money_tourism_photo "κλείδωμα"
Αεροδρόμιο Heathrow | © ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

IATA: Πήρε τα… πάνω της η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια τον Ιούλιο | Εξακολουθεί ωστόσο να παραμένει σε χαμηλά επίπεδα

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Σημαντική ώθηση στη ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια καταγράφηκε τον Ιούλιο, ωστόσο, παρέμεινε πολύ κάτω από τα επίπεδα πριν από την πανδημία, σύμφωνα με τα τελευταία δημοσιοποιημένα στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA), με τον γενικό διευθυντή της Ένωσης, Willie Walsh, να καλεί εκ νέου τις κυβερνήσεις να αποκαταστήσουν την ελευθερία των ταξιδιών.

Ειδικότερα, η συνολική ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια τον Ιούλιο του 2021 (μετρημένη σε έσοδα ανά χιλιόμετρα επιβατών ή RPKs) μειώθηκε κατά 53,1%, σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2019. Πρόκειται για σημαντική βελτίωση από τον Ιούνιο, όταν η ζήτηση ήταν 60% κάτω από τα επίπεδα του Ιουνίου 2019.

Η διεθνής ζήτηση επιβατών τον Ιούλιο ήταν 73,6% κάτω από τον Ιούλιο του 2019, σε, σαφώς, καλύτερα επίπεδα από τη μείωση 80,9% που καταγράφηκε τον Ιούνιο του 2021 σε σύγκριση με δύο χρόνια πριν. Όλες οι περιοχές παρουσίασαν βελτίωση και οι αεροπορικές εταιρίες της Βόρειας Αμερικής σημείωσαν τη μικρότερη μείωση των διεθνών RPK (τα δεδομένα κίνησης του Ιουλίου από την Αφρική δεν ήταν διαθέσιμα).

Η συνολική εγχώρια ζήτηση μειώθηκε κατά 15,6%, σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν από την κρίση, τον Ιούλιο 2019, σε σύγκριση με τη μείωση 22,1% που καταγράφηκε τον Ιούνιο, σε σχέση με τον Ιούνιο του 2019. Η Ρωσία σημείωσε το καλύτερο αποτέλεσμα για έναν ακόμη μήνα, με τα RPK να αυξάνονται κατά 28,9%, έναντι του Ιουλίου 2019.

Βελτιωμένη η εικόνα των αερομεταφορέων σε Ευρώπη, Βόρεια και Λατινική Αμερική

Οι ευρωπαϊκοί αερομεταφορείς σύμφωνα με την IATA, είδαν τη διεθνή κίνηση του Ιουλίου να μειώνεται κατά 64,2%, σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2019, βελτιωμένη σημαντικά από τη μείωση κατά 77% που καταγράφηκε τον Ιούνιο, σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2019.

Στο ίδιο μήκος κύματος διαμορφώθηκε η κίνηση για τους αερομεταφορείς στη Βόρεια και τη Λατινική Αμερική. Όσον αφορά τους πρώτους, η ζήτηση του Ιουλίου μειώθηκε κατά 62,1% σε σύγκριση με την περίοδο του 2019, πολύ βελτιωμένη σε σχέση με τη μείωση 69,4% τον Ιούνιο, σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2019. Η χωρητικότητα μειώθηκε κατά 52,0% και ο συντελεστής φορτίου μειώθηκε κατά 18,6 ποσοστιαίες μονάδες στο 69,3%. Αντίστοιχα, οι αεροπορικές εταιρίες της Λατινικής Αμερικής σημείωσαν πτώση 66,3% στην κίνηση του Ιουλίου, σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2019, βελτιωμένη σε σχέση με τη μείωση 69,8% τον Ιούνιο, σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2019. Η χωρητικότητα του Ιουλίου μειώθηκε κατά 60,5% και ο συντελεστής φορτίου μειώθηκε κατά 12,6 ποσοστιαίες μονάδες στο 72,9%, που ήταν ο υψηλότερος συντελεστής φορτίου μεταξύ των περιοχών για ένατο συνεχόμενο μήνα.

Στο αντίποδα, σύμφωνα με την IATA,  βρέθηκαν οι αεροπορικές εταιρίες της Ασίας-Ειρηνικού, με τη διεθνή τον Ιούλιο να “βυθίζεται” κατά 94,2% σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2019, ελάχιστα βελτιωμένη σε σχέση με την πτώση κατά 94,7% που καταγράφηκε τον Ιούνιο του 2021 σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2019, καθώς η περιοχή εξακολουθεί να έχει τα αυστηρότερα μέτρα ελέγχου των συνόρων. Η χωρητικότητα μειώθηκε κατά 86,0% και ο συντελεστής φορτίου κατά 48,2 ποσοστιαίες μονάδες στο 34,3%, αποτελώντας τον χαμηλότερο με διαφορά μεταξύ των περιφερειών.

Οι αεροπορικές εταιρείες της Μέσης Ανατολής παρουσίασαν πτώση της ζήτησης κατά 74,5% τον Ιούλιο, σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2019, ξεπερνώντας τη μείωση του 79,2% τον Ιούνιο, έναντι του ίδιου μήνα του 2019. Η χωρητικότητα μειώθηκε κατά 59,5% και ο συντελεστής φορτίου επιδεινώθηκε κατά 30,1 ποσοστιαίες μονάδες στο 51,3%.

“Τα αποτελέσματα του Ιουλίου αντικατοπτρίζουν την προθυμία των ανθρώπων να ταξιδέψουν κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού στο βόρειο ημισφαίριο. Η εγχώρια κυκλοφορία επέστρεψε στο 85% των επιπέδων πριν από την κρίση, αλλά η διεθνής ζήτηση έχει ανακάμψει μόλις πάνω από το ένα τέταρτο των όγκων του 2019. Το πρόβλημα είναι τα μέτρα ελέγχου των συνόρων. Οι κυβερνητικές αποφάσεις δεν βασίζονται σε δεδομένα, ιδίως όσον αφορά την αποτελεσματικότητα των εμβολίων. Οι άνθρωποι ταξίδεψαν όπου μπορούσαν, και αυτό ήταν κυρίως στις εγχώριες αγορές. Για την ανάκαμψη των διεθνών ταξιδιών χρειάζεται οι κυβερνήσεις να αποκαταστήσουν την ταξιδιωτική ελευθερία. Τουλάχιστον, οι εμβολιασμένοι ταξιδιώτες δεν πρέπει να αντιμετωπίζουν περιορισμούς. Αυτό θα βοηθήσει πολύ στην επανασύνδεση του κόσμου και στην αναβίωση του τομέα του  τουρισμού και των ταξιδιών” λέει ο Willie Walsh γενικός διευθυντής της IATA.

Και πρόσθεσε: “Είναι σαφές ότι πάρα πολλές κυβερνήσεις έχασαν την ευκαιρία να εφαρμόσουν μια προσέγγιση βάσει κινδύνου για τη διαχείριση των συνόρων τους. Ο αυξανόμενος αριθμός των πλήρως εμβολιασμένων ταξιδιωτών και ο πολλαπλασιασμός των τεστ παρείχαν την ευκαιρία να αποκατασταθεί η διεθνής συνδεσιμότητα και να επιτευχθεί η αναγκαία ανακούφιση σε οικονομίες που εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τα ταξίδια και τον τουρισμό. Αντ’ αυτού, οι κυβερνήσεις συνέχισαν να συμπεριφέρονται σαν να ήταν το καλοκαίρι του 2020. «Οι οικονομίες και το εργατικό δυναμικό θα πληρώσουν το τίμημα για τις αποφάσεις που ελήφθησαν όχι με βάση την επιστήμη, αλλά με την πολιτική σκοπιμότητα. Οι κυβερνήσεις δικαίως προέτρεψαν τους πληθυσμούς τους να εμβολιαστούν, και τώρα πρέπει να έχουν εμπιστοσύνη στα οφέλη των εμβολιασμών, συμπεριλαμβανομένης της ταξιδιωτικής ελευθερίας ταξιδιού”.

ksd PRIMAGEL IATA
adv
Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *