iraklio
shutterstock

Ιαπωνική κρούση για υδατοδρόμιο στην Κρήτη

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Άραγε, μέσω της χώρας του ανατέλλοντος ηλίου θα… ανατείλουν τα υδροπλάνα στη χώρα μας; Μοιάζει, αλήθεια, με έκπληξη. Να όμως που προέκυψε ιαπωνικό ενδιαφέρον για τα υδροπλάνα στην Ελλάδα και ήδη, σύμφωνα με τα όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας, έχουν ανοίξει σχετικές συζητήσεις-διαπραγματεύσεις μεταξύ ιαπωνικού ομίλου και της μίας εκ των δύο εγχώριων εταιρειών που έχουν δραστηριοποιηθεί στο μέτωπο των υδατοδρομίων.

Η ιαπωνική κρούση για τα υδροπλάνα, που είναι να πετάξουν στους ελληνικούς ουρανούς εδώ και μια 4ετία αλλά δεν ανοίγουν… φτερά, φαντάζει είναι η αλήθεια.. απρόσμενη! Βλέπετε, στο κεφάλαιο που λέγεται υδροπλάνα, οι… «συνήθεις ύποπτοι» από πλευράς επενδυτικού ενδιαφέροντος έρχονται από τα δυτικά μας. Γνωστή είναι άλλωστε η υπόθεση της καναδικής εταιρείας, που είχε εμπλακεί στις παλιότερες προσπάθειες επανεμφάνισης των υδροπλάνων στη χώρα μας, ενώ επενδυτικό ενδιαφέρον υπάρχει από Γερμανία και Βρετανία. Από τα ανατολικά μας, το μοναδικό που είχε ακουστεί περί επενδυτικού ενδιαφέροντος ήταν προ μηνών για την Κίνα, αλλά με επιφύλαξη, υπό την έννοια ότι οι Κινέζοι στη θεωρία ενδιαφέρονται για πολλά, στην πράξη όμως, όπως αποδείχτηκε και στην υπόθεση του δικού μας αεροδρομίου Καστελίου, δε δείχνουν συνήθως τον ίδιο… ζήλο! Κι όμως, να λοιπόν που στον επενδυτικό χάρτη εμφανίζονται οι Ιάπωνες! Αιφνιδιαστικά, αναπάντεχα ίσως για τους περισσότερους. Όπως όμως συνέβη και με τους Ινδούς του Ομίλου GMR, που από το πουθενά εμφανίστηκαν στο ελληνικό προσκήνιο, καταθέτοντας προ ημερών μαζί με τον ελληνικό όμιλο της ΤΕΡΝΑ τη μία και μοναδική προσφορά για το νέο αεροδρόμιο Καστελίου. Σύμφωνα με τα όσα είδαν το φως της δημοσιότητας, μεγάλος ιαπωνικός όμιλος όχι απλά «γλυκοκοιτάζει» προς τη χώρα μας για τα υδροπλάνα, αλλά φουλάρει ήδη για να εμπλακεί άμεσα στο εγχείρημα της λειτουργίας υδατοδρομίων στη χώρα μας. Πρόκειται για ένα εγχείρημα που σε πρώτη φάση έχει ως αφετηρία τα νησιά του Ιονίου, αλλά ψηλά στην ατζέντα βρίσκεται και η Κρήτη, όπου ήδη σε δύο μεγάλες πόλεις, Ηράκλειο και Ρέθυμνο, έχουν εγκριθεί οι περιβαλλοντικές άδειες από τα συναρμόδια υπουργεία και είμαστε προ των πυλών της έκδοσης των τελικών αδειοδοτήσεων λειτουργίας υδατοδρομίων.

Σε προχωρημένες συζητήσεις

Χαρακτηριστικό, σε σχέση με το ιαπωνικό αίφνης επενδυτικό ενδιαφέρον, είναι το δημοσίευμα της «Ναυτεμπορικής», στο οποίο επισημαίνεται: «Η δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων, μιας εντελώς νέας αγοράς, η οποία θα λειτουργεί συμπληρωματικά προς τις αεροπορικές και ακτοπλοϊκές εταιρείες, φαίνεται πως διαμορφώνει το έδαφος για την είσοδο Ιαπώνων επενδυτών στην ελληνική αγορά. Η διαφαινόμενη επιτάχυνση των διεργασιών για την ανάπτυξη του δικτύου των υδατοδρομίων στην Ελλάδα, που αποτελεί το μεγάλο στοίχημα του ελληνικού τουρισμού, έχει προκαλέσει το τελευταίο διάστημα το ενδιαφέρον μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων διεθνούς κύρους». Στο σχετικό δημοσίευμα γίνεται λόγος για προχωρημένες ήδη επαφές ιαπωνικού ομίλου με την εταιρεία «Ελληνικά Υδατοδρόμια», στην οποία συμμετέχει και η εταιρεία «ΑΚΤΩΡ Facilities Management», θυγατρική του Ομίλου «Ελλάκτωρ». Όπως αναφέρεται, «οι επαφές της εταιρείας «Ελληνικά Υδατοδρόμια» με τους επικεφαλής του μεγάλου ιαπωνικού ομίλου, ο οποίος τα τελευταία χρόνια επεκτείνεται με ταχείς ρυθμούς, έχει ως στόχο να αρχίσουν να απογειώνονται υδροπλάνα από τα υδατοδρόμια του Ιονίου την ερχόμενη άνοιξη. Οι Ιάπωνες, σύμφωνα με πληροφορίες, θέλουν να μπουν δυναμικά στην ελληνική αγορά, καθώς βλέπουν την Ελλάδα ως εφαλτήριο για να διεισδύσουν και σε άλλες χώρες της Ευρώπης, θέλοντας να προωθήσουν τα ταξίδια με υδροπλάνα. Γι’ αυτό το λόγο, άλλωστε, επιδιώκουν η συνεργασία με την ελληνική εταιρεία να μην περιοριστεί μόνο στη λειτουργία των υδροπλάνων, αλλά να επεκταθεί και στις υποδομές».

Οι αδειοδοτήσεις

Καλό βεβαίως το ιαπωνικό ενδιαφέρον, ή το κινεζικό ενδιαφέρον που είχε ακουστεί πριν μερικούς μήνες, το θέμα όμως είναι τι γίνεται σε διαδικαστικό επίπεδο. Διότι τα υδροπλάνα που υποτίθεται θα εμφανίζονταν στην Κρήτη και σε άλλες περιοχές της χώρας πριν από μια 4ετία και βάλε, παραμένουν… καθηλωμένα λόγω κατά βάση γραφειοκρατίας και νομοθετικών μπερδεμάτων. Μέχρι τώρα έχουμε μονάχα δύο αδειοδοτημένα υδατοδρόμια σε όλη τη χώρα, σε Παξούς και Κέρκυρα. Από εκεί και πέρα, η Κρήτη και άλλες περιοχές είναι επίσης στην τελική ευθεία των αδειοδοτήσεων. Ειδικότερα, έχουν εγκριθεί 13 περιβαλλοντικές άδειες για υδατοδρόμια σε Ηράκλειο, Ρέθυμνο, Αγία Μαρίνα Γραμματικού, Αλόννησο, Βόλο, Θεσσαλονίκη, Παξούς, Πάτμο, Πάτρα, Σκόπελο, Σκύρο και Τήνο.

Πλωτή εξέδρα και προκάτ για τις αποσκευές

Στο Ηράκλειο, ο Οργανισμός Λιμένος αναμένεται να προχωρήσει άμεσα στις αναγκαίες υποδομές, όπως η τοποθέτηση πλωτής εξέδρας πλησίον του Λιμεναρχείου Ηρακλείου, καθώς και η τοποθέτηση κτηρίου προκάτ για τις ανάγκες ελέγχου των αποσκευών. Στον ΟΛΗ κάνουν λόγο για έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον από διάφορες εταιρείες και εκτιμούν πως, εφόσον δεν προκύψουν νέες γραφειοκρατικές εμπλοκές από την ερχόμενη τουριστική σεζόν, τα πρώτα υδροπλάνα στο Ηράκλειο θα είναι γεγονός!

ΠΗΓΗ : www.neakriti.gr

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *