Photo by Magic K on Pexels

IATA: Η ευκολία σημείο αναφοράς για τους επιβάτες μετά την πανδημία

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΜΕΛΕΤΕΣ

Δύο παράγοντες, την απλοποίηση και την ευκολία, θέτουν ως βασικές προτεραιότητες οι ταξιδιώτες στη μετα-πανδημική εποχή, όπως αποκάλυψε η Παγκόσμια Έρευνα Επιβατών για το 2022 της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών (ΙΑΤΑ).

H έρευνα, η οποία βασίστηκε σε πάνω από 10.000 απαντήσεις, από 222 χώρες, καταδεικνύει τι θα ήθελαν οι επιβάτες από την αεροπορική ταξιδιωτική τους εμπειρία, μετά την πανδημική κρίση.

“Τα ταξίδια κατά τη διάρκεια του Covid-19 ήταν πολύπλοκα, δυσκίνητα και χρονοβόρα λόγω των κυβερνητικά επιβαλλόμενων ταξιδιωτικών απαιτήσεων. Μετά την πανδημία, οι επιβάτες επιθυμούν βελτιωμένη ευκολία καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού τους. Η ψηφιοποίηση και η χρήση βιομετρικών στοιχείων για την επιτάχυνση του ταξιδιού είναι το κλειδί”, δήλωσε ο Nick Careen, ανώτερος αντιπρόεδρος της ΙΑΤΑ για τον τομέα των Επιχειρήσεων, της Ασφάλειας και της Προστασίας.

Σχεδιασμός και κράτηση ταξιδιού

Οι επιβάτες επιθυμούν ευκολία όταν σχεδιάζουν το ταξίδι τους και όταν επιλέγουν από πού θα αναχωρήσουν. Η προτίμησή τους είναι να πετούν από ένα αεροδρόμιο κοντά στο σπίτι τους, να έχουν όλες τις επιλογές κράτησης και τις υπηρεσίες διαθέσιμες σε ένα μόνο μέρος, να πληρώνουν με τη μέθοδο πληρωμής που προτιμούν και να αντισταθμίζουν εύκολα τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Ειδικότερα, η εγγύτητα στο αεροδρόμιο ήταν η κύρια προτεραιότητα των επιβατών όταν επέλεγαν από πού θα πετάξουν (75%). Αυτό ήταν πιο σημαντικό ακόμη κι από την τιμή του εισιτηρίου (39%).

Οι ταξιδιώτες ήταν ικανοποιημένοι που μπορούσαν να πληρώσουν με τη μέθοδο πληρωμής της προτίμησής τους, η οποία ήταν διαθέσιμη για το 82% των ταξιδιωτών. Ενώ, η πρόσβαση σε πληροφορίες προγραμματισμού και κρατήσεων σε ένα ενιαίο σημείο χαρακτηρίστηκε ως κορυφαία προτεραιότητα.

Το 18% των επιβατών δήλωσαν ότι αντισταθμίζουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ενώ ο κύριος λόγος που ανέφεραν όσοι δεν το έκαναν ήταν ότι δεν γνώριζαν τη δυνατότητα αυτή (36%).

money_tourism_photo "κλείδωμα"
Αεροδρόμιο Heathrow | © ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Διευκόλυνση ταξιδιών

Οι περισσότεροι ταξιδιώτες είναι πρόθυμοι να μοιραστούν τις πληροφορίες σχετικά με τη μετανάστευση για πιο εύκολη διεκπεραίωση.

Το 37% των ταξιδιωτών δήλωσε ότι έχει αποθαρρυνθεί από το να ταξιδέψει σε συγκεκριμένο προορισμό λόγω των απαιτήσεων περί μετανάστευσης. Η πολυπλοκότητα της διαδικασίας επισημάνθηκε ως ο κύριος αποτρεπτικός παράγοντας από το 65% των ταξιδιωτών, ενώ το 12% ανέφερε το κόστος και το 8% τον χρόνο.

Στις περιπτώσεις που απαιτείται θεώρηση, το 66% των ταξιδιωτών επιθυμεί να αποκτήσει θεώρηση ηλεκτρονικά πριν από το ταξίδι, το 20% προτιμά να μεταβεί στο προξενείο ή την πρεσβεία και το 14% στο αεροδρόμιο.

Σε ποσοστό 83% οι ταξιδιώτες δήλωσαν ότι θα μοιράζονταν τις πληροφορίες τους για τη μετανάστευση για να επιταχύνουν τη διαδικασία άφιξης στο αεροδρόμιο. Αν και το ποσοστό αυτό είναι υψηλό, είναι ελαφρώς μειωμένο σε σχέση με το 88% που καταγράφηκε το 2021.

Αεροδρόμιο Schiphol – Φωτογραφία από το site του αεροδρομίου

Διαδικασίες αεροδρομίου

Οι επιβάτες είναι πρόθυμοι να επωφεληθούν από την τεχνολογία και τις επανασχεδιασμένες διαδικασίες για να βελτιώσουν την ευκολία της εμπειρίας τους στο αεροδρόμιο και να διαχειριστούν τις αποσκευές τους.

-Οι επιβάτες είναι πρόθυμοι να ολοκληρώσουν στοιχεία επεξεργασίας εκτός αεροδρομίου: Το 44% των ταξιδιωτών προσδιόρισαν το check-in ως την κορυφαία επιλογή τους για διεκπεραίωση εκτός αεροδρομίου. Οι διαδικασίες μετανάστευσης ήταν η δεύτερη πιο δημοφιλής “κορυφαία επιλογή” σε ποσοστό 32%, ακολουθούμενη από τις αποσκευές. Το 93% των επιβατών ενδιαφέρεται για ένα ειδικό πρόγραμμα για έμπιστους ταξιδιώτες (έλεγχος ιστορικού), για την επιτάχυνση του ελέγχου ασφαλείας.

-Οι επιβάτες ενδιαφέρονται για περισσότερες επιλογές στη διαχείριση των αποσκευών: Το 67% θα ενδιαφερόταν για παραλαβή και παράδοση στο σπίτι και το 73% για επιλογές απομακρυσμένου check-in. Το 80% των επιβατών δήλωσαν ότι θα ήταν πιο πιθανό να παραδώσουν μια αποσκευή εάν μπορούσαν να την παρακολουθούν καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού. Και το 50% δήλωσε ότι έχει χρησιμοποιήσει ή θα ενδιαφερόταν να χρησιμοποιήσει ηλεκτρονική ετικέτα αποσκευών.

-Οι επιβάτες εκτιμούν την αξία της βιομετρικής ταυτοποίησης: Το 75% των επιβατών επιθυμούν να χρησιμοποιούν βιομετρικά δεδομένα αντί για διαβατήρια και κάρτες επιβίβασης. Πάνω από το ένα τρίτο έχει ήδη βιώσει τη χρήση βιομετρικής ταυτοποίησης στα ταξίδια του, με ποσοστό ικανοποίησης 88%. Όμως, η προστασία των δεδομένων εξακολουθεί να αποτελεί παράγοντα ανησυχίας για τους μισούς περίπου ταξιδιώτες.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *