global airline
Alexandre de Juniac- CEO IATA

IATA: Τα χειρότερα έρχονται για τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρίες

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΦΟΡΕΙΣ

Ένα ακόμα πιο ζοφερό 2020 παρουσιάζει η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) για τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρίες, καθώς αναφέρει ότι “τα χειρότερα έρχονται”.

Η IATA σε ανακοίνωση στην επίσημη ιστοσελίδα της αναφέρει ότι ο ευρωπαϊκός αεροπορικός κλάδος προβλέπεται να χάσει 21.5 δισεκατ. δολάρια εντός του 2020 ενώ η ζήτηση θα μειωθεί κατά 50% με αποτέλεσμα να χαθούν 6 έως 7 εκατ. θέσεις εργασίας. Η ανάκαμψη του κλάδου είναι απαραίτητη, εάν τα χειρότερα αποφευχθούν. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσω δύο βασικών σημείων:

  • Μία συντονισμένη εκκίνηση των αεροπορικών ταξιδιών με το άνοιγμα των συνόρων, την κατάργηση της καραντίνας στις διεθνείς αφίξεις και την τήρηση των πρωτοκόλλων που έχουν δημιουργηθεί από τον ICAO, το EASA και το ECDC.
  • Συνεχής στήριξη κυρίως μέσω της άμεσης οικονομικής ενίσχυσης, της επέκτασης αναστολής του κανόνα 80-20 στα αεροδρόμια για τα slot και της φορελάφρυνσης.

Ο Αντιπρόεδρος της IATA στην Ευρώπη,  Rafael Schvartzman, τονίζει ότι η άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών εντός της ζώνης Σένγκεν δεν πρέπει να καλύπτει την επικίνδυνη κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο κλάδος, καθώς έχουν ήδη χαθεί χιλιάδες θέσεις εργασίας και απειλούνται συνολικά 6 εκατ. θέσεις εργασίας.

Η πιο πρόσφατη αξιολόγηση της IATA δείχνει ότι η κατάσταση σε εθνικό επίπεδο για σημαντικές αγορές στην Ευρώπη κινείται σε χειρότερα επίπεδα σε σχέση με τον Απρίλιο.

H ΙΑΤΑ αναφέρει ότι πρέπει να αρθούν άμεσα τα μέτρα καραντίνας στις διεθνείς αφίξεις, όπως αυτό στη Βρετανία, καθώς επηρεάζουν αρνητικά τη ζήτηση για ταξίδια. Πρόσφατη έρευνα δείχνει ότι το 78% των ταξιδιωτών από τη Γαλλία, το 76% από τη Γερμανία και το 83% από τη Βρετανία δε θα ταξιδέψουν εάν ισχύουν μέτρα καραντίνας. Για αυτό το λόγο οι κυβερνήσεις θα πρέπει να επιδιώκουν την επανεκκίνηση των οικονομιών τους μέσω μίας εναλλακτικής λύσης που θα βασίζεται στην ανάλυση του κινδύνου.

Στο ζήτημα της χρηματοδότησης αναγνωρίζεται η προσπάθεια των κρατών για στήριξη μέσω δανείων, η οποία έχει, ωστόσο, ως αποτέλεσμα την εμβάθυνση του χρέους των αεροπορικών εταιριών και την αδυναμία τους να επενδύσουν σε νέες υπηρεσίες, καθαρότερα αεροσκάφη και την αύξηση των θέσεων εργασίας.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *