, διοργανωτής κρουαζιερών για gay, θα λάβουν μέρος για πρώτη φορά.

Για εμπορικούς επισκέπτες και τα μέλη του κοινού που ενδιαφέρονται για τον πολιτισμό, το Hall 16, είναι το σημείο που πρέπει να επισκεφθούν. 70 εκθέτες θα εκπροσωπούνται εκεί, συμπεριλαμβανομένων δώδεκα ευρωπαϊκών πόλεων, μεταξύ των οποίων η Aarhus 2017, η Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης.

Το Business Travel and MICE στο Hall 11.1 είναι το κατάλληλο μέρος για τους νεοεισερχόμενους στην τουριστική βιομηχανία. Για πρώτη φορά, η Emirates και η Sixt θα εκπροσωπούνται με δικά τους περίπτερα. Πολλές τουριστικές επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων των Accor Hospitality Deutschland, Booking.com, Expedia και DER Touristik θα αναζητούν πιθανούς υπαλλήλους. 50 εκθέτες από όλο τον κόσμο θα παρέχουν συμβουλές για πτυχιακές σπουδές και προηγμένη κατάρτιση στον τομέα του τουρισμού.

Ένας πίνακας κενών θέσεων, καθώς και ένα γραφείο ευρέσεως εργασίας για θέσεις εργασίας στον χώρο της εστίασης, την ξενοδοχία και τη βιομηχανία της κρουαζιέρας, καθώς και πολλές συμβουλευτικές υπηρεσίες θα παρουσιαστούν σε αυτή την ενότητα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, η ΙΤΒ, ξεκίνησε το 1966 ως μια μικρή έκθεση και γρήγορα εξελίχθηκε στη μεγαλύτερη ταξιδιωτική εμπορική έκθεση στον κόσμο.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *