Photo by Skitterphoto on Pexels

IATA: Απέτυχε η Ε.Ε. να εφαρμόσει την ελεύθερη κυκλοφορία εντός των συνόρων της

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

SOS εκπέμπει η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA), προειδοποιώντας ότι η ελεύθερη κυκλοφορία εντός της Ευρώπης διακυβεύεται από την αποτυχία των κρατών-μελών της Ε.Ε. να εναρμονίσουν τους κανονισμούς εισόδου εν καιρώ κορωνοϊού, με συνέπεια η επαναλειτουργία των συνόρων να συνιστά “γρίφο” για τους ταξιδιώτες και, παράλληλα, να μην αποφέρει τα αναμενόμενα οφέλη για τις επιχειρήσεις όσον αφορά την ευκολότερη μετακίνηση και την οικονομική ανάκαμψη.

Σύμφωνα με έρευνα της IATA, διαπιστώνονται σημαντικές διαφορές στον τρόπο με τον οποίο τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. διαχειρίζονται τα ταξίδια. Περίπου το 30% των κρατών που χρησιμοποιούν το ευρωπαϊκό ψηφιακό πιστοποιητικό Covid (DCC) δεν δέχονται τα γρήγορες τεστ για τον κορωνοϊό, ενώ το 19% των κρατών δεν εξαιρεί τα παιδιά από τα τεστ. Επίσης, το 41% ​​των κρατών δεν επιτρέπει την είσοδο σε εμβολιασμένους ταξιδιώτες από χώρες της “Λευκής Λίστας”, εκτός Ε.Ε..

Όσον αφορά τις φόρμες εντοπισμού επιβατών, το 45% τις αποδέχεται διαδικτυακά, το 33% δέχεται υποβολές σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή, ενώ το 11% δέχεται μόνο την έντυπη μορφή και ένα άλλο 11% δεν έχει καθόλου φόρμες εντοπισμού.

“Είναι απαραίτητο τα ευρωπαϊκά κράτη να συμφωνήσουν για τις διαδικασίες ταξιδιού τώρα με τον Covid-19. Το καλό έργο της Επιτροπής και των κρατών-μελών της Ε.Ε. για την ανάπτυξη του DCC σπαταλάται από ένα χάος μη εναρμονισμένων κανονισμών. Πώς μπορούν οι επιβάτες να ταξιδεύουν με σιγουριά όταν οι κανόνες είναι τόσο διαφορετικοί από χώρα σε χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση; Δεν μπορούν να είναι σίγουροι αν τα παιδιά τους πρέπει να εξεταστούν ή όχι, ή εάν πρέπει να συμπληρώσουν μια φόρμα σε χαρτί, στο διαδίκτυο ή καθόλου. Είναι μία Ευρωπαϊκή Ένωση. Οι άνθρωποι εύλογα περιμένουν μια ενιαία προσέγγιση στη διαχείριση των ταξιδιών”, δήλωσε ο Rafael Schvartzman, περιφερειακός Αντιπρόεδρος της IATA για την Ευρώπη.

Συγκεκριμένα, όσον αφορά την εναρμόνιση των απαιτήσεων γύρω από το DCC, η IATA και άλλοι ενδιαφερόμενοι φορείς προέτρεψαν τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. να:

-Διεξάγουν ψηφιακή επαλήθευση DCC, πριν φτάσουν οι επιβάτες στο αεροδρόμιο, για να περιορίσουν τον χρόνο και να επιβεβαιώσουν άμεσα στους επιβάτες ότι είναι έτοιμοι να πετάξουν. Η Γερμανία και η Ισπανία είναι δύο χώρες που τηρούν τις βέλτιστες πρακτικές σε αυτόν τον τομέα.

-Αναπτύξουν μία κρατική πύλη για τη διευκόλυνση της επαλήθευσης του DCC απευθείας από τις εθνικές αρχές, περιορίζοντας έτσι τη διαδικασία της επεξεργασίας δεδομένων υγείας από τις αεροπορικές εταιρίες.

-Ενσωματώσουν ψηφιακές φόρμες εντοπισμού επιβατών σε μια κρατική πύλη για επαλήθευση του DCC, κάτι που δεν συμβαίνει προς το παρόν στο 80% των ευρωπαϊκών χωρών.

Επιπλέον, τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. πρέπει να ευθυγραμμιστούν με τις απαιτήσεις υγείας που περιλαμβάνουν:

-Καθολική αποδοχή γρήγορου τεστ, αντί για ακριβές και περιττές δοκιμές PCR

-Καθολική εξαίρεση των ανηλίκων από απαιτήσεις διενέργειας τεστ Covid και εμβολιασμού, και

-Το καθολικό άνοιγμα των συνόρων σε εμβολιασμένους επιβάτες. Επίσης, να επιτρέπεται σε ταξιδιώτες από χώρες χαμηλού κινδύνου να εισέρχονται στην Ευρώπη χωρίς περιορισμούς (ή με απόδειξη αρνητικού τεστ από μη εμβολιασμένους ταξιδιώτες).

Οι Κάτω Χώρες, η Εσθονία, η Σλοβενία ​​και η Ισπανία πρωτοστατούν στην ευθυγράμμιση αυτών των πολιτικών.

“Η εμπειρία κατά τη διάρκεια του ευρωπαϊκού καλοκαιριού δείχνει ότι ένα τυπικό ψηφιακό πιστοποιητικό δεν είναι αρκετό: οι διαδικασίες ταξιδιού γύρω από τον Covid-19 πρέπει επίσης να εναρμονιστούν και να εξομαλυνθούν. Προτρέπουμε τα ευρωπαϊκά κράτη να επιλύσουν το σημερινό χάος και να προσφέρουν στους πιεσμένους επιβάτες μεγαλύτερη σιγουριά για τα ταξιδιωτικά τους σχέδια”, κατέληξε ο Schvartzman.

ksd PRIMAGEL
adv
Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *