Οι εύποροι καταναλωτές στις ΗΠΑ, που θεωρούνται το πιο ανθεκτικό τμήμα των ταξιδιωτών, ξοδεύουν σημαντικά λιγότερα για αεροπορικά εισιτήρια, σύμφωνα με νέα στοιχεία πιστωτικών καρτών, σηματοδοτώντας μια πιθανή απειλή για έναν κλάδο που έχει βασιστεί στους πελάτες premium για να τον βοηθήσουν να ξεπεράσει αυτές τις οικονομικά ταραχώδεις περιόδους.
Οι δαπάνες με πιστωτικές κάρτες για αεροπορικά εισιτήρια από καταναλωτές με υψηλό εισόδημα —αυτούς που κερδίζουν πάνω από 150.000 δολάρια ετησίως— σημείωσαν μείωση 7% κατά τη διάρκεια των 35 ημερών που προηγήθηκαν της 25ης Μαΐου, σύμφωνα με νέα στοιχεία της Consumer Edge, μιας εταιρείας που παρέχει στοιχεία για τις καταναλωτικές δαπάνες.
Τα στοιχεία του Μαΐου δείχνουν μια αντιστροφή της τάσης που παρατηρήθηκε τον Μάρτιο και τον Απρίλιο, καθώς «η ομάδα με τα υψηλότερα εισοδήματα πέρασε από τον καλύτερο ρυθμό ανάπτυξης στον χειρότερο, και αν αυτό συνεχιστεί, θα μπορούσε να αποτελέσει πρόβλημα [για τις αεροπορικές εταιρείες]», δήλωσε ο Michael Gunther, αντιπρόεδρος και επικεφαλής του τμήματος ανάλυσης της Consumer Edge, στο Forbes.
Στις ανακοινώσεις των αποτελεσμάτων του πρώτου τριμήνου τον Απρίλιο, οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ αναγνώρισαν ομόφωνα ότι η αβεβαιότητα στην οικονομία είχε δημιουργήσει σημαντική αδυναμία στη ζήτηση.
Για τις πτήσεις πρώτης θέσης και business class, τα έσοδα ανά χιλιόμετρο (RPK, που υπολογίζονται πολλαπλασιάζοντας τον αριθμό των επιβατών που πλήρωσαν εισιτήριο με την απόσταση που διένυσαν) μειώθηκαν κατά 26,2% σε ετήσια βάση στη Βόρεια Αμερική, ξεπερνώντας κατά πολύ τη μείωση 4,2% που παρατηρήθηκε σε παγκόσμιο επίπεδο, σύμφωνα με ανάλυση της αγοράς που πραγματοποίησε τον Απρίλιο η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA), μια παγκόσμια εμπορική ένωση που εκπροσωπεί τις αεροπορικές εταιρείες.
Θα παραμείνει ισχυρή η ζήτηση των Αμερικανών για διεθνή ταξίδια το 2025;
Μέχρι στιγμής, όλα πάνε καλά, επιμένουν οι αεροπορικές εταιρείες. «Οι διεθνείς τάσεις συνεχίζουν να είναι ισχυρές», δήλωσε τον περασμένο μήνα ο οικονομικός διευθυντής της American Airlines, Devon May, στη Wolfe Research Global Transportation & Industrials Conference, προσθέτοντας ότι η αεροπορική εταιρεία αναμένει θετικά έσοδα από τον συγκεκριμένο τομέα το δεύτερο τρίμηνο. Αναγνωρίζοντας τη μείωση της εισερχόμενης ζήτησης από τον Καναδά και την Ευρώπη, ο Andrew Nocella, εμπορικός διευθυντής της United Airlines, σημείωσε τον Απρίλιο ότι «η ζήτηση από τις ΗΠΑ έχει υπερκαλύψει αυτές τις μειώσεις».