global airline
Alexandre de Juniac- CEO IATA

IATA: Αύξηση στις πτήσεις cargo για τον Μάιο σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2020

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΦΟΡΕΙΣ

Αύξηση στις πτήσεις cargo για τον Μάιο καταγράφει η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) σε σύγκριση με τον Απρίλιο, αν και σε ετήσια βάση η πτώση είναι σημαντική καθώς οι χωρητικότητες των επιβατικών αεροσκαφών δεν ανταποκρίνονται στη ζήτηση.

Πιο συγκεκριμένα, η IATA αναφέρει τα εξής:

  1. Η παγκόσμια ζήτηση (μετράται σε CTKs) μειώθηκε κατά 20.3% τον Μάιο (-21.5% σε διεθνείς επιχειρήσεις) σε ετήσια βάση. Σε σχέση με τον Απρίλιο, ο οποίος κινήθηκε στο -25.6%) η κατάσταση είναι καλύτερη.
  2. Η παγκόσμια πληρότητα (μετράται σε ACTKs) συρρικνώθηκε κατά 34.7% (-32.2% σε διεθνείς επιχειρήσεις) σε ετήσια βάση.  Σε σχέση με τον Απρίλιο, ο οποίος κινήθηκε στο – 41.6% η κατάσταση είναι καλύτερη.
  3. Η χωρητικότητα κύτους μειώθηκε κατά 66.4% σε ετήσια βάση λόγω της απόσυρσης των επιβατικών υπηρεσιών εν μέσω της κρίσης πανδημίας, αλλά εδώ παρατηρείται βελτίωση σε σύγκριση με τον Απρίλιο ο οποίος κινήθηκε στο -75.1%. Η κατάσταση αντισταθμίστηκε κάπως με την αύξηση της χωρητικότητας κατά 25% στα μεταφορικά αεροσκάφη.
  4. Ο παράγοντας φόρτωσης αυξήθηκε κατά 10.4% τον Μάιο και παρατηρείται αύξηση σε σχέση με τον Απρίλιο. Ωστόσο, το μέγεθος της αύξησης  παρουσιάζει μία αυξανόμενη ζήτηση η οποία δεν μπορεί να ικανοποιηθεί λόγω της καθήλωσης των επιβατικών αεροσκαφών.
  5. Οι διεθνείς παραγγελίες εξαγωγών μειώνονται αλλά με αργούς ρυθμούς. Ο Δείκτης PMI βελτιώθηκε από τα επίπεδα του Απριλίου.

O Γενικός Διευθυντής και CEO της IATA, Alexandre de Juniac, στηριζόμενος στα παραπάνω δήλωσε πως υπάρχει μία πρόκληση  όσον αφορά την ικανοποίηση της ζήτησης μέσω της διαθεσιμότητας αεροσκαφών για την πραγματοποίηση πτήσεων cargo. Παρατηρείται μία άνοδος της ζήτησης, αλλά όπως κάθε τι κατά τη διάρκεια της κρίσης, αυτή παραμένει αβέβαιη για το μέλλον.

Απόδοση ανά περιοχή

Αεροπορικές εταιρίες Ασίας και Ειρηνικού: Η ζήτηση του διεθνούς αεροπορικού cargo μειώθηκε κατά 21.3% σε ετήσια βάση και βελτιώθηκε από το -25.2% του Απριλίου. Οι όγκοι των μεταφορών ανέκαμψαν και επέστρεψαν στο προ-κρίσης ποσοστό του 75%. Οι αποστολές προστατευτικού εξοπλισμού ενίσχυσαν τις αεροπορικές εταιρίες της περιοχής. Η παγκόσμια χωρητικότητα μειώθηκε κατά 31%.

Αεροπορικές εταιρίες Β. Αμερικής: Η ζήτηση του διεθνούς αεροπορικού cargo μειώθηκε μόνο κατά 9% σε ετήσια βάση  και το ποσοστό αυτό αποτελεί τη μικρότερη μείωση σε όλες τις περιοχές πλην της Αφρικής, λόγω των όχι και τόσο αυστηρών lockdown που επιβλήθηκαν, του μεγαλύτερου στόλου μεταφορικών αεροσκαφών και τις υγιείς συναλλαγές ΗΠΑ και Κίνας. Η ζήτηση για τα δρομολόγια Ασίας και Β. Αμερικής μειώθηκε μόνο κατά 0.4% σε ετήσια βάση. Η παγκόσμια χωρητικότητα μειώθηκε κατά 28%.

Αεροπορικές εταιρίες Ευρώπης: Καταγράφηκε ετήσια μείωση κατά 29.7% στις ποσότητες cargo σε ετήσια βάση και το ποσοστό αυτό αποτελεί τη χειρότερη απόδοση σε παγκόσμιο επίπεδο λόγω της περιορισμένης δυνατότητας κατασκευής και των lockdown που ίσχυαν έως και τα μέσα Μαΐου. Η παγκόσμια χωρητικότητα μειώθηκε κατά 40.1%.

Αεροπορικές εταιρίες Μ. Ανατολής: Καταγράφηκε μείωση κατά 25% σε ετήσια βάση, η οποία είναι βελτιωμένη συγκριτικά με το -36.2% του Απριλίου. Παρά τον αριθμό των αεροπορικών που διατηρούν τη χωρητικότητα σε cargo, η κίνηση σε όλα τα σημαντικά δρομολόγια κινήθηκε σε χαμηλά επίπεδα. Η παγκόσμια χωρητικότητα μειώθηκε κατά 24.4%.

Αεροπορικές εταιρίες Λ. Αμερικής: Καταγράφηκε μείωση κατά 22.1% στη διεθνή ζήτηση, η οποία είναι βελτιωμένη συγκριτικά με το -40.7% του Απριλίου. Η παγκόσμια χωρητικότητα μειώθηκε κατά 39.9%.

Αεροπορικές εταιρίες Αφρικής: Κατέγραψαν τη μικρότερη συρρίκνωση για τον Μάιο και διακρίνεται στις 2 κορυφαίες περιοχές για 15 συνεχείς μήνες. Η ετησία ζήτηση μειώθηκε κατά 6.3%. Η μικρή σχετικά αγορά Αφρικής-Ασίας αποδείχθηκε αρκετά ανθεκτική τον Μάιο και μειώθηκε μόνο κατά 0.4%. Η παγκόσμια χωρητικότητα μειώθηκε κατά 37.7%.

ΠΗΓΗ

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *