IATA: Οι αεροπορικές εμπορευματικές μεταφορές στηρίζουν τον τομέα των αερομεταφορών

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΔΙΕΘΝΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σε ανοδικά επίπεδα διαμορφώνεται η ζήτηση air cargo, με τα στοιχεία του Απριλίου που δημοσίευσε η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) να δείχνουν ότι, η ζήτηση υπερέβη τα επίπεδα του Απριλίου 2019, δηλαδή την προ-Covid περίοδο, κατά 12%. Όπως φαίνεται οι αεροπορικές εμπορευματικές μεταφορές είναι άκρως υποστηρικτικές για τον τομέα των αερομεταφορών. 

Αναλυτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία της IATA, η παγκόσμια ζήτηση, μετρούμενη σε τονοχιλιόμετρα φορτίου (CTKs), αυξήθηκε κατά 12%, σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2019 και 7,8% σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2021. Μάλιστα, η εποχικά προσαρμοσμένη ζήτηση είναι 5% υψηλότερη από την αιχμή του Αυγούστου του 2018.

Οι ισχυρές επιδόσεις είναι καθοδηγούμενες από τους αερομεταφορείς της Βόρειας Αμερικής, συμβάλλοντας κατά 7,5 ποσοστιαίες μονάδες στον ρυθμό ανάπτυξης 12% τον Απρίλιο. Οι αεροπορικές εταιρίες σε όλες τις άλλες περιοχές, εκτός από τη Λατινική Αμερική, υποστήριξαν επίσης την ανάπτυξη.

Η χωρητικότητα παραμένει 9,7% κάτω από τα επίπεδα πριν από την πανδημία (Απρίλιος 2019), λόγω της συνεχιζόμενης καθήλωσης των επιβατικών αεροσκαφών. Ενώ, οι αεροπορικές εταιρίες συνεχίζουν να χρησιμοποιούν αποκλειστικά φορτηγά για να καλύψουν την έλλειψη διαθέσιμης χωρητικότητας.

Οι υποκείμενες οικονομικές συνθήκες και η ευνοϊκή δυναμική της εφοδιαστικής αλυσίδας παραμένουν υποστηρικτικές για το αεροπορικό φορτίο:

-Tο παγκόσμιο εμπόριο αυξήθηκε κατά 4,2% τον Μάρτιο.

-Η ανταγωνιστικότητα των αεροπορικών μεταφορών έναντι των θαλάσσιων έχει βελτιωθεί. Οι τιμές των αεροπορικών φορτίων έχουν σταθεροποιηθεί από τότε που έφτασαν στο αποκορύφωμά τους τον Απρίλιο του 2020, ενώ οι τιμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παρέμειναν σχετικά υψηλές. Εν τω μεταξύ, οι γρήγοροι χρόνοι παράδοσης συνιστούν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του αεροπορικού φορτίου.

Μιλώντας σχετικά ο γενικός διευθυντής της IATA, Willie Walsh, είπε: “Το αεροπορικό φορτίο συνεχίζει να είναι η καλή είδηση ​​για τον τομέα των αεροπορικών μεταφορών. Η ζήτηση είναι αυξημένη κατά 12%, σε σχέση με τα επίπεδα πριν από την κρίση και οι αποδόσεις είναι σταθερές. Ορισμένες περιοχές ξεπερνούν την παγκόσμια τάση, κυρίως αερομεταφορείς στη Βόρεια Αμερική, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική. Η ισχυρή απόδοση των αεροπορικών φορτίων, ωστόσο, δεν είναι καθολική. Η δυναμική για αερομεταφορείς στην περιοχή της Λατινικής Αμερικής, για παράδειγμα, έχει καθυστερήσει”.

Οι εξελίξεις ανά γεωγραφική περιοχή

Ισχυρή ανάπτυξη, ανά γεωγραφική περιοχή, σημείωσαν η Αφρική και η Νότια Αμερική, ενώ η Ευρώπη κατά 11,5%.

Πιο αναλυτικά και σύμφωνα με τα στοιχεία της IATA:

Austrian AirlinesΟι αεροπορικές εταιρίες στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού σημείωσαν αύξηση της ζήτησης για διεθνές αεροπορικό φορτίο, κατά 9,2%, τον Απρίλιο του 2021, σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2019. Αυτή ήταν μια σημαντική βελτίωση της απόδοσης, σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα. Η διεθνής χωρητικότητα παρέμεινε περιορισμένη στην περιοχή, κατά 18,7%, έναντι του Απριλίου 2019. Όπως συνέβη και τον Μάρτιο, οι αεροπορικές εταιρίες της περιοχής ανέφεραν τον υψηλότερο διεθνή συντελεστή φόρτωσης στο 77,5%.

Στην περιοχή της Βόρειας Αμερικής οι αερομεταφορείς σημείωσαν αύξηση 25,6% στη διεθνή ζήτηση τον Απρίλιο του 2021, σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2019. Αυτή η ισχυρή απόδοση αντικατοπτρίζει την “όρεξη” των Αμερικανών καταναλωτών  για προϊόντα που κατασκευάζονται στην Ασία. Οι αερομεταφορείς της Βόρειας Αμερικής κατάφεραν επίσης να αυξήσουν το μερίδιό τους στην αγορά, ιδίως σε δρομολόγια μεταξύ Βόρειας και Νότιας Αμερικής, λόγω των μεγάλων φορτηγών στόλων που διαθέτουν. Η διεθνής χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 5,5% σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2019.

ksd PRIMAGEL
adv

Από την πλευρά τους οι ευρωπαϊκοί αερομεταφορείς σημείωσαν αύξηση της ζήτησης κατά 11,4% τον Απρίλιο του 2021, σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα το 2019. Αυτή ήταν μια σημαντική βελτίωση σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα. Οι βελτιωμένες συνθήκες λειτουργίας και η ανάκτηση παραγγελιών εξαγωγής συνέβαλαν στη θετική απόδοση. Ωστόσο, η διεθνής χωρητικότητα μειώθηκε κατά 17,5% τον Απρίλιο του 2021 έναντι του Απριλίου 2019, παραμένοντας αμετάβλητη από τον προηγούμενο μήνα.

Όσον αφορά τους αερομεταφορείς της Μέσης Ανατολής σημείωσαν αύξηση 15,3% στον όγκο των διεθνών φορτίων τον Απρίλιο του 2021, έναντι του Απριλίου 2019. Αυτή ήταν μια σημαντική βελτίωση σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα. Οι εποχικά προσαρμοσμένοι όγκοι παραμένουν σε μια ισχυρή, ανοδική τάση, ενώ η διεθνής χωρητικότητα, τον Απρίλιο, μειώθηκε κατά 17,5%, σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα το 2019.

Οι αερομεταφορείς της Λατινικής Αμερικής σύμφωνα με την IATA ανέφεραν μείωση 32,7% στον όγκο των διεθνών φορτίων τον Απρίλιο, σε σύγκριση με την περίοδο του 2019. Αυτή ήταν η χειρότερη απόδοση όλων των περιοχών, ενώ μειωμένη ήταν η απόδοση και σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα. Εκείνοι οι οποίοι καθοδηγούν τη ζήτηση εναέριου φορτίου στη Λατινική Αμερική παραμένουν σχετικά λιγότερο υποστηρικτικοί από ό,τι σε άλλες περιοχές, και οι αεροπορικές εταιρίες στην περιοχή έχουν χάσει μερίδιο αγοράς από άλλους αερομεταφορείς, λόγω της οικονομικής αναδιάρθρωσης. Παρ’ όλα αυτά, οι όγκοι σε διάφορες διαδρομές στην περιοχή (όπως η Ευρώπη και η Κεντρική Αμερική, αλλά και η Βόρεια και Νότια Αμερική) είχαν καλή απόδοση. Η διεθνής χωρητικότητα μειώθηκε κατά 52,5%, σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2019.

Τέλος, όσον αφορά τη ζήτηση φορτίου αφρικανικών αεροπορικών εταιριών, σύμφωνα με την IATA τον Απρίλιο, αυξήθηκε κατά 30,6%, σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα το 2019. Πρόκειται για την ισχυρότερη ζήτηση από όλες τις περιοχές, με τον Απρίλιο να είναι ο τέταρτος συνεχόμενος μήνας ανάπτυξης σε ποσοστό άνω του 25%, σε σύγκριση με το 2019. Η ισχυρή επέκταση στις εμπορικές γραμμές Ασίας-Αφρικής συνέβαλε στην ισχυρή ανάπτυξη. Η διεθνής χωρητικότητα του Απριλίου αυξήθηκε κατά 0,6%, σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2019.

APRIL 2021
% VS APRIL 2019
WORLDSHARE1 CTK ACTK CLF(%-PT)​2 CLF(LEVEL)​3
Total Market
100%
12.0%
-9.7%
11.2%
57.8%
Africa
2.0%
29.2%
-2.3%
12.3%
50.4%
Asia Pacific
32.6%
5.4%
-13.7%
11.5%
63.3%
Europe
22.3%
11.5%
-18.1%
18.1%
68.1%
Latin America
2.4%
-31.0%
-47.2%
10.7%
45.7%
Middle East
13.0%
15.3%
-9.9%
13.1%
59.8%
North America
27.8%
23.7%
5.8%
6.9%
47.3%

(1) % of industry CTKs in 2020 (2) Change in load factor vs same month in 2019 (3) Load factor level

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *