iata
Alexandre de Juniac

IATA: Μείωση της πληρότητας και της ζήτησης για τις πτήσεις cargo κατά τον Απρίλιο

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Στη μείωση της ζήτησης των πτήσεων cargo κατά 27% σε ετήσια βάση κατά τον Απρίλιο αναφέρεται η νέα ανακοίνωση της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA).

Η μείωση αυτή αποτελεί τη μεγαλύτερη που έχει καταγραφεί μέχρι στιγμής και από τα δεδομένα της IATA προκύπτουν τα εξής αποτελέσματα:

  • Η παγκόσμια ζήτηση (CTK) μειώθηκε κατά 27.7% σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2019 (-29.5% για τις παγκόσμιες αγορές)
  • Η παγκόσμια πληρότητα (ACTK) συρρικνώθηκε κατά 42% σε σύγκριση με το 2019 (-40.9%)
  • Η πληρότητα κύτους για τα διεθνή cargo μειώθηκε κατά 75%. Το ποσοστό αυτό αντισταθμίστηκε μερικώς από μία αύξηση της πληρότητας μέσω της εκτεταμένης χρήσης μεταγωγικών αεροσκαφών.
  • Ο παράγοντας της πληρότητας cargo (CLF) αυξήθηκε κατά 11.5% τον Απρίλιο. Το μέγεθος της αύξησης επισημαίνει μία αύξηση της ζήτησης για το εναέριο cargo, η οποία δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί λόγω της παύσης των επιβατικών πτήσεων.

Ο Γενικός Διευθυντής και CEO της IATA, Alexandre de Juniac, αναφέρει:

“Τα αποτελέσματα είναι επιζήμια για τις παγκόσμιες γραμμές ανεφοδιασμού με μεγαλύτερο χρόνο αποστολής και αύξηση των εξόδων. Οι αεροπορικές εταιρίες προσφέρουν όσες πτήσεις μπορούν, ειδικές πτήσεις charter και προχωρούν  στη χρήση των επιβατικών καμπίνων για τη μεταφορά cargo.

Οι κυβερνήσεις πρέπει να συνεχίσουν να διασφαλίζουν ότι οι σημαντικές γραμμές ανεφοδιασμού θα παραμένουν ανοικτές και θα λειτουργούν αποδοτικά.  Ενώ αρκετές κυβερνήσεις έχουν αποκριθεί με ταχύτητα και σαφήνεια για τη διευκόλυνση της μεταφοράς cargo, η γραφειοκρατία- κυρίως στην Αφρική και Λ. Αμερική- αποτρέπει την ευέλικτη μετακίνηση των αεροσκαφών ώστε να ικανοποιηθούν οι ανάγκες της πανδημίας και της παγκόσμιας οικονομίας”.

Οι καθυστερήσεις στις παροχές αδειών λειτουργίας, το κλείσιμο των συνόρων και οι ανεπαρκείς χερσαίες υποδομές από και προς τα αεροδρόμια συνεχίζουν να εμποδίζουν τη μεταφορά cargo σε χώρες της Αφρικής και της Λ.Αμερικής. Η IATA παροτρύνει τις κυβερνήσεις να:

  • Επιταχύνουν την έγκριση για τις άδειες μεταφοράς cargo
  • Επισπεύσουν τις διαδικασίες στα τελωνεία για τις απαραίτητες ιατρικές προμήθειες
  • Διασφαλίσουν ότι υπάρχει επαρκές προσωπικό στο έδαφος και η απαραίτητη υποδομή για την αποδοτική μετακίνηση του cargo.

Στην Ασία-Ειρηνικό η ζήτηση για cargo μειώθηκε κατά 28.1%. Ωστόσο, η αγορά της Ασίας-Β.Αμερικής σημείωσε χαμηλότερη πτώση (7.3%) λόγω της αύξησης της ζήτησης για προστατευτικό εξοπλισμό. Η παγκόσμια πληρότητα μειώθηκε κατά 42.5%.

Οι αερομεταφορείς της Β. Αμερικής κατέγραψαν μείωση της παγκόσμιας ζήτησης κατά 20.1% και πρόκειται για την μικρότερη συστολή σε όλες τις περιοχές και παραμένει μικρότερη από αυτή που καταγράφηκε κατά την παγκόσμια οικονομική κρίση κατά τον Απρίλιο του 2019 (-32.3%). Η παγκόσμια πληρότητα μειώθηκε κατά 27.7%.

Οι αερομεταφορείς της Ευρώπης ανέφεραν 33.8% ετήσια πτώση των διεθνών cargo, η οποία ήταν μεγαλύτερη από αυτής του Μαρτίου του 2020 (-18.5%). Ωστόσο, η αγορά Ευρώπης-Ασίας κατέγραψε μικρότερη πτώση λόγω της ζήτησης για προστατευτικό εξοπλισμό. Η παγκόσμια πληρότητα μειώθηκε κατά 46.9%.

Οι αερομεταφορείς της Μ. Ανατολής κατέγραψαν μείωση κατά 36.2%, η οποία ήταν μεγαλύτερη από αυτή του Μαρτίου (-14.1%). Η παγκόσμια πληρότητα μειώθηκε κατά 42.4%.

Οι αερομεταφορείς της Λ. Αμερικής κατέγραψαν τη μεγαλύτερη πτώση σε παγκόσμια ζήτηση (-38.9%) ενώ η παγκόσμια πληρότητα μειώθηκε κατά 55.5%. Η κρίση του Κορωνοϊού αποδεικνύεται πιο δύσκολη για τις αεροπορικές εταιρίες της περιοχής λόγω των αυστηρών περιοριστικών μέτρων και της έλλειψης της στήριξης εκ μέρους των κυβερνήσεων.

Οι αφρικανικές αεροπορικές επηρεάστηκαν σε μικρότερο βαθμό από την πανδημία. Τα CTKs μειώθηκαν κατά 20.9% σε ετήσια βάση. Στην αγορά Αφρική-Ασία καταγράφηκε οριακή μείωση (-1%) και η διεθνής πληρότητα συρρικνώθηκε κατά 36.6%.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *