Photo by Andrea Piacquadio on Pexels

HVS: Πως θα προσελκύσουν τα ξενοδοχεία εργαζόμενους | Κρίσιμο το θέμα των μισθών

ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η βελτίωση του ζητήματος των προσλήψεων στον κλάδο της φιλοξενίας είναι μια πολύπλευρη πρόκληση χωρίς άμεση λύση, αλλά απαιτώντας βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα, όπως αποκάλυψε το 16ο διαδικτυακό σεμινάριο που διοργάνωσε πριν λίγες ημέρες η διεθνής εταιρία συμβούλων ξενοδοχείων HVS. 

Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου που διοργανώθηκε από την HVS, την εταιρία νομικών εμπειρογνωμόνων Bird & Bird, τον εκδοτικό όμιλο EP Business in Hospitality και την εταιρία συμβούλων για θέματα αναδιάρθρωσης AlixPartners, η συνεργάτης της Bird & Bird, Karen Friebe, υπογράμμισε ότι η εξεύρεση προσωπικού είναι η πιο σημαντική πρόκληση που αντιμετωπίζει σήμερα ο κλάδος. Μια δημοσκόπηση μεταξύ των συμμετεχόντων αποκάλυψε ότι το 52% διέθετε πάνω από 10% λιγότερο προσωπικό από ό,τι χρειαζόταν, ενώ το 66% ανέμενε αύξηση του κόστους μισθοδοσίας έως και 10% φέτος.

Ο Stephen Cassidy, αντιπρόεδρος του UK Hospitality και διευθύνων σύμβουλος της Hilton για το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία, υπενθύμισε στο ακροατήριο ότι η φιλοξενία είναι η ανθρώπινη αλληλεπίδραση και σύνδεση. “Άρα, είναι ζωτικής σημασίας τα ξενοδοχεία να έχουνε τους σωστούς ανθρώπους”, είπε, προσθέτοντας ότι λόγω του Covid και του Brexit περίπου 100.000 εργαζόμενοι από την ΕΕ αποχώρησαν από τον κλάδο, με τις τρέχουσες κενές θέσεις εργασίας να ανέρχονται σε 188.000.

Σύμφωνα με τον κ. Cassidy παρατηρείται μια μεταβαλλόμενη στάση απέναντι στην απασχόληση, με περισσότερη εργασία από το σπίτι, μεγαλύτερη επιθυμία για ευελιξία και μια μεταβαλλόμενη αφήγηση σχετικά με την ισορροπία μεταξύ εργασίας και προσωπικής ζωής. Προέτρεψε τους εργοδότες να προσαρμοστούν και να ανταγωνιστούν με νέες προτάσεις όπως η Uber και η Deliveroo. Η Hilton, είπε, έχει ήδη εισαγάγει ευέλικτες βάρδιες και στο Λονδίνο τη δυνατότητα να εργάζεται κανείς σε οποιοδήποτε ξενοδοχείο. Η ταχύτερη πληρωμή ήταν επίσης ένα ζήτημα. “Οι εργαζόμενοι χρειάζονται μια σπουδαία εμπειρία προσαρμογής, πρόσβαση στην εκπαίδευση, μια πορεία ανάπτυξης, έναν εξαιρετικό προϊστάμενο με ισχυρή ηγετική ικανότητα που να τους αντιμετωπίζει με αξιοπρέπεια και σεβασμό, υποστήριξη για την ψυχική τους υγεία και μια νέα προσέγγιση απέναντι στη διαφορετικότητα”, πρόσθεσε.

Συμμετέχοντας στο συνέδριο ο Donald Sloan, πρόεδρος του Oxford Cultural Collective και ο Ruud Reuland, πρώην γενικός διευθυντής της Ecole Hôtelière de Lausanne, συζήτησαν για την επείγουσα ανάγκη η εκπαίδευση στον τομέα της φιλοξενίας να επικεντρωθεί περισσότερο στις ισχυρότερες συνεργασίες με τις επιχειρήσεις. “Τα πανεπιστήμια έχουν κατακλυστεί από τη  γραφειοκρατία”, δήλωσε ο Sloan, αναφερόμενος στην αποστασιοποίηση των κολεγίων από τις ανάγκες της βιομηχανίας.

Προσλήψεις και μισθοί στο επίκεντρο

Σε μια ζωντανή συζήτηση υπό την προεδρία του προέδρου της HVS London, Russell Kett, διακεκριμένοι ομιλητές μοιράστηκαν τις απόψεις τους για την αύξηση των προσλήψεων. “Πρέπει να διαδώσουμε καλύτερα και πιο δυνατά το μήνυμα και να είμαστε πιο σαφείς και κατανοητοί σχετικά με το τι αναζητούν οι άνθρωποι”, δήλωσε η Marie-Paule Nowlis, γενική διευθύντρια του ξενοδοχείου Sofitel Hotel, St James’s London. Για την Alison Dixon, συνεργάτιδα της Bird & Bird, πρόκειται για τη βελτίωση της φήμης του κλάδου, ενώ η Joanna Aunon, διευθύντρια της WiHTL, μιας οργάνωσης αφιερωμένης στην εκπροσώπηση των γυναικών και τη διαφορετικότητα, δήλωσε: “Έχει να κάνει με την εκτίμηση -ακόμη και πριν από την πανδημία, οι άνθρωποι άλλαζαν ως προς το τι ήθελαν από την άποψη του σκοπού, της εκτίμησης και της επιθυμίας να ακουστούν”.

Ο Antony Woodcock, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Gig, η οποία αντιστοιχίζει εργαζόμενους σε βάρδιες σε διάφορους τομείς της φιλοξενίας και του λιανικού εμπορίου μέσω μιας εφαρμογής, δήλωσε ότι ο κλάδος χρειάζεται επαναπροσδιορισμό της ταυτότητας, σε συνδυασμό με το τι επιθυμούν οι νέοι από την καριέρα τους, άποψη με την οποία συμφώνησε ο Theo Bortoluzzi, διευθυντής επιχειρηματικής ανάπτυξης στην Kerten Hospitality, λέγοντας ότι “η καριέρα και οι ανταμοιβές δεν είναι απαραίτητα οικονομικές”. Ο βετεράνος του κλάδου, Frank Croston, συνεργάτης της Hamilton Hotel Partners, υποστήριξε ότι οι νέοι στη φιλοξενία δεν προωθούνται αρκετά γρήγορα. Για τον ίδιο οι απόφοιτοι έπρεπε να προάγονται πιο γρήγορα και να τους ανατίθενται οι ευθύνες που θα αναλάμβαναν σε άλλους κλάδους.

Οι μισθοί στον κλάδο ήταν ένα άλλο φλέγον ζήτημα που απασχόλησε το σεμινάριο. Ενώ αναγνωρίστηκε ότι τα περιθώρια κέρδους στον τομέα της φιλοξενίας είναι περιορισμένα, οι περισσότεροι από τους συμμετέχοντες στο πάνελ έκριναν ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να βελτιώσουν τους μισθούς, αλλά και να δημιουργήσουν ένα εργασιακό περιβάλλον όπου οι άνθρωποι θα ήθελαν να παραμείνουν.

Ολοκληρώνοντας τη συζήτηση, ο διευθύνων σύμβουλος της AlixPartners, Graeme Smith, συνόψισε τις απόψεις των ομιλητών: “Πρέπει να προσαρμόσουμε και να εξελίξουμε το εκπαιδευτικό σύστημα και να επικοινωνήσουμε την προοπτική του τι μπορεί να σημαίνει μια καριέρα σε αυτόν τον κλάδο, καθώς και να είμαστε ανταγωνιστικοί στις αμοιβές, χωρίς αποκλεισμούς όσον αφορά την πρόσληψη, ευέλικτοι στην προσέγγιση και να προωθήσουμε την εικόνα του καλού εργοδότη”.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *