iata
Alexandre de Juniac

IATA: Σε ιστορικά χαμηλά η αεροπορική κίνηση τον Σεπτέμβριο | Περαιτέρω πτώση στην Ευρώπη

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΜΕΛΕΤΕΣ

Σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα παρέμεινε η αεροπορική, επιβατική ζήτηση τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με τα τελευταία δημοσιοποιημένα στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών (IATA), με την Ευρώπη να αποτελεί τη μόνη περιοχή στον κόσμο, που σημείωσε επιδείνωση της αεροπορικής κίνησης, σε σύγκριση με τον Αύγουστο.

iataΗ συνολική ζήτηση (μετρούμενη σε έσοδα ανά χιλιόμετρα επιβατών ή RPK) τον Σεπτέμβριο 2020 ήταν 72,8% κάτω από τα επίπεδα του Σεπτεμβρίου 2019 και ελαφρώς βελτιωμένη, σε σχέση με την ετήσια πτώση κατά 75,2% που καταγράφηκε τον Αύγουστο. Αντίστοιχα, η πληρότητα μειώθηκε κατά 63% σε σύγκριση με πριν από ένα χρόνο και ο συντελεστής φορτίου μειώθηκε κατά 21,8 εκατοστιαίες μονάδες σε 60,1%.

Η διεθνής επιβατική ζήτηση τον Σεπτέμβριο μειώθηκε κατά 88,8%, σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2019, παρέμεινε ουσιαστικά αμετάβλητη από την πτώση του 88,5% που καταγράφηκε τον Αύγουστο. Στο ίδιο μήκος κύματος, κατακόρυφη πτώση 78,9%  κατέγραψε ο δείκτης της πληρότητας και ο συντελεστής φορτίου, ο οποίος συρρικνωμένος κατά 38,2 εκατοστιαίες μονάδες διαμορφώθηκε σε 43,5%.

«Η αναζωπύρωση του COVID-19, ιδιαίτερα στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, σε συνδυασμό με τις καραντίνες, ελλείψει ενός παγκόσμιου καθεστώτος δοκιμών για τον ιό, ανέκοψε το δυναμικό άνοιγμα των συνόρων για ταξίδια. Αν και οι εγχώριες αγορές έχουν βελτιωθεί, γεγονός που οφείλεται κυρίως στην Κίνα και τη Ρωσία, η εγχώρια κίνηση αντιπροσωπεύει λίγο περισσότερο από το ένα τρίτο της συνολικής κίνησης, οπότε δεν αρκεί για να διατηρηθεί μια γενική ανάκαμψη», δήλωσε ο γενικός διευθυντής και διευθύνων σύμβουλος της IATA, Alexandre de Juniac.

Διεθνής  επιβατική κίνηση

Η ζήτηση για τους ευρωπαϊκούς αερομεταφορείς τον Σεπτέμβριο σύμφωνα με την IATA, κατέρρευσε κατά 82,5%, σε σχέση με πριν από ένα χρόνο, γεγονός που θεωρείται ως μια οπισθοδρόμηση, σε σύγκριση με τη μείωση κατά 80,5% του Αυγούστου. Η Ευρώπη ήταν η μόνη περιοχή που σημείωσε επιδείνωση της αεροπορικής κίνησης, σε σύγκριση με τον Αύγουστο, λόγω της επανεμφάνισης του ιού, που οδήγησε σε νέο κλείσιμο συνόρων. Η πληρότητα συρρικνώθηκε κατά 70,7% και ο συντελεστής φορτίου μειώθηκε κατά 35,1 ποσοστιαίες μονάδες σε 51,8%.

Αντίστοιχα, η κίνηση των αεροπορικών εταιριών στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού τον Σεπτέμβριο έπεσε κατά 95,8%, σε σύγκριση με την προηγούμενη περίοδο, ποσοστό που παραμένει σχεδόν αμετάβλητο από τον Αύγουστο (-96,2% τον Αύγουστο). Η περιοχή συνέχισε να «υποφέρει» από την απότομη πτώση της κυκλοφορίας, καθώς οι περιορισμοί των πτήσεων παρέμειναν αυστηροί. Στο πλαίσιο αυτό, η πληρότητα έπεσε κατά 89,6% και ο συντελεστής φορτίου μειώθηκε κατά 46,8 εκατοστιαίες μονάδες σε 31,7%, το χαμηλότερο μεταξύ των περιφερειών.

Οι αεροπορικές εταιρίες της Μέσης Ανατολής σημείωσαν πτώση στην κίνησή τους κατά 90,2% τον Σεπτέμβριο, ποσοστό ελαφρώς βελτιωμένο έναντι του  92,3% του Αυγούστου. Η πληρότητα μειώθηκε κατά 78,5% και ο συντελεστής φόρτωσης «βυθίστηκε» κατά 40,9 εκατοστιαίες μονάδες σε 34,4%.

Όσον αφορά τους αερομεταφορείς της Λατινικής Αμερικής σύμφωνα με την IATA, αντιμετώπισαν πτώση της ζήτησης κατά 92,2% τον Σεπτέμβριο, σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, έναντι πτώσης 93,4% τον Αύγουστο, σε σύγκριση με τον Αυγούστου 2019. Στο πλαίσιο αυτό, η πληρότητα έπεσε κατά 87,9% και ο συντελεστής φόρτωσης μειώθηκε κατά 29,3 ποσοστιαίες μονάδες σε 53,3%, παραμένοντας ο υψηλότερος μεταξύ των περιφερειών.

Η κίνηση των αφρικανικών αεροπορικών εταιριών μειώθηκε κατά 88,5% τον Σεπτέμβριο, έναντι πτώσης 88,7% τον Αύγουστο. Η πληρότητα συρρικνώθηκε κατά 74,7% και ο συντελεστής φόρτωσης μειώθηκε κατά 39,4 εκατοστιαίες μονάδες σε 32,6%, ποσοστό που ήταν το δεύτερο χαμηλότερο μεταξύ των περιφερειών.

Εγχώρια επιβατική κίνηση

Η εσωτερική κυκλοφορία στην Αυστραλία τον Σεπτέμβριο σύμφωνα με την IATA, μειώθηκε κατά 88,7%, σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2019, παραμένοντας σχεδόν αμετάβλητη από τον Αύγουστο (-88,8%), εν μέσω συνεχιζόμενων αυστηρών μέτρων περιορισμού.

ksd IATA
adv

Αντίστοιχα, η εγχώρια κίνηση στη Βραζιλία μειώθηκε κατά 55,3% τον Σεπτέμβριο, σημειώνοντας μικρή βελτίωση 11,7 εκατοστιαίων μονάδων, σε σύγκριση με τον Αύγουστο.

«Την περασμένη εβδομάδα σε νέα ανάλυση που παρουσιάσαμε, αποδεικνύεται ότι η αεροπορική βιομηχανία δεν μπορεί να μειώσει το κόστος αρκετά γρήγορα για να αντισταθμίσει την κατάρρευση της ζήτησης των επιβατών που προκλήθηκε από τον COVID-19 και το κλείσιμο των συνόρων. Περίπου 4,8 εκατομμύρια θέσεις εργασίας στον τομέα της αεροπορίας απειλούνται, όπως και συνολικά 46 εκατομμύρια θέσεις εργασίας στην ευρύτερη οικονομία, που υποστηρίζονται από την αεροπορία. Για να αποφευχθεί αυτή η οικονομική καταστροφή, οι κυβερνήσεις πρέπει να ευθυγραμμιστούν ως προς τον τρόπο ανοίγματος των συνόρων και να επιτρέψουν τα ταξίδια χωρίς καραντίνα. Παράλληλα, πρέπει να παράσχουν περαιτέρω μέτρα ανακούφισης της βιομηχανίας ενόψει ενός σκοτεινού χειμώνα. Μια ευρύτερη οικονομική ανάκαμψη είναι δυνατή μόνο μέσω της συνδεσιμότητας που παρέχεται από την αεροπορία », δήλωσε ο de Juniac.

Τα στοιχεία
SEPT 2020 (% YEAR-ON-YEAR) WORLD SHARE1 RPK ASK PLF (%-PT)​2 PLF (LEVEL)​3
Total Market 100.0% -72.8% -63.0% -21.8% 60.1%
Africa 2.1% -85.6% -72.4% -34.7% 37.8%
Asia Pacific 34.6% -63.5% -57.7% -11.0% 69.2%
Europe 26.8% -75.8% -64.3% -27.9% 58.6%
Latin America 5.1% -76.2% -72.4% -11.3% 70.6%
Middle East 9.1% -88.9% -77.2% -38.5% 36.5%
North America 22.3% -74.7% -60.0% -30.3% 52.5%

 

SEPT 2020 (% YEAR-ON-YEAR) WORLD SHARE1 RPK ASK PLF (%-PT)​2 PLF (LEVEL)​3
Domestic 36.2% -43.3% -33.3% -12.4% 69.9%
Dom. Australia 0.8% -88.7% -82.8% -28.3% 54.1%
Dom. Brazil 1.1% -55.3.0% -54.7% -1.1% 80.7%
Dom. China P.R. 9.8% -2.8% 2.3% -4.2% 79.4%
Dom. Japan 1.1% -59.3% -45.6% -19.5% 58.1%
Dom. Russian Fed. 1.5% 2.7% 6.8% -3.3% 82.4%
Dom. US 14.0% -65.0% -49.3% -25.6% 57.0%
Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *