Εξαρτημένοι σε μεγάλο βαθμό από την τεχνολογία είναι οι αεροπορικοί επιβάτες, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της Παγκόσμιας Έρευνας Επιβατών (GPS, Global Passenger Survey) για το 2016 που πραγματοποίησε η ΙΑΤΑ σε δείγμα 6.920 ανθρώπων.
Οι 5 κυρίαρχες τάσεις στις αερομεταφορές, έτσι όπως διαμορφώνονται από τους ίδιους τους επιβάτες είναι οι εξής:
– Να φτάνουν στο αεροδρόμιο έτοιμοι να πετάξουν.
– Να περνούν από τον έλεγχο ασφάλειας και συνόρων μία φορά χωρίς να χρειάζεται να απαλλαγούν από τα προσωπικά τους αντικείμενα.
– Να έχουν εξατομικευμένες ταξιδιωτικές επιλογές -και είναι πρόθυμοι να παρέχουν προσωπικά στοιχεία για να έχουν πρόσβαση σε αυτές.
– Να έχουν στον αέρα την ίδια συνδεσιμότητα που έχουν και στο έδαφος.
– Να είναι έτοιμοι να πετάξουν.
Η έρευνα αποκάλυψε ότι οι επιβάτες θέλουν να διευκολύνονται να κάνουν περισσότερες από τις παραδοσιακές διαδικασίες «εκτός αεροδρομίου», εκμεταλλευόμενοι τις σύγχρονες ψηφιακές self-service επιλογές.
Το 2016 το ποσοστό των επιβατών που έκαναν online check-in και χρησιμοποίησαν κινητό boarding pass (κάρτα επιβίβασης) αντί τυπωμένου, αυξήθηκε, από 69% που ήταν το 2015, σε 71%. H πλειοψηφία των επιβατών θα ήθελε μια αναδιοργάνωση στη διαδικασία των αποσκευών, με έμφαση στις ηλεκτρονικές ευκολίες, ενώ σε ποσοστό 61% θέλουν να παρακολουθούν τις αποσκευές τους καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού. «Οι επιβάτες θέλουν να φτάνουν στο αεροδρόμιο έτοιμοι να πετάξουν αξιοποιώντας τις «εκτός αεροδρομίου» ψηφιακές self-service επιλογές.
Η ΙΑΤΑ βοηθά τη βιομηχανία να το πραγματοποιήσει αυτό για όλο και περισσότερους ταξιδιώτες μέσω του προγράμματος Fast Travel. Εάν η βιομηχανία επιτύχει τους εσωτερικούς στόχους του προγράμματος, τότε, από το 2020, το 80% των επιβατών παγκοσμίως θα έχουν πρόσβαση σε περισσότερες επιλογές self-service», δηλώνει ο διευθυντής Επιβατών και Διευκόλυνσης της ΙΑΤΑ, Pierre Charbonneau.