Hotelbrain: Νέες συμφωνίες για 8 ξενοδοχεία στην «ομπρέλα» της και στόχο για 145 εκατ. τζίρο το 2025

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

της Στεφανίας Σούκη
Σε περαιτέρω ενίσχυση του χαρτοφυλακίου της έχοντας ήδη φτάσει τα 8.400 δωμάτια και στόχο τη διαχείριση 20.000 δωματίων και την εξυπηρέτηση 1,5 εκατ. φιλοξενούμενων ετησίως έως το 2028 προχωρά η Hotelbrain.

«Το 2025 προβλέπεται κερδοφόρο για τον όμιλο βάσει της στρατηγικής ανάπτυξης του χαρτοφυλακίου μας με νέα ξενοδοχεία, με προσδοκώμενο κύκλο εργασιών τα 145 εκατομμύρια ευρώ» δηλώνει στο www.newmoney.gr o κ. Πάνος Παλαιολόγος, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας. «Μέχρι αυτή τη στιγμή έχουμε υπογράψει συμφωνίες για 8 νέα ξενοδοχεία, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται διαπραγματεύσεις για την προσθήκη και άλλων μονάδων μέσα στη χρονιά, με τη συνολική δυναμικότητα να ανέρχεται αυτή τη στιγμή στα 8.400 δωμάτια.

Η HotelBrain, αυτή τη στιγμή πέρα από τη μίσθωση των πλέον των 110 ιδιόχρηστων ξενοδοχείων, παρέχει ολοκληρωμένες υπηρεσίες διαχείρισης (management) σε άλλα 102 ξενοδοχεία τρίτων. Συνεχίζουμε να προχωράμε βάσει του σχεδιασμού που είχαμε ανακοινώσει για το στόχο της διαχείριση 20.000 δωματίων και την εξυπηρέτηση 1,5 εκατ. φιλοξενούμενων ετησίως έως το 2028».

hotelbrain

Όσον αφορά τα οκτώ ξενοδοχεία για τα οποία υπεγράφησαν φέτος οι σχετικές συμφωνίες είναι τα Dion palace Resort & Spa Center, Port Tower Piraeus, Petit Village Hotel, Akron Seascape Resort, September Hotel Thessaloniki, Antigoni Hotel Protaras, Paros Holiday Sun Hotel, Cosmopolitan Hotel.

Επισημαίνεται εδώ ότι το 2024 ο όμιλος ξεπέρασε τον τζίρο των 123 εκατ. ευρώ, φτάνοντας τα 104 μισθωμένα ξενοδοχεία με συνολικά πάνω από 7.500 δωμάτια, σε 38 προορισμούς στην Ελλάδα και την Κύπρο.

Η ζήτηση φέτος

Πώς διαμορφώνεται όμως η ζήτηση στους προορισμούς όπου δραστηριοποιείται ο όμιλος;

«Είναι αλήθεια ότι και αυτή τη χρονιά παρατηρούμε μεγάλη ζήτηση στους νησιωτικούς και παραθαλάσσιους προορισμούς. Δηλαδή στους προορισμούς δίπλα στη θάλασσα που προσελκύουν επισκέπτες για τις καλοκαιρινές διακοπές από όλο τον κόσμο. Πρόκειται για τη σταθερή διαχρονική τάση του ελληνικού τουρισμού από τα εμβρυακά στάδια της συγκρότησής του, η οποία δεν αναμένουμε να αλλάξει. Γενικότερα, η χώρα μας, αν και μικρή για τα παγκόσμια δεδομένα, έχει το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό να περιλαμβάνει πάρα πολλούς μικρούς παραδείσους, τον έναν δίπλα στον άλλον και ταυτόχρονα στην αυτονομία τους. Με όλους αυτούς τους προορισμούς να συνδυάζονται κατά κανόνα με όμορφη φύση και δυναμική παράδοση και πολιτισμική κληρονομιά.

Τα στοιχεία αυτά επιτρέπουν σε άλλους προορισμούς να έχουν αρκετές προοπτικές εξέλιξης, και σε άλλους προορισμούς να διαθέτουν ήδη μία τουριστική υποδομή και να διαφοροποιούν και να εξελίσσουν το προϊόν τους, ακόμα και αν μοιάζουν κορεσμένοι. Υπό αυτό το πρίσμα, και ακολουθώντας ένα συγκεκριμένο πλάνο εξέλιξης που εστιάζει στην ενσωμάτωση μονάδων με δική τους ταυτότητα στο χαρτοφυλάκιό μας, έχουμε τα μάτια μας ανοιχτά για τις κατάλληλες ευκαιρίες, όπως εμείς τις αντιλαμβανόμαστε βάσει του σχεδιασμού μας. Με άλλα λόγια εξετάζουμε και την κάθε περιοχή στην αυτονομία της, αλλά και κάθε μονάδα σε κάθε περιοχή ως ξεχωριστή περίπτωση βάσει των δυνατοτήτων που διαθέτει.

Αυτό είναι ένα στοιχείο με το οποίο έχουμε μάθει διαχρονικά να εργαζόμαστε στον όμιλο, το ότι δηλαδή κάθε περιοχή έχει μοναδικές προοπτικές και μία μονάδα σε κάθε περιοχή μπορεί να κάνει τη διαφορά με το σωστό πλάνο.

hotelbrain
HotelBrain Group

Έχουμε κατά κανόνα μεγάλη αυτοπεποίθηση και αισιοδοξία για το τουριστικό προϊόν της χώρας μας και πάντα αναζητούμε …θησαυρούς που είτε βρίσκονται σε κοινή θέα είτε είναι καλά κρυμμένοι και έχουμε ξαφνικά την ευκαιρία να τους εκμεταλλευτούμε και να τους αναδείξουμε».

Περί ρευστής εικόνας

Ο κ. Παλαιολόγος απαντά και στην εκτίμηση για φέτος ότι δηλαδή η εικόνα είναι γενικότερα ρευστή και όχι ενιαία στους προορισμούς;

«Θα απαντήσω με μία φράση που είπα και προηγουμένως: ότι η Ελλάδα είναι σαν ένα μωσαϊκό πολλών διαφορετικών μικρών παραδείσων, τοποθετημένων με αρμονία ο ένας δίπλα στον άλλον. Με άλλα λόγια, κάθε προορισμός στη χώρα μας λειτουργεί πάντα σε έναν βαθμό αυτονομίας. Αυτό το χαρακτηριστικό είναι διαχρονικό και όχι κάτι που παρατηρούμε φέτος. Και αυτό το χαρακτηριστικό επηρεάζεται επίσης από πολλούς μικρούς παράγοντες, όπως τον αριθμό καταλυμάτων, την επιτυχημένη ή όχι επικοινωνία του προορισμού κ.ο.κ.

Ταυτόχρονα, ρόλο πάντα παίζει και η συγκυρία. Κάτι το οποίο επίσης δεν είναι φετινό, αλλά κάτι που συμβαίνει κάθε χρόνο με σχετική ένταση από την πανδημία μέχρι σήμερα, ενώ τη δεκαετία πριν την πανδημία η χώρα μας πέρασε την περιπέτεια της κρίσης, γεγονός που είδαμε οι επαγγελματίες του κλάδου να μας επηρεάζει με πολλούς διαφορετικούς τρόπους. Γνώμη μας είναι, με λίγα λόγια, ότι η εικόνα πάντα είναι ρευστή, και θα πρέπει να λειτουργούμε με τη λογική ότι θα συνεχίζει να είναι γενικότερα ρευστή. Ένας προορισμός που είχε επιτυχία τα προηγούμενα χρόνια είναι λάθος να θεωρήσει ότι πρέπει να επαναπαυτεί, και αντίστροφα είναι λάθος να πιστεύουμε ότι προορισμοί πιο ήρεμοι σε παλαιότερες εποχές δε θα παρουσιάσουν μεγαλύτερη προσέλευση στο μέλλον.

Τώρα, σε ό,τι έχει να κάνει με προβλέψεις, πάντα προτιμώ να δηλώνω συγκρατημένα αισιόδοξος. Είναι αλήθεια ότι οι νησιωτικοί και παραθαλάσσιοι προορισμοί συνεχίζουν να παρουσιάζουν ανοδική πορεία. Ειδικά για φέτος εκτιμώ ότι πέρα από τα νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου μεγάλο ενδιαφέρον θα παρουσιάσει η Πελοπόννησος. Έχω επίσης μεγάλο ενδιαφέρον να δω τα αποτελέσματα και των άλλων προορισμών, καθώς η χώρα μας εκτιμώ ότι είναι στην αρχή μίας διαφοροποίησης του προϊόντος της και σε άλλους προορισμούς, όπως αστικά κέντρα και ορεινό τουρισμό.

Η Σαντορίνη

Ξεχωριστή θέση -με το δεδομένο ότι ήταν λίγο πολύ και η αφετηρία της εταιρείας- έχει για την Hotelbrain η Σαντορίνη, που φαίνεται ότι πιέζεται φέτος λόγω και της έντονης σεισμικής δραστηριότητας του περασμένου Φεβρουαρίου: «Η Σαντορίνη είναι όντως για μένα ένας ξεχωριστός τόπος. Στη ζωή υπάρχουν δύο θέματα με τα οποία δεν μπορούμε να αντιπαρατεθούμε. Ο χρόνος και η φύση. Οι σεισμοί στη Σαντορίνη ήταν ένα φυσικό φαινόμενο το οποίο αντιμετωπίζουμε πρωτίστως με ενημέρωση δευτερευόντως με προετοιμασία. Η Πολιτεία ορθά έθεσε ως προτεραιότητα την ανθρώπινη ζωή. Η επικαιρότητα λογικά το ανέδειξε ως θέμα.

Σήμερα το φαινόμενο έχει εκλείψει. Είναι άγνωστο πότε κι αν θα επανεμφανιστεί. Η προετοιμασία είναι εδώ. Η ασφάλεια δεδομένη. Θα τολμούσα να πω ότι θα ήταν καλό το νησί να προχωρήσει σε μια διεθνή καμπάνια. Από την άλλη οφείλω να πω ότι η Σαντορίνη έχει καταφέρει μια μοναδική προσέγγιση. Η σπάνια ομορφιά της είναι αυταπόδεικτη.

Η ξεχωριστή αύρα διεθνώς αναγνωρισμένη. Κάτω απ’ αυτό το πρίσμα χρειάζεται τρεις βασικές αρχές, ψυχραιμία, προετοιμασία και ανάδειξη του αυτονόητου. Ψυχραιμία έχει ήδη επιδείξει όλο το νησί. Προετοιμασία, όπως ήδη αναφέραμε, υπάρχει και μάλιστα σε όλους τους βασικούς τομείς. Μένει η ανάδειξη του αυτονοήτου το οποίο είναι απλό: η Σαντορίνη είναι η ενσάρκωση του μοναδικού προορισμού. Κανείς δεν θα μπορέσει να της το κλέψει αυτό. Απλά μπορεί σε τέτοιες συνθήκες να πρέπει στοχευμένα σε συγκεκριμένες ομάδες να το υπενθυμίσουμε. Εμείς ως ξενοδοχειακός κλάδος είμαστε εδώ κι έτοιμοι να συνδράμουμε όπως και όπου μπορούμε».
Η σεζόν του 2025 σε σχέση με το 2024

Στο ερώτημα ποια είναι τα χαρακτηριστικά και η ειδοποιός διαφορά της φετινής τουριστικής σεζόν σε σχέση με αυτή του 2024 ο κ. Παλαιολόγος εκτιμά ότι σε αυτή τη συγκυρία της μεγαλύτερης ωρίμανσης του ελληνικού τουρισμού «κάθε χρονιά χαρακτηρίζεται από μία περισσότερο ώριμη, αλλά και πιο απαιτητική αγορά. Οι επισκέπτες έχουν υψηλότερες προσδοκίες, ζητούν εμπειρία, ποιότητα και συνέπεια. Υπό αυτό το πρίσμα, η φετινή χρονιά δεν είναι διαφορετική από τις προηγούμενες. Σίγουρα οι προσδοκίες των τουριστών είναι κάθε χρόνο υψηλότερες, κάτι που συνεπάγεται ότι είναι και αυστηρότεροι με εμάς τους επαγγελματίες, γεγονός που μας δίνει κίνητρο να γινόμαστε ακόμα καλύτεροι.

Κάθε χρόνο παρατηρούμε παράλληλα με ενδιαφέρον το κατά πόσο υπάρξει ενδεχομένως κόπωση σε κάποιους πιο ώριμους προορισμούς, όπως επίσης τον ανταγωνισμό από άλλες αγορές καθιερωμένες είτε αναδυόμενες στο χώρο που προσεγγίζουν παρόμοια κοινά με τα δικά μας. Η αλήθεια είναι ότι μπορεί να έχουμε ενδείξεις αλλά ποτέ δεν μπορούμε να γνωρίζουμε επακριβώς μέχρι το τέλος της σεζόν. Πιστεύουμε ότι το 2025 θα αποδειχτεί συνολικά ακόμα καλύτερο από το 2024».

ΠΗΓΗ: www.newmoney.gr

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *