IATA: Ο ευρωπαϊκός κλάδος των αερομεταφορών ζητάει μία “πράσινη” ανάκαμψη από την κρίση της πανδημίας

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΦΟΡΕΙΣ

Σε πρόσφατη ανακοίνωσή της η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) αναφέρει ότι πλήθος ευρωπαϊκών αεροπορικών συλλόγων κάνει έκκληση για μία πιο πράσινη ανάκαμψη από την κρίση της πανδημίας μέσω της πρωτοβουλίας για τη μείωση των ρύπων του διοξειδίου του άνθρακα.

Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος λόγω του Κορωνοϊού πρέπει να αντιμετωπιστούν με ένα τρόπο που να ανταποκρίνεται στους περιβαλλοντικούς στόχους. Για αυτό το λόγο είναι απαραίτητη η μείωση των ρύπων του διοξειδίου του άνθρακα και οι επαρκείς επενδύσεις για την εφαρμογή νέων τεχνολογιών. Ταυτόχρονα τα υφιστάμενα μέτρα, όπως τα δάνεια, παρέχουν μία προσωρινή στήριξη.

Ο ευρωπαϊκός κλάδος των αερομεταφορών δεσμεύεται να συνεισφέρει στην ανάκαμψη των οικονομιών της Ευρώπης ακολουθώντας τους στόχους της Πράσινης Συμφωνίας. Για αυτό το λόγο γίνεται έκκληση για τη λήψη έξυπνων μέτρων για τη στήριξη της ευρωπαϊκής πολιτικής αεροπορίας κατά την περίοδο της ανάκαμψης. Αυτό απαιτεί τη διασφάλιση του γεγονότος ότι οι δράσεις των αερομεταφορών για το περιβάλλον μπορούν να χρηματοδοτηθούν μέσω των μηχανισμών που προβλέπει το Next Generation EU και το νέο Πολυετές Οικονομικό Πλαίσιο (MFF).

ksdΕίναι απαραίτητος ένας συνδυασμός ιδιωτικών και δημόσιων επενδύσεων έτσι ώστε οι ηγέτες των αερομεταφορών να επιταχύνουν τις διαδικασίες για τη μείωση των ρύπων του διοξειδίου του άνθρακα ακολουθώντας το στόχο της ΕΕ για περιβαλλοντική ουδετερότητα έως το 2050. Πιο συγκεκριμένα, προτείνεται:

  • Η ενίσχυση της παραγωγής και της χρήσης βιώσιμων καυσίμων (SAF) στην Ευρώπη μέσω σταθερών μέτρων και δημόσιων επενδυτικών προγραμμάτων. Τα μέτρα αυτά θα είναι ευπρόσδεκτα εντός της πρωτοβουλίας “ReFuel EU Aviation-Sustainable Aviation Fuels” και θα συμπεριλαμβάνουν:
  1. Άμεση κεφαλαιακή επένδυση (ή ιδιοκτησία) στις εγκαταστάσεις SAF επιτρέποντας την απαραίτητη μείωση του κινδύνου ως προς τα project χρηματοδότησης χρεών και την εκτέλεση των συμβολαίων με τους διαχειριστές αεροσκαφών.
  2. Τη μετατροπή της Ευρώπης σε ένα πρότυπο κέντρο ανάπτυξης και παραγωγής SAF
  • Εφαρμογή “πράσινων” κινήτρων για την αντικατάσταση των παλαιότερων αεροσκαφών με στόχο τη διάθεση σύγχρονων και φιλικών προς το περιβάλλον αεροσκαφών μέσω της παροχής δημόσιας χρηματοδότησης. Κατά μέσο όρο τα νέα αεροσκάφη είναι κατά 20% με 25% πιο αποδοτικά ως προς τα καύσιμα και κάνουν λιγότερο θόρυβο σε σύγκριση με τα παλαιότερα
  • Αύξηση της δημόσιας χρηματοδότησης για την Έρευνα και την Καινοτομία της Πολιτικής Αεροπορίας (Clean Aviation and SESAR)
  • Συνεχής επένδυση στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Διαχείρισης Εναέριας Κυκλοφορίας (ATM)
  • Επένδυση σε βιώσιμες επενδύσεις για τις υποδομές των αεροδρομίων και των ελικοδρομίων.
Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *