money tourism photo
© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

IATA: Διαφωνεί με την απόφαση της Κομισιόν για τα slots

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) χαρακτήρισε την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (EΕ) οι αεροπορικές εταιρίες να χρησιμοποιήσουν τουλάχιστον το 50% των slots, που τους έχουν παραχωρηθεί, καθώς κινδυνεύουν να τα χάσουν, για τη χειμερινή περίοδο 2021-22, ως “εκτός επαφής με την πραγματικότητα”. Υποστήριξε δε, ότι η ΕE αγνόησε τις συμβουλές και τα αποδεικτικά στοιχεία που παρουσίασαν τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ο κλάδος των αεροπορικών εταιριών, οι οποίοι “μιλούσαν” για πολύ χαμηλότερο όριο.

Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της η IATA, η ανακοίνωση της ΕΕ σημαίνει ότι, από τον Νοέμβριο έως τον Απρίλιο, οι αεροπορικές εταιρίες που λειτουργούν σε αερολιμένες που ρυθμίζονται με χρονοθυρίδες, πρέπει να χρησιμοποιούν τουλάχιστον το ήμισυ από κάθε σειρά slots που κατέχουν. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, δεν υπάρχει πρόβλεψη για την παράδοση slots στην αρχή της σεζόν, που επιτρέπει στις αεροπορικές εταιρίες να ταιριάξουν το πρόγραμμά τους με ρεαλιστική ζήτηση ή να επιτρέψουν σε άλλους αερομεταφορείς να λειτουργούν. Επιπλέον, ο κανόνας σχετικά με την “ανωτέρα βία”, βάσει του οποίου αναστέλλεται ο κανόνας των slots, στην περίπτωση που ισχύουν εξαιρετικές περιστάσεις που σχετίζονται με την πανδημία COVID, έχει απενεργοποιηθεί για ενδοκοινοτικές επιχειρήσεις.

“Το αποτέλεσμα αυτών των αλλαγών θα είναι να περιοριστεί η ικανότητα των αεροπορικών εταιριών να λειτουργούν με την ευελιξία που απαιτείται, για να ανταποκριθούν στην απρόβλεπτη και ταχέως μεταβαλλόμενη ζήτηση, οδηγώντας σε περιβαλλοντικές σπατάλες και περιττές πτήσεις. Επίσης, θα αποδυναμώσει περαιτέρω την οικονομική σταθερότητα του κλάδου και θα εμποδίσει την ανάκαμψη του παγκόσμιου δικτύου αερομεταφορών”, υπογραμμίζει η IATA.

“Για άλλη μια φορά η Επιτροπή έδειξε ότι δεν έχει επαφή με την πραγματικότητα. Η αεροπορική βιομηχανία εξακολουθεί να αντιμετωπίζει τη χειρότερη κρίση στην ιστορία της. Η Επιτροπή είχε έναν ανοιχτό στόχο, να χρησιμοποιήσει τον κανονισμό για τα slots, για να προωθήσει μια βιώσιμη ανάκαμψη για τις αεροπορικές εταιρίες. Αντ’ αυτού, επέδειξε περιφρόνηση για τη βιομηχανία και για τα πολλά κράτη μέλη, που επανειλημμένα προέτρεψαν μια πιο ευέλικτη λύση, ακολουθώντας πεισματικά μια πολιτική που είναι αντίθετη με όλα τα αποδεικτικά στοιχεία που της έχουν παρουσιαστεί”, υπογραμμίζει ο Willie Walsh, γενικός διευθυντής της IATA.

Σύμφωνα με την IATA, το επιχείρημα της Κομισιόν σχετίζεται με την ανάκαμψη της κυκλοφορίας εντός της ΕΕ φέτος το καλοκαίρι, που δικαιολογούσε ένα όριο χρήσης 50%. Αυτό έρχεται ενόψει σημαντικών ενδείξεων για την αβέβαιη προοπτική της ζήτησης αυτόν τον χειμώνα, που παρέχεται από βασικά κράτη μέλη της ΕΕ, καθώς και από την IATA και τα μέλη της. Για παράδειγμα:

-Η έκταση της ανάκαμψης εντός της ΕΕ είναι στην καλύτερη περίπτωση μόνο ένας μερικός δείκτης της έκτασης της ανάκαμψης σε αεροδρόμια περιορισμένου χρόνου χρήσης, όπου οι βασικοί χρόνοι είναι απαραίτητοι για παγκόσμιες συνδέσεις κυκλοφορίας, που δεν έχουν ακόμη ανακτηθεί. Η IATA εκτιμά ότι τα διεθνή ταξίδια θα φτάσουν μόνο στο 34% των επιπέδων του 2019 έως το τέλος του 2021.

-Η χειμερινή ζήτηση είναι πάντα χαμηλότερη από τη θερινή ζήτηση, ακόμη και σε καλές χρονικές περιόδους. Και τα αποδεικτικά στοιχεία για τις προθεσμιακές κρατήσεις δείχνουν ότι οι τάσεις διαμορφώνονται πολύ κάτω από τα επίπεδα που παρατηρήθηκαν τον περασμένο χειμώνα. Οι κρατήσεις για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων για την ΕΕ ανέρχονται, επί του παρόντος, στο 20%, κατά μέσο όρο, των επιπέδων του 2019.

-Παρά τη διάθεση εμβολίων, οι κυβερνήσεις εξακολουθούν να είναι εξαιρετικά προσεκτικές σχετικά με το άνοιγμα των συνόρων. Η απάντησή τους στις ανησυχητικές μεταλλάξεις του ιού εξακολουθούν να είναι το κλείσιμο συνόρων ή η εφαρμογή μέτρων καραντίνας, που “σκοτώνουν” αμέσως την ταξιδιωτική ζήτηση. Είναι σαφές ότι, η ζήτηση αεροπορικών ταξιδιών στην Ευρώπη εξακολουθεί να είναι εξαιρετικά ασθενής και απρόβλεπτη.

“Άλλοι ρυθμιστές σε όλο τον κόσμο έχουν κατανοήσει τα επιχειρήματα. Οι ρυθμιστικές αρχές στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Κίνα, τη Λατινική Αμερική και την Ασία-Ειρηνικό έχουν εφαρμόσει πολύ πιο ευέλικτα μέτρα. Μόνο η ΕΕ επέμεινε δογματικά ότι, η επισκεψιμότητα θα επιστρέψει με ρυθμό πολύ πιο πέρα από κάθε λογική πρόβλεψη”, επισημαίνει η Ένωση.

“Υπάρχει μια πλούσια ειρωνεία ότι, μόνο μια εβδομάδα μετά την κυκλοφορία της Επιτροπής του προγράμματος εκπομπών άνθρακα Fit for 55, δημοσιεύει έναν κανονισμό για τις χρονοθυρίδες, που μπορεί να αναγκάσει τις αεροπορικές εταιρίες να πετάξουν σε μια διαδρομή ανεξάρτητα από το αν υπάρχει επαρκής ζήτηση για αυτή. Ο Επίτροπος Μεταφορών, Valean, είπε: Πρέπει να δράσουμε με φιλοδοξία για τον πλανήτη μας, αλλά χωρίς να τιμωρήσουμε τους πολίτες ή τις επιχειρήσεις μας. Σαφώς, αυτή η απόφαση σχετικά με τα slots  δεν πληροί αυτές τις προϋποθέσεις”, τονίζει ο Walsh.

ksd
adv
Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *