iata
Alexandre de Juniac

IATA: Διόγκωση του χρέους των αεροπορικών εταιριών κατά 28% έως τα τέλη του 2020

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΦΟΡΕΙΣ

Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) σε πρόσφατη ανάλυσή της προβλέπει ότι το παγκόσμιο χρέος των αεροπορικών εταιριών θα αυξηθεί στα 550 δισεκτ. δολάρια έως τα τέλη του 2020. Το ποσό αυτό σημαίνει αύξηση κατά 120 δισεκατ. δολάρια από τα επίπεδα χρέους κατά τις αρχές του έτους.

Το νέο χρέος των αεροπορικών εταιριών επιμερίζεται ως εξής:

  • 67 δισεκατ. δολάρια  προέρχονται από δάνεια (50 δισεκατ. δολάρια), αναβολή φόρων (5 δισεκατ. δολάρια) και εγγυήσεις δανείων (12 δισεκατ. δολάρια)
  • 52  δισεκατ. δολάρια  προέρχονται από εμπορικά δάνεια (23 δισεκατ. δολάρια), χρέη κεφαλαιακών αγορών (18 δισεκατ. δολάρια), χρέη από διαχείριση leasing (5 δισεκατ. δολάρια) και διαχείριση της υφιστάμενης πιστοληπτικής ικανότητας (6 δισεκατ. δολάρια).

Η οικονομική στήριξη βοηθάει στην αντιμετώπιση της κρίσης, αλλά κατά την επανεκκίνηση, η οποία θα πραγματοποιηθεί σταδιακά εντός του 2020, το συνολικό χρέος των αεροπορικών εταιριών θα ανέλθει στα 550 δισεκατ. δολάρια, το οποίο μεταφράζεται σε αύξηση της τάξης του 28%.

Ο CEO και Γενικός Διευθυντής της IATA, Alexandre de Juniac, αναφέρει:

“Η κυβερνητική στήριξη βοηθάει και αυτή στην επιβίωση των αερομεταφορών. Η επόμενη πρόκληση θα είναι η αποτροπή της βύθισης των αεροπορικών εταιριών στα χρέη, τα οποία προκαλεί η κυβερνητική στήριξη”.

Συνολικά οι κυβερνήσεις έχουν δεσμεύσει 123 δισεκατ. δολάρια για οικονομική στήριξη προς τις αεροπορικές εταιρίες και τα 67  δισεκατ. εξ αυτών πρέπει να αποπληρωθούν. Το ποσό αποτελείται από επιχορηγήσεις μισθών (34.8 δισεκατ. δολάρια), χρηματοδότηση ίδιου κεφαλαίου (11.5  δισεκατ. δολάρια) και φοροαπαλλαγές (9.7  δισεκατ. δολάρια).

Ο Alexandre de Juniac προσθέτει:

“Σχεδόν το 50% της στήριξης που παρέχεται από τις κυβερνήσεις προκαλούν επιπλέον επιβαρύνσεις. Λιγότερο από το 10% θα προστεθεί στα ίδια κεφάλαια των αεροπορικών εταιριών. Η οικονομική εικόνα του κλάδου αλλάζει ριζικά.

Η αποπληρωμή του χρέους προς τις κυβερνήσεις και τους ιδιώτες δανειστές σημαίνει ότι η κρίση θα διαρκέσει περισσότερο καιρό και δε θα αρκεί μόνο η ανάκαμψη της ζήτησης για πτήσεις”.

Τοπικές διαφοροποιήσεις

Τα 123 δισεκατ. δολάρια που παρέχουν οι κυβερνήσεις ως οικονομική στήριξη ανέρχεται στο 14% των συνολικών εσόδων των αεροπορικών εταιριών για το 2019 (συνολικά 838 δισεκατ. δολάρια). Οι τοπικές διαφοροποιήσεις της διανομής της στήριξης αυτής υποδεικνύουν ότι υπάρχουν κενά τα οποία πρέπει να καλυφθούν.

 Η κυβέρνηση των ΗΠΑ ηγείται με το πρόγραμμα CARES να αποτελεί τον κύριο άξονα της οικονομικής στήριξης προς τις αεροπορικές εταιρίες της Β. Αμερικής, το οποίο ανέρχεται στο 25% των ετήσιων εσόδων του 2019. Ακολουθεί η Ευρώπη με το πακέτο στήριξης που ανέρχεται στο 15% των ετησίων εσόδων, η Ασία-Ειρηνικός με 10%, και στην τελευταία θέση βρίσκονται η Αφρική,  η Μ. Ανατολή και η Λ. Αμερική με μόλις 1%.

Πολλές κυβερνήσεις αύξησαν την οικονομική τους στήριξη με στόχο να διασωθούν οι αεροπορικές κυρίως μέσω της παροχής κεφαλαίων. Όπου οι κυβερνήσεις δεν ανταποκρίθηκαν γρήγορα ή δέσμευσαν περιορισμένα κεφάλαια σημειώθηκαν χρεοκοπίες. Τέτοια παραδείγματα χρεοκοπιών παρατηρήθηκαν στην Αυστραλία, την Ιταλία, την Ταΐλάνδη και τη Βρετανία.

Η συνδεσιμότητα θα είναι ένας σημαντικός παράγοντας ως προς την ανάκαμψη. Η αποτελεσματική οικονομική στήριξη προς τις αεροπορικές εταιρίες θα διασφαλίσει το γεγονός ότι αυτές θα συνεχίσουν να συντηρούν τις θέσεις εργασίας, καθώς ο κλάδος θα επανεκκινεί τη λειτουργία του.

Ο αντίκτυπος του χρέους

Ο τρόπος της στήριξης του κλάδου θα επηρεάσει την ταχύτητα και τη δύναμη της ανάκαμψης. Η IATA παροτρύνει τις κυβερνήσεις να λάβουν μέτρα, τα οποία θα βοηθήσουν τις αεροπορικές να αυξήσουν τη χρηματοδότησή τους.

Ο Alexandre de Juniac δηλώνει:

“Ένα δύσκολο μέλλον περιμένει τον κλάδο. Ο περιορισμός της πανδημίας και η επιβίωση από το οικονομικό σοκ θα είναι τα πρώτα εμπόδια. Τα μέτρα ελέγχου μετά την κρίση θα κάνουν τη λειτουργία του κλάδου πιο ακριβή. Τα σταθερά έξοδα θα πρέπει να διανεμηθούν σε λιγότερους επιβάτες και οι επενδύσεις θα πρέπει να ανταποκρίνονται στους περιβαλλοντικούς στόχους.

Μαζί με όλα αυτά οι αεροπορικές εταιρίες θα πρέπει να αποπληρώσουν τα διογκωμένα χρέη που θα προκύψουν από την κρατική στήριξη. Ύστερα από την επιβίωση της κρίσης αυτής πολλές αεροπορικές εταιρίες θα πρέπει να αναρρώσουν οικονομικά”.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *