matsigos
ksd photo

Οι προτάσεις των διευθυντών της Ρόδου για την βελτίωση του Τουρισμού στο νησί

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Τις προτάσεις του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου για την βελτίωση του τουριστικού προϊόντος της Ρόδου, παρουσίασε ο πρόεδρος του Γιώργος Ματσίγκος, ο οποίος εκφράζει την ανησυχία του για την εξέλιξη της εφετινής τουριστικής περιόδου.
Όπως ανέφερε στην εισήγησή του ο κ. Ματσίγκος”Σήμερα είμαι προβληματισμένος με την ευκαιρία που μου δίνετε να μεταφέρω τον προβληματισμό και την αγωνία των μελών – συναδέλφων του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου στο μέσο της τουριστικής περιόδου! Αλλά συνάμα είμαι χαρούμενος για την δυνατότητα να καταθέσω προτάσεις για την βελτίωση της πανέμορφης Ρόδου σε πολλούς τομείς του τουρισμού.
Εύχομαι καλή επιτυχία, εποικοδομητική συζήτηση και ουσιαστικά αποτελέσματα εδώ και τώρα”!

Και συνέχισε : ” Ο Σύλλογος μας, μετά την δύσκολη, απρόβλεπτη και προβληματική σαιζόν, που διανύουμε, παρόλο που το είχαμε προβλέψει από τον Νοέμβριο του 2015, με ανοιχτές τοποθετήσεις μας, με την επιστολή που αποστείλαμε στην Υπουργό Τουρισμού στις 09 Δεκεμβρίου αλλά και στον τοπικό τύπο στις 16 Δεκεμβρίου, διεξήγαγε έρευνα μεταξύ των μελών του για την πορεία της σαιζόν στην Ρόδο, τα αποτελέσματα της οποίας παρουσιάσαμε στις 28.06 στο Ξενοδοχείο Rodos Palladium. Στην συνάντηση αυτή παρευρέθηκαν σχεδόν όλα τα ενεργά μέλη του Συλλόγου κι έγινε μία ειλικρινής και άκρως εποικοδομητική συζήτηση.
Από τότε, το μόνο που άλλαξε είναι η αύξηση των πωλήσεων της τελευταίας στιγμής, λόγω των γεγονότων στην Τουρκία με πελάτες All Inclusive.
Η θεματολογία της συνάντησης περιελάμβανε,
1. Εξέλιξη της σαιζόν και των κρατήσεων
2. Ενημέρωση των αποτελεσμάτων της έρευνας
3. Προβλήματα του προορισμού”

Η έρευνα

Όπως είπε ο κ. Ματσίγκος, “Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι, οι βασικές αιτίες της προβληματικής σαιζόν είναι,
1. ΕΛΛΕΙΨΗ ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΗΣ ΕΞΥΠΝΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ – ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ
2. ΑΥΞΗΣΗ ΤΙΜΩΝ ΛΟΓΩ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΕΙΩΜΕΝΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ ΦΠΑ ΣΤΗΝ ΡΟΔΟ
3. ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΝΗΣΙΟΥ – ΥΠΟΔΟΜΕΣ – ΠΟΙΟΤΗΤΑ
Η συντριπτική πλειοψηφία των μελών δήλωσε ότι δεν είναι ικανοποιημένοι από την σαιζόν. Το 20% μόνο δήλωσε ότι έχει περισσότερες κρατήσεις ενώ το 80% ανέφερε ότι οι κρατήσεις είναι ίδιες ή μειωμένες, συγκριτικά με το 2015. Το 85% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι κάνει συνέχεια προσφορές. Τα καθαρά έσοδα είναι αυξημένα μόνο για το 10% των ερωτηθέντων ενώ όλοι οι υπόλοιποι δήλωσαν μείωση. Στην ερώτηση τι φταίει, σχεδόν όλοι δήλωσαν την ελλιπή στοχευμένη έξυπνη προβολή του νησιού, την αύξηση των τιμών λόγω της κατάργησης των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στην Ρόδο, με αποτέλεσμα οι τιμές των πακέτων να ανέβουν, παρόλο που τα ξενοδοχεία απορρόφησαν το μεγαλύτερο μέρος του ΦΠΑ και την εμφάνιση του νησιού( καθαριότητα – υποδομές – αεροδρόμιο – παραλίες – σήμανση κ.α).
Επίσης αναφέρθηκε το γεγονός ότι λόγω των μειωμένων κρατήσεων, έγιναν περισσότερες προσφορές με αποτέλεσμα να έρχονται πελάτες χαμηλού οικονομικού επιπέδου, να κλείνουν φθηνότερα ξενοδοχεία και οι περισσότεροι πελάτες να επιλέγουν Ξενοδοχεία με παροχή All Inclusive. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να ξοδεύουν λιγότερα και να μην κυκλοφορούν στο νησί. Σχετικά με την εμφάνιση του νησιού εκτός της καθαριότητας σχολιάστηκε και η ελλιπής αστυνόμευση με αποτέλεσμα την αύξηση στην Μεσαιωνική Πόλη της άγρας πελατών, των επαιτών και των μικροπωλητών στους δρόμους καθώς και στις παραλίες κι όλα αυτά σε συνδυασμό με την εμφάνιση του αεροδρομίου και την καθυστέρηση ελέγχου των διαβατηρίων, παρά την βελτίωση που παρατηρείται τις τελευταίες ημέρες, με αποτέλεσμα την πολύωρη παραμονή τους εκεί λόγω έλλειψης προσωπικού. Επίσης, πολλοί αμφισβήτησαν τα αποτελέσματα αφίξεων του αεροδρομίου για τον μήνα Μάιο παρόλο που επισημάνθηκε ότι οι πελάτες φέτος μένουν λιγότερες ημέρες και πολλοί κλείνουν παράνομα διαμερίσματα και βίλλες με αποτέλεσμα την μείωση των αφίξεων και διανυκτερεύσεων στα ξενοδοχεία.
Τέλος σχολιάστηκε και η οικονομική ύφεση στην Ευρώπη ( Πολωνία – Τσεχία – Σλοβακία – Νορβηγία) με αποτέλεσμα την μείωση των αφίξεων από αυτά τα κράτη. Αντίστοιχα το θέμα της τρομοκρατίας και του μεταναστευτικού που επηρέασαν ειδικά τις αγορές Βελγίου – Ολλανδίας – Γαλλίας και την καθυστέρηση του Υπουργείου Εξωτερικών στο θέμα έκδοσης Visa στην Ρωσία με αποτέλεσμα την μη αναμενόμενη αύξηση των αφίξεων Ρώσων πελατών στην χώρα μας.

Ολοκληρώνοντας την συνάντηση, η ολομέλεια εξουσιοδότησε το ΔΣ, να ζητήσει άμεσα συνάντηση με τους Βουλευτές, φορείς και τις αρχές του νησιού, Περιφέρεια, Δήμο, Επιμελητήριο, Ένωση Ξενοδόχων, Ένωση Τουριστικών Γραφείων και Αστυνομικό Διευθυντή, ώστε να τους ανακοινωθούν τα αποτελέσματα και να τους δοθούν προτάσεις, με απώτερο σκοπό να ληφθούν άμεσα μέτρα τα οποία θα ωφελήσουν όλο το νησί, αφού υπάρχει ακόμη χρόνος για φέτος και να γίνει προετοιμασία από τώρα για την επόμενη σαιζόν.
Κυρίες και Κύριοι,
Μετά την νέα συνάντηση των μελών του ΣΔΞΡ στις 19.07, τις επαφές με Φορείς και Αρχές ,τα αποτελέσματα της έρευνας που ανακοινώσαμε και την συνεχιζόμενη δύσκολη και προβληματική σαιζόν, ο Σύλλογος μας προτείνει:
Να ιεραρχήσουμε τα προβλήματα και τις αιτίες, να συνεργαστούμε ειλικρινά χωρίς μυστικοπάθεια για λήψη άμεσων μέτρων για βελτίωση της εικόνας του νησιού, προγραμματισμού στοχευμένης κι έξυπνης προβολής και διαφήμισης και ενέργειες για επαναφορά των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ.
Επιπλέον θα ήθελα να τονίσω ότι σήμερα θα πρέπει να προβληματιστούμε περισσότερο, ειδικά εάν πράγματι οι αφίξεις του αεροδρομίου είναι αυξημένες, παρόλο που οι Tour Operators, τα τοπικά γραφεία και οι Ξενοδόχοι δηλώνουν μείωση αφίξεων, ενώ έχουμε και μείωση των εσόδων όπως ανακοίνωσε και η Τράπεζα της Ελλάδος.
Αυτό σημαίνει ότι χάσαμε την ανταγωνιστικότητα μας. Μας προτιμούν μόνο για την τιμή, αφού όλοι οι Tour Operator και τα τουριστικά site μας προβάλουν σαν ένα φθηνό προορισμό. Θα πρέπει να προβληματιστούμε όταν, με Αίγυπτο – Τυνησία αποκλεισμένες από τις πωλήσεις και την Τουρκία με μειωμένες αφίξεις κατά 42%, εμείς δουλεύουμε μόνο με προσφορές! Μήπως μένουμε στα αζήτητα? Μήπως χάσαμε την ταυτότητα μας? Μήπως έχουμε κορεσμένες τουριστικές υποδομές και ελλείψεις? Πέρυσι το αεροδρόμιο της ρόδου κατετάγη το 3ο χειρότερο της Ευρώπης (άρθρο Ροδιακής 20.10.15)! Μήπως επιτέλους πρέπει να αλλάξουμε νοοτροπία και να συνεργαστούμε ειλικρινά, με ομοψυχία χωρίς εσωστρέφεια και μυστικοπάθεια? Πρέπει σήμερα να φύγουμε προβληματισμένοι αλλά ενωμένοι για άμεσες δράσεις και ενέργειες για βελτίωση της εικόνας του νησιού και παράλληλα να οργανωθούμε πάνω στο θέμα προβολής και διαφήμισης και να πάρουμε αποφάσεις για ενέργειες επαναφοράς των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ!”.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

1. ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΝΗΣΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΕΣ – ΠOIOTHTA
Προτείνουμε ορισμό υπεύθυνου Αντιδημάρχου ποιότητας του νησιού, όπως έχουμε Γενικό Διευθυντή στα Ξενοδοχεία, για επίβλεψη της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών του νησιού σε θέματα καθαριότητας. Έχουμε έντονα παράπονα για σκουπίδια παντού! Κάδοι απορριμμάτων σπασμένοι – προβλήματα στάθμευσης – σήμανσης – παραλιών – πεζοδρόμια – αρχαιολογικοί χώροι – WC- κι επιτέλους αξιοποίηση εγκαταλελειμμένων κτιρίων τα οποία μπορούν να αποφέρουν σημαντικά έσοδα. Μεσαιωνική Πόλη (καθιέρωση κανονισμού λειτουργίας) – βελτίωση οδικού δικτύου, κατεστραμμένες πινακίδες παντού ή κρυμμένες πίσω από δέντρα και καλάμια, χόρτα και σκουπίδια στους δρόμους, σπασμένες λάμπες και κατεστραμμένα παγκάκια και στάσεις λεωφορείων. Ειδικά για το αεροδρόμιο έχουμε έντονα παράπονα για τις υπηρεσίες. Ζητάμε άμεσα την αύξηση προσωπικού ασφαλείας για έλεγχο κατά την άφιξη και αναχώρηση. Πολλές φορές οι αφίξεις περιμένουν μέχρι και 2 ώρες για έλεγχο διαβατηρίων και παραλαβή αποσκευών, ενώ αντίστοιχα απαιτείτο να βρίσκονται τουλάχιστον 3 ώρες πριν την αναχώρηση στο αεροδρόμιο. Δηλαδή η πρώτη και η τελευταία εντύπωση του επισκέπτη ήταν η χειρότερη. Παρόλο που βελτιώθηκε τις τελευταίες ημέρες.
Γιατί λοιπόν να μην βελτιώσουμε την ποιότητα στο νησί και αντί για ένα φθηνό προορισμό να καθιερώσουμε την Ρόδο ως ένα ΠΟΙΟΤΙΚΟ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟ. Ας βελτιώσουμε την καθαριότητα, τις υποδομές και υπηρεσίες παντού, δημιουργώντας μεγαλύτερη ζήτηση, διευκολύνοντας την προβολή, προσελκύοντας υψηλού οικονομικού επιπέδου πελάτες, αντί να κυνηγάμε μόνο αύξηση αφίξεων με συνεχείς προσφορές. Ο ευχαριστημένος πελάτης είναι η καλύτερη και φθηνότερη διαφήμιση. Γιατί να πουλάμε φθηνά τον παράδεισο που διαθέτουμε. Γιατί να βραβεύονται μόνο ξενοδοχεία κι όχι και ο προορισμός! Πρέπει επιτέλους η Ρόδος να γίνει ποιοτικός και πολυμορφικός προορισμός. Όχι μόνο Ήλιος, Θάλασσα και All Inclusive! Ο Σύλλογος μας όπως γνωρίζετε, διοργάνωσε ήδη 3 ημερίδες ποιότητας με μεγάλη επιτυχία, οι οποίες έδειξαν την υψηλή παροχή υπηρεσιών στα ξενοδοχεία αλλά όχι εκτός ξενοδοχείων. Ήδη μεγάλοι Tour Operators όπως η TUI, ο Thomas Cook, ο Jet 2 Holidays ετοιμάζουν την παρουσίαση τους, συλλέγοντας ποιοτικά στοιχεία του προορισμού Ρόδος τα οποία θα μας τα παρουσιάσουν στην επόμενη ημερίδα ποιότητας τον Φεβρουάριο του 2017. Θα προσπαθήσουμε να έχουμε μέρος των αποτελεσμάτων σύντομα ώστε στην τελευταία ολομέλεια του Συλλόγου τέλη Οκτωβρίου να τα παρουσιάσουμε.
2. ΑΣΤΥΝΟΜΕΥΣΗ
Άμεσα έλεγχοι για μείωση κραχτών – επαιτών – παράνομων λιανοπωλητών – στάθμευσης αυτοκινήτων… (θα φέρουν έσοδα). Έχουμε έντονα παράπονα από τους πελάτες που επισκέπτονται την Παλιά Πόλη! Πρέπει επιτέλους να εφαρμόσουμε κανονισμό λειτουργίας.
3. ΠΑΡΑΝΟΜΑ ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΑ
Έλεγχος όλων των παράνομων καταλυμάτων σε συνεργασία με την εφορία και τον ΕΟΤ ( λίστα Booking, AIRBNB…). Ενημερωτικά οι αφίξεις του 2016 συγκριτικά με το 2015 είναι αυξημένες λόγω μεγάλων προσφορών αλλά μειωμένες σε σύγκριση με το 2014. Εάν υπολογίσουμε και την αύξηση των νόμιμων κλινών από το 2014 έως το 2016 τουλάχιστον 4.000 επιπλέον και 2.000 περίπου παράνομες ή παράτυπες κλίνες, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι παραμένουν λιγότερες ημέρες, τότε χρειαζόμαστε φέτος τουλάχιστον 200.000 περισσότερες αφίξεις στο αεροδρόμιο της Ρόδου, συγκριτικά με το 2014, για να έχουμε μία ικανοποιητική σαιζόν.
4. ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΗ ΕΞΥΠΝΗ ΠΡΟΒΟΛΗ – ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ – ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ
Αναδιοργάνωση, εκσυγχρονισμός, ενεργοποίηση και χρηματοδότηση ΠΡΟΤΟΥΡ ( ή άλλου οργανισμού) και πρόσληψη ειδικού στο Marketing & Social Media. Δεν νοείται τα Ξενοδοχεία και οι αλυσίδες ξενοδοχείων να έχουν ομάδες προώθησης – προβολής και διαφήμισης 5-10 υπαλλήλων και ο ΠΡΟΤΟΥΡ να έχει μόνο 3 άτομα. Παράλληλα χρειάζεται συνεχής έρευνα όπως κάνουμε στα Ξενοδοχεία μας και η οποία δεν διαφέρει για τον προορισμό. Εδώ θα ήθελα να ενημερώσω ότι τα Ξενοδοχεία, τα Ενοικιαζόμενα Δωμάτια και τα Τουριστικά Γραφεία ξοδεύουν εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο για προβολή της Ρόδου, αφού είναι γνωστό ότι πληρώνουν contribution(συμμετοχή στην διαφήμιση) 1-5% και σε ορισμένες περιπτώσεις έως και 20% προμήθεια ( όπως στην Booking & Expedia) επί του τζίρου και επιπλέον για συμμετοχή σε μπροσούρες από 1000- 5000 ευρώ ανάλογα το πρακτορείο και την παρουσίαση, ενώ και τα τουριστικά γραφεία προσφέρουν δωρεάν την μεταφορά από και προς το αεροδρόμιο σε μία προσπάθεια να προσελκύσουμε περισσότερες αφίξεις. Επιπλέον θα πρέπει να υπάρξει έρευνα αγοράς ανά κράτος και ενδιαφέροντα συνεχώς, ώστε να κάνουμε στοχευμένη προβολή όπως επίσης παρακολούθηση των αφίξεων και διανυκτερεύσεων στα ξενοδοχεία. Δεν νοείται να μετράμε μόνο τις αφίξεις και όχι και τις διανυκτερεύσεις, ώστε να γνωρίζουμε που πάνε οι πελάτες, πόσο μένουν και πόσα μας αφήνουν. Επίσης να μην γνωρίζουμε τον βαθμό ικανοποίησης τους! Χρειαζόμαστε οπωσδήποτε στατιστική υπηρεσία!

Όλα αυτά σε συνεργασία με τοπικούς φορείς (ΠΝΑΙ, Δήμος, ΕΒΕΔ, ΕΞΡ, ΣΔΞΡ, Ένωση Τουριστικών Γραφείων, Ενοικιαζόμενα, Εστιάτορες… ), Tour Operators, αεροπορικές εταιρείες και προτείνουμε συγχρηματοδότηση από:
– ΕΒΕΔ
– Τράπεζες
– Εταιρείες Κινητής Τηλεφωνίας
– Duty Free
– Εμπορικός Σύλλογος
– Σύλλογος Εστιατόρων
– ΤΑΞΙ
– Εισαγωγείς κι έμποροι τροφίμων και ποτών
– Τουριστικά Γραφεία
– Rent A Car
– Ενοικιαζόμενα δωμάτια
– Casino
– Αεροδρόμιο (μέρος σπατόσημου?)
– Μαρίνα
– Ασφαλιστικές Εταιρείες
– Ειδικά θα πρέπει να συνεργαστούμε με την Fraport για άμεση βελτίωση του αεροδρομίου και συνεργασία για προβολή και διαφήμιση της Ρόδου και γιατί όχι συζήτηση για το σπατόσημο
Τέλος θα πρέπει και πάλι στις αρχές Σεπτεμβρίου να συναντηθούμε για σχεδιασμό της προβολής και διαφήμισης της Ρόδου για το 2017, όχι μόνο για τις εκθέσεις, αλλά γενικά με νέους τρόπους, νέες ιδέες, νέες τεχνολογίες! Εδώ θα πρότεινα την αλλαγή της παρουσίασης της Ρόδου, με διαφορετικό σχεδιασμό περιπτέρου στο Λονδίνο, το Βερολίνο και την Μόσχα. Κατάργηση του καφενείου που στο τέλος εξυπηρετούμε όλους τους περαστικούς Έλληνες, ενώ δεν είχαμε ούτε μία καρέκλα ελεύθερη να φιλοξενήσουμε τους προσκεκλημένους μας. Π.χ ας εφαρμόσουμε την πολιτική του περιπτέρου της Κύπρου με γραφεία των Ξενοδοχείων και Τουριστικών Γραφείων μειώνοντας το κόστος με συμμετοχή των επιχειρήσεων. Οι λεπτομέρειες μπορούν να συζητηθούν διεξοδικά.
5. ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΜΕΙΩΜΕΝΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ ΦΠΑ
Συνεχής πίεση προς κυβέρνηση – Βουλευτές απ’όλους τους φορείς, εργαζομένους, επιχειρηματίες για επαναφορά των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ. Έχουμε χάσει την ανταγωνιστικότητα λόγω αύξησης όλων των προϊόντων και τουριστικών πακέτων – προγραμμάτων. Υπολογίζουμε ότι φέτος θα έχουμε απώλειες καθαρών εσόδων
τουλάχιστον 20-25%, λόγω αύξησης του ΦΠΑ. Επιπλέον, έχουμε σημαντική αύξηση των εξόδων. Τι σημαίνει αυτό, καμία επιχείρηση δεν θα μπορεί να είναι τυπική προς τις υποχρεώσεις της από τον Σεπτέμβριο κι έπειτα.
6. ΕΠΙΜΉΚΥΝΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
Δεν πρέπει να σταματήσουμε τις προσπάθειες της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου, ειδικά τώρα που η Fraport θα έχει ιδιαίτερο οικονομικό όφελος, επιπλέον, θα αυξήσει τις αφίξεις και τα έσοδα και θα βελτιώσει τις πληρότητες Απρίλιο – Μάιο – Οκτώβριο.
Πρέπει από τον Σεπτέμβριο να συνεργαστούμε και να οργανωθούμε για την επόμενη σαιζόν – προτάσεις, μελέτες και ιδέες υπάρχουν, όπως ανακοίνωσε επίσημα και ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ κος.Ανδρεάδης.
7. ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ- ΑΝΟΙΓΜΑ ΝΕΩΝ ΑΓΟΡΩΝ
Έχουμε πολλές ομορφιές, πολλές μορφές εναλλακτικού τουρισμού, αλλά δυστυχώς μείναμε στο Ήλιος, θάλασσα, αρχαιότητες και τώρα τελευταία All Inclusive. Προτείνουμε τον χειμώνα να διοργανώσουμε εκδήλωση για την οργάνωση και προβολή όλων των εναλλακτικών μορφών τουρισμού όπως, πολιτισμού, γαστρονομίας- «όλοι τρώνε» – δεν το αξιοποιήσαμε!!!, περιπατητικός, θρησκευτικός, Golf (με αξιοποίηση υπάρχοντος και δημιουργία άλλων 2, συνεδριακός, μαθητικός), διασκέδασης. Κάποτε το νησί μας ήταν ιδιαίτερα δημοφιλές για την νυχτερινή του διασκέδαση, κάτι το οποίο φαίνεται να μην ισχύει πλέον. Επίσης συνεχής προσπάθεια για άνοιγμα νέων αγορών.
Τελειώνοντας θα ήθελα να τονίσω ότι πρέπει να οργανωθούμε σύντομα, συνεργαζόμενοι όλοι μαζί ειλικρινά, βελτιώνοντας άμεσα την Ρόδο μας και τις υποδομές της και ας την προβάλουμε εξασφαλίζοντας πόρους για την προβολή και διαφήμιση. Να συνειδητοποιήσουμε όλοι ότι κανείς δεν γνωρίζει καλύτερα για τον τουρισμό από τους Ξενοδόχους, τους Διευθυντές, του ιδιοκτήτες Ενοικιαζομένων Δωματίων και του Τουριστικούς Πράκτορες.!
Ας αξιοποιήσουμε επιτέλους την τεχνογνωσία και την εμπειρία των Διευθυντών Ξενοδοχείων της Ρόδου με ουσιαστική συμμετοχή στις αποφάσεις που αφορούν τον τουρισμό της Ρόδου. Πρέπει σήμερα να αποφασίσουμε τις διαδικασίες που θα εφαρμόσουμε για υλοποίηση των ανωτέρω. Ας πάμε κόντρα στα δεδομένα και ας ορίσουμε ομάδες εργασίας για υλοποίηση. Ας ιεραρχήσουμε τα προβλήματα εδώ και τώρα. Δεν μπορούμε να μένουμε πάντα στα λόγια και στις αποφάσεις.
Έργα χρειαζόμαστε όχι ευχολόγια και υποσχέσεις. Ας γίνουμε πιο απαιτητικοί και πιο αποφασιστικοί και από τον εαυτό μας και από τους υπεύθυνους – αρμόδιους. Ομοψυχία και τόλμη χρειάζεται. Εμείς σαν Διευθυντές κάναμε το καθήκον μας, η ευθύνη δική σας, πάντα όμως παραμένουμε στην διάθεση σας για ειλικρινή συνεργασία. Οι σημερινές μας θέσεις, προτάσεις και ιδέες είναι κατόπιν συλλογικής προσπάθειας όλων των μελών του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου που εκπροσωπούν χιλιάδες κλίνες σε ξενοδοχεία όλων των κατηγοριών και μιλούν καθημερινά με εκατοντάδες πελάτες, τουριστικούς πράκτορες, Tour Operator και προσωπικό που μας μεταφέρουν τα παράπονα και τις εντυπώσεις των πελατών μας.
Σας ευχαριστώ!
Ο Πρόεδρος
Γεώργιος Ματσίγκος”

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *