Η Κέρκυρα στο επίκεντρο κόντρας Άγγλων τουριστικών παραγόντων Κρουαζιέρας

Η Κέρκυρα στο επίκεντρο κόντρας Άγγλων τουριστικών παραγόντων Κρουαζιέρας

1
corfu_limani

Μια δημόσια λογομαχία ανάμεσα σε δύο κορυφαίες προσωπικότητες της ταξιδιωτικής βιομηχανίας ξέσπασε εχθές στο Twitter εξαιτίας των επιπτώσεων των κρουαζιέρων στους προορισμούς.

Ο ιδρυτής και πρώην πρόεδρος της εταιρείας Travel Counsellors, David Speakman, συγκρούστηκε με τον αναπληρωτή πρόεδρο της Clia Ην. Βασιλείου και Ιρλανδίας, Giles Hawke, με αφορμή τον μεγάλο όγκο πλοίων που έφτασαν στην Κέρκυρα μέσα σε μία μόνο ημέρα.

Ο Speakman περιέγραψε την άφιξη 11.400 επιβατών στην Κέρκυρα από επτά πλοία σε μια μέρα, συμπεριλαμβανομένων πέντε που ανήκαν στην Carnival Corporation, ως «απαίσια εμπειρία», «απαράδεκτο» και «ο τουρισμός στα χειρότερά του».

Έγραψε στο twitter: «Στην Carnival Corp ανήκουν πέντε από τα πλοία με περισσότερους από 7.000 επιβάτες. Σίγουρα γνωρίζουν ότι αυτό δεν είναι καλός προγραμματισμός και αποτελεί κακή εμπειρία για τους επισκέπτες; Φρικιαστικό!».

Ακόμα, ισχυρίστηκε ότι το να κάνει κράτηση μια εταιρεία για 5 πλοία σε ένα λιμάνι την ίδια μέρα είναι «ανόητο».

«Καταστρέφει το προϊόν με στόχο το οριακό κέρδος και για εμπειρία πελατών, που χαρακτηρίζεται φρικτή. Γιατί γι’ αυτό γίνονται όλα, για την εμπειρία των πελατών», έγραψε ο Speakman.

Ωστόσο, ο διευθύνων σύμβουλος της Cosmos Tours, Hawke, απάντησε ρωτώντας τον πόσες αεροπορικές πτήσεις φτάνουν μέσα σε μια μέρα στο ελληνικό νησί.

Το tweet του πυροδότησε μια απάντηση από τον Speakman, ο οποίος έγραψε: «Φυσικά, όμως οι επιβάτες των αερογραμμών διαμένουν στα ξενοδοχεία. Οι επιβάτες κρουαζιερόπλοιων απλώς επιβαρύνουν την υποδομή με λίγα οφέλη στην τοπική κοινωνία. Εκτός από τους ντόπιους, είναι μια άθλια εμπειρία και για τους ίδιους».

Σε απάντηση, ο Hawke δήλωσε: «Οι επιβάτες κρουαζιέρας ξοδεύουν χρήματα στον προορισμό που βρίσκονται, οι εταιρείες κρουαζιέρας πληρώνουν τοπικούς φόρους και χρησιμοποιούν τοπικούς προμηθευτές, οι ιδιοκτήτες ταξί κερδίζουν λεφτά κλπ. Επομένως μιλάμε για μεγάλη βοήθεια στην τοπική οικονομία».

Πρόσθεσε: «Θα έλεγα ότι οι βαθμολογίες ικανοποίησης των πελατών και η επιστροφή τους στις εταιρείες, καθώς και ο αυξανόμενος όγκος ευχαριστημένων πελατών που κάνουν κρουαζιέρες θα πρέπει να είναι το βασικό μέτρο αξιολόγησης της εμπειρίας των πελατών».

Ωστόσο, ο Speakman επέστρεψε λέγοντας: «Giles, ο όγκος δεν σημαίνει ικανοποίηση».

Παρέθεσε, επίσης, την ιστοσελίδα του αεροδρομίου της Κέρκυρας, που δείχνει 42 πτήσεις να προσγειώνονται μέσα σε 12 ώρες με περίπου 200 επιβάτες ανά πτήση, που σημαίνει περίπου 8.400 άτομα, που διανυκτερεύουν σε όλη την Κέρκυρα.

«Οι επιχειρήσεις κρουαζιέρας άφησαν 11.400 άτομα, που ισοδυναμούν με ταξιδιώτες  57 πτήσεων, εντός 2 ωρών μόνο στην πόλη της Κέρκυρας σήμερα το πρωί», πρόσθεσε ο Speakman.

Περιγράφει την κατάσταση ως «χάος» για μια μικρή πόλη με πληθυσμό 30.000 κατοίκων και αναφέρει ότι οι περισσότεροι επιβάτες επέστρεψαν στο σκάφος μέσα σε λίγες ώρες.

Ο Hawke έγραψε: «Οι εταιρείες κρουαζιέρας εξετάζουν όλες τις κριτικές των επισκεπτών και αντιδρούν σε οτιδήποτε αρνητικό άμεσα με τους πελάτες. Ταυτόχρονα τις λαμβάνουν υπόψη τους στον μελλοντικό προγραμματισμό τους, καθώς αναλύουν τις κριτικές σε κάθε προορισμό. Έτσι, αν οι πελάτες δεν είναι ικανοποιημένοι, οι εταιρείες ακούν, μαθαίνουν και αντιδρούν. 42 πτήσεις σε 7 ημέρες είναι καλύτερη σύγκριση;».

Ο Speakman είχε την τελευταία λέξη στη «συζήτηση», περιγράφοντας τη σύγκριση ως «άσχετη» με τους παραθεριστές που επισκέπτονται την Κέρκυρα για μια εβδομάδα, καθώς οι επιβάτες κρουαζιερόπλοιων αποτελούν επιπλέον εισροή.

Συνέχισε περιγράφοντας την εμπειρία ως «απαίσια» και «ανυπόφορη».

ΠΗΓΗ

ΜΕΣΩwww.money-tourism.gr
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ