mitsis

HotStats: Πέντε βήματα για τον περιορισμό του λειτουργικού κόστους των ξενοδοχείων

ΜΕΛΕΤΕΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μεταξύ του αυξανόμενου κόστους εργασίας, της μειωμένης ζήτησης και των διαρκώς μεταβαλλόμενων πρωτοκόλλων για την αντιμετώπιση του Covid-19, τα ξενοδοχεία έχουν δεχθεί πολλά “χτυπήματα” στην κερδοφορία τους. Οι συνθήκες πιθανότατα θα παραμείνουν δύσκολες για αρκετό καιρό ακόμη, αλλά ένα “κουιντέτο” από συμβουλές, από “ειδικούς” της HotStats, πιθανότατα να βοηθήσουν τους ξενοδόχους να διαχειριστούν το λειτουργικό τους κόστος πιο αποτελεσματικά.

Πέντε βήματα, που θα μπορούσαν να μειώσουν το λειτουργικό κόστος των ξενοδοχείων προτείνει ο Chris Cylke, COO διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων. Αυτά είναι:

1. Ανασκόπηση
“Τα συμβόλαια πρέπει να επαναξιολογηθούν”, συμβουλεύει ο Cylke. “Αυτό μπορεί να ακούγεται σαν επανάληψη από τις πρώτες ημέρες της πανδημίας, αλλά τώρα ήρθε η ώρα για επαναδιαπραγμάτευση. Λόγω της περιορισμένης διαθεσιμότητας αγαθών και εργατικού δυναμικού, το κόστος αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς, αλλά η επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων διασφαλίζει ότι κάθε προμηθευτής παρέχει την καλύτερη τιμολόγηση. Επιπλέον, σε ορισμένα συμβόλαια, μπορεί να είστε σε θέση να ‘κλειδώσετε’ σταθερές τιμές πριν αυξηθούν τα κόστη”, υπογραμμίζει.

2. Επανεξέταση
Ο Cylke συνιστά στους ξενοδόχους να κοιτάξουν προσεκτικά κάθε γωνιά των ξενοδοχείων τους και να σκεφτούν πως θα μπορούσαν να μετατρέψουν τους χώρους σε “δημιουργούς εσόδων”. “Τα αχρησιμοποίητα δωμάτια επισκεπτών μπορούν να λειτουργήσουν ως χώροι γραφείων για έναν λογιστικό έλεγχο μεγάλης κλίμακας και οι χώροι συσκέψεων να χρησιμοποιηθούν ως χώροι αποθήκευσης”, λέει ο Cylke, φέρνοντας ως παράδειγμα ένα ξενοδοχείο το οποίο μετέτρεψε μέρος του λόμπι σε χώρο συσκέψεων. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να μην “δεσμεύεται” για τη διοργάνωση συσκέψεων ειδικός χώρος-αίθουσα.

Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτή είναι μια καλή ιδέα, δεδομένου ότι τα ξενοδοχεία έχουν χάσει την προσοδοφόρα αγορά του επιχειρηματικού τουρισμού, η οποία αντιπροσωπεύει μεγάλες απώλειες. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι, τα έσοδα από συνέδρια και δεξιώσεις (C&B) ανά διαθέσιμη αίθουσα, στη Βόρεια Αμερική, σύμφωνα με τα στοιχεία της HotStats, από τον Σεπτέμβριο έως σήμερα, ανήλθαν σε μόλις 0,85 $, σε σύγκριση με 3,90 $ την ίδια χρονική περίοδο του 2019. Ομοίως, στην Ευρώπη, ο δείκτης C&B, από τον Σεπτέμβριο έως σήμερα, ανήλθε σε 0,47 €, έναντι 2,19 € την ίδια περίοδο του 2019.

3. Αυτοματισμός
Συχνά γίνεται λόγος, και ο Cylke συμβουλεύει τους ξενοδόχους, να αναπτύξουν την τεχνολογία, όπου είναι δυνατόν, για να μειώσουν το κόστος εργασίας. Μια αλλαγή που μπορεί να γίνει αρκετά εύκολα, όπως προτείνει, είναι η λειτουργία ηλεκτρονικής πύλης στάθμευσης, η οποία θα αντικαταστήσει τον υπάλληλο. Σύμφωνα, μάλιστα, με τον ίδιο, ένα ξενοδοχείο στη Νότια Φλόριντα που εγκαταστάθηκαν πύλες στάθμευσης, εξοικονόμησε 250.000 δολάρια ετησίως.

4. Βελτιστοποίηση
Η αξιολόγηση των υπηρεσιών τροφίμων και ποτών είναι ένας άλλος τρόπος εξοικονόμησης κόστους. Σκεφτείτε τις κουζίνες-φαντάσματα, μια τάση της βιομηχανίας εστιατορίων, σύμφωνα με την οποία καταργούνται οι τραπεζαρίες και το φαγητό διατίθεται  μέσω των υπηρεσιών παράδοσης (delivery), εξοικονομώντας χρήματα σε εγκαταστάσεις και, πιθανώς, σε προσωπικό. Αυτό, σύμφωνα με τον Cylke, είναι κάτι που μπορεί να προσαρμοστεί σε ξενοδοχεία.

“Τα ξενοδοχεία διαθέτουν μεγάλες κουζίνες για δεξιώσεις, αλλά αυτές οι εκδηλώσεις δεν φαίνεται να επιστρέφουν άμεσα, επομένως οι εγκαταστάσεις αυτές μπορούν να διατεθούν προς μίσθωση”, προτείνει ο Cylke.

5. Προσωπικό
Τέλος, ο Cylke συστήνει δύο αλλαγές στο πεδίο του προσωπικού. Το ένα αφορά την “εμπλοκή” ενός και μόνο υπαλλήλου με τη διαχείριση αρκετών τομέων στο ξενοδοχείο, όπως πωλήσεις ή λογιστικά, καταργώντας έτσι θέσεις εργασίας. Το δεύτερο αφορά την ανάληψη ενός υπαλλήλου καθηκόντων σε περισσότερα από ένα ξενοδοχεία του ιδίου ομίλου, περιορίζοντας έτσι τους ρόλους σε εκτελεστικό επίπεδο. Σύμφωνα με τον ίδιο, μια ξενοδοχειακή αλυσίδα θα μπορούσε, για παράδειγμα, να κάνει έναν γενικό διευθυντή περιφερειακό, εξοικονομώντας χρήματα.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *