expedia

Οι ψηφιακές τάσεις στον Τουρισμό. Έρευνα των Phocuswright – Expedia

ΜΕΛΕΤΕΣ

Μια πολύ ενδιαφέρουσα μελέτη έδωσε πρόσφατα στη δημοσιότητα η Phocuswright -σε συνεργασία με το Expedia Affiliate Network, με τίτλο «2017 Phocus Forward: The Year Ahead in Digital Travel», σχετικά με τις τάσεις στην online ταξιδιωτική αγορά το τρέχον έτος.

To 2017 θα είναι μια χρονιά ανάπτυξης για τον τομέα Τουρισμού και Ταξιδιών, παγκοσμίως. Ειδικότερα, φέτος, η online ταξιδιωτική αγορά θα καταγράψει τον ταχύτερο ρυθμό ανάπτυξης στις αναδυόμενες αγορές.

Σχετικά με τον κλάδο της φιλοξενίας, καταγράφονται πιέσεις από την αυξανόμενη δύναμη των ΟΤΑs ως προς τη διανομή, καθώς και από τους ιδιώτες που εκμισθώσουν ακίνητα σε τουρίστες. Γενικά, η εκμίσθωση ακινήτων δεν θεωρείται πλέον από τους ταξιδιώτες εναλλακτικός τρόπος διαμονής, αλλά mainstream επιλογή.
Τα ξενοδοχεία ανταποκρίνονται στον αυξανόμενο ανταγωνισμό δημιουργώντας καινοτόμα brands (π.χ. Moxy και Radisson Red από την Marriot), ενώ παράλληλα ολοένα και περισσότερο χρησιμοποιούν το design και την τεχνολογία για την ανανέωση του ξενοδοχειακού προϊόντος.

Επιπρόσθετα, οι τάσεις δείχνουν συνέχιση της δυναμικής των μεσαζόντων. Η ανάπτυξη της χρήσης κινητών συσκευών ευνοεί τους ΟΤΑs οι οποίοι παρέχουν ένα one-stop-travel shop και ελκυστικά πακέτα.

Ως προς την online αγοραστική διαδικασία, τα ταξιδιωτικά σήματα (travel brands) διεκδικούν πλέον θέση σε πολλαπλά στάδια (π.χ. εταιρείες κρατήσεων εξαγοράζουν πλατφόρμες αναζήτησης ή πλατφόρμες αναζήτησης προσθέτουν υπηρεσίες κράτησης) και τα όρια μεταξύ των διάφορων σταδίων γίνονται δυσδιάκριτα.

Τέλος, σημειώνεται ότι οι πλατφόρμες ανταλλαγής μηνυμάτων, η φωνητική αναζήτηση και οι λύσεις τεχνητής νοημοσύνης αναμένεται να προκαλέσουν ένα κύμα καινοτομίας στον online ταξιδιωτικό χώρο.

Τα συμπεράσματα
  • Ο κλάδος της φιλοξενίας δέχεται πιέσεις από την αυξανόμενη δύναμη των ΟΤΑs ως προς τη διανομή, καθώς και από τους ιδιώτες που εκμισθώνουν ακίνητα σε τουρίστες.
  • Οι τάσεις γενικά δείχνουν συνέχιση της δυναμικής των μεσαζόντων. Η ανάπτυξη της χρήσης κινητών συσκευών ευνοεί τους ΟΤΑs οι οποίοι παρέχουν ένα one-stop-travel shop και ελκυστικά πακέτα.
  • Η εκμίσθωση ακινήτων δεν θεωρείται πλέον από τους ταξιδιώτες εναλλακτικός τρόπος διαμονής αλλά mainstream επιλογή. Τα ξενοδοχεία ανταποκρίνονται στον αυξανόμενο ανταγωνισμό δημιουργώντας καινοτόμα brands (π.χ. Moxy και Radisson Red από την Marriot) και προϊόντα, ενώ παράλληλα ολοένα και περισσότερο χρησιμοποιούν το design και την τεχνολογία.
  • Τα ταξιδιωτικά σήματα (travel brands) διεκδικούν πλέον θέση και σε άλλα στάδια της αγοραστικής διαδικασίας (π.χ. εταιρείες κρατήσεων εξαγοράζουν πλατφόρμες αναζήτησης ή πλατφόρμες αναζήτησης προσθέτουν υπηρεσίες κράτησης) και τα όρια μεταξύ των διάφορων σταδίων γίνονται δυσδιάκριτα.
  • Oι πλατφόρμες ανταλλαγής μηνυμάτων, η φωνητική αναζήτηση και οι λύσεις τεχνητής νοημοσύνης αναμένεται να προκαλέσουν ένα κύμα καινοτομίας.
  • Χάρη σε μια άνθηση νεοφυών επιχειρήσεων που προσφέρουν οικονομικό και σύγχρονο λογισμικό, οι πάροχοι δραστηριοτήτων εισέρχονται σταδιακά στο ψηφιακό οικοσύστημα του ταξιδιού.

• To 2017 θα είναι μια χρονιά ανάπτυξης για την παγκόσμια ταξιδιωτική αγορά (όπως φαίνεται και στο παρακάτω infographic). Οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής και η Ευρώπη αναμένεται να καθορίσουν την ανάπτυξη, αλλά και η περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού θα έχει μερίδιο στα κέρδη, ειδικά όσο τα εκεί online και mobile περιβάλλοντα ωριμάζουν.

stats-1

• Την τρέχουσα χρονιά, η online ταξιδιωτική αγορά θα καταγράψει την ταχύτερη ανάπτυξη στις αναδυόμενες αγορές και πιο συγκεκριμένα στις αγορές της Μέσης Ανατολής, στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού, της Ανατολικής Ευρώπης και της Λατινικής Αμερικής. H ανάπτυξη ανά περιοχή απεικονίζεται στο κάτωθι infographic:

stats-2

• Η online αγορά των αεροπορικών εταιρειών θεωρείται πλέον ώριμη. Η ανάπτυξη της έχει επιβραδυνθεί τα τελευταία χρόνια, αλλά οι αεροπορικές εταιρείες επιχειρούν να ανανεώσουν την online διανομή και το ψηφιακό λιανικό εμπόριο (π.χ. βελτιώνοντας τις μεθόδους κράτησης μέσα από πλατφόρμες μηνυμάτων), στοχεύοντας τόσο σε ταξιδιώτες που ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους, όσο και σε εκείνους που ταξιδεύουν για αναψυχή.

  • Η εκμίσθωση ακινήτων δεν θεωρείται πλέον από τους ταξιδιώτες εναλλακτικός τρόπος διαμονής αλλά mainstream επιλογή. Ειδικά στις πόλεις, οι μισθώσεις αστικών ακινήτων αποτελούν πλέον ανταγωνιστή των ξενοδοχείων. Τα ξενοδοχεία ανταποκρίνονται στον αυξανόμενο ανταγωνισμό δημιουργώντας καινοτόμα brands (π.χ. Moxy και Radisson Red από την Marriot) και προϊόντα, ενώ παράλληλα ολοένα και περισσότερο χρησιμοποιούν το design και την τεχνολογία. Άλλες μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες εισέρχονται απευθείας στην αγορά εκμίσθωσης ακινήτων σε τουρίστες π.χ η αλυσίδα Choice Hotels εισήγαγε την υπηρεσία Vacation Rentals By Choice και η Αccor έχει εξαγοράσει την onefinestay, την squarebreak, την Oasis Collections και σχεδιάζει να εξαγοράσει και την Travel Keys.
  • H διαδικασία αγοράς ενός ταξιδιού online ήταν απλή, καθώς τα περισσότερα brands είχαν μια ξεκάθαρη τοποθέτηση στη διαδικασία αγοράς (όπως φαίνεται και στο παρακάτω σχήμα). Οι διάφορες εταιρίες πλέον διεκδικούν θέση και σε άλλα στάδια της αγοραστικής διαδικασίας (π.χ εταιρείες κρατήσεων εξαγοράζουν πλατφόρμες αναζήτησης ή πλατφόρμες αναζήτησης προσθέτουν υπηρεσίες κράτησης) και τα όρια μεταξύ των διάφορων σταδίων γίνονται δυσδιάκριτα. Τα ταξιδιωτικά brands θα πρέπει να είναι προετοιμασμένα για πιο πολύπλοκα ψηφιακά περιβάλλοντα και ανατροπές στο μέλλον.

stats-3

• Η χρήση κινητών συσκευών για την πραγματοποίηση κρατήσεων συνεχίζει να έχει ανοδική πορεία, αλλά με εξαίρεση την Κίνα, τα desktop συνεχίζουν να κυριαρχούν στις online κρατήσεις. Καθώς οι ταξιδιωτικοί πάροχοι αναζητούν τρόπους προώθησης των κρατήσεων μέσω κινητών συσκευών, οι πλατφόρμες ανταλλαγής μηνυμάτων, η φωνητική αναζήτηση και οι λύσεις τεχνητής νοημοσύνης αναμένεται να προκαλέσουν ένα κύμα καινοτομίας.

  • Η επικοινωνία που βασίζεται στην υβριδική τεχνολογία μίξης ανθρώπινης και τεχνητής νοημοσύνης παρουσιάζει τη δυνατότητα να προσφερθεί στους ταξιδιώτες ένας πρωτοφανής συνδυασμός ευκολίας και αποτελεσματικών λύσεων. Η μεγαλύτερη επίδραση της τεχνητής νοημοσύνης ενδέχεται να είναι μια νέα εποχή εξατομίκευσης (π.χ. στην εξυπηρέτηση πελατών).
  • Το μέγεθος της ταξιδιωτικής αγοράς της Κίνας και η επιρροή του μεγαλύτερου ΟΤΑ της (Ctrip) είναι δύο λόγοι για τους οποίους η χώρα αυτή διεκδικεί την πρώτη θέση στην online ταξιδιωτική αγορά. H Κίνα επίσης, παρουσιάζει τη μεγαλύτερη αγορά κινητής τηλεφωνίας και αναμένεται οι online κινεζικές ταξιδιωτικές εταιρείες να επεκτείνουν την επιρροή τους σε όλη την περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού, αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο.
  • Στην online ταξιδιωτική αγορά εδώ και χρόνια, υπάρχει πίεση για ανταγωνισμό σε μεγάλη κλίμακα και αυτή η τάση έχει προκαλέσει ενοποίηση της αγοράς μέσα από συνεχείς εξαγορές των μικρότερων παικτών από τις μεγαλύτερες εταιρείες.
  • Μία κατακερματισμένη αγορά που δεν δίνει τη δέουσα προσοχή σε θέματα τυποποίησης και η οποία καθυστέρησε να εισέλθει στα online κανάλια, είναι εκείνη των δραστηριοτήτων στον προορισμό. Αλλά αυτή η τεράστια αναξιοποίητη ευκαιρία πλέον, έλκει όλο και περισσότερη προσοχή. Χάρη σε μια άνθηση νεοφυών επιχειρήσεων που προσφέρουν οικονομικό και σύγχρονο λογισμικό, οι πάροχοι δραστηριοτήτων εισέρχονται σταδιακά στο ψηφιακό οικοσύστημα του ταξιδιού. Ταυτόχρονα, οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις στην online ταξιδιωτική αγορά καθιστούν προοδευτικά τις δραστηριότητες προτεραιότητα.
Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *