IATA: Δεν υπάρχει συμφωνία στους ταξιδιωτικούς περιορισμούς σε ευρωπαϊκό επίπεδο

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΦΟΡΕΙΣ

Η IATA σε κοινή επιστολή της με τους ευρωπαϊκούς αεροπορικούς συνδέσμους, αναφέρεται στις αποκλίσεις της εφαρμογής των ταξιδιωτικών περιορισμών σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Πιο συγκεκριμένα, η IATA, το ACI και το A4E με επιστολή τους προς τους Πρωθυπουργούς, τους Υπουργούς Υγείας, Μεταφορών και Εσωτερικών της ΕΕ, τη Ζώνης Σένγκεν και τη Βρετανίας, εκφράζουν τους φόβους τους για την αποτυχία εφαρμογής συντονισμένων και επιστημονικά τεκμηριωμένων προσεγγίσεων σχετικά με τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς.

Η επιστολή επικρίνει την εφαρμογή νέων περιορισμών που αφορούν επιλεγμένα κράτη και μερικοί εξ αυτών δε συνάδουν με τις αρχές του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας και του Ευρωπαϊκού Κέντρου για την Πρόληψη και τον Ελέγχο των Ασθενειών.

Ο κλάδος των αερομεταφορών έχει δεχθεί ένα ισχυρό οικονομικό πλήγμα από την πανδημία. Παρά τα συνεχή αιτήματα για μία επιστημονικά τεκμηριωμένη, ολοκληρωμένη και συντονισμένη προσέγγιση, έχουν προκύψει ξεχωριστές πολιτικές ανά κράτος. Επιπλέον, η εφαρμογή των περιορισμών αυτών δε λαμβάνει υπόψη τις επιλογές που διαθέτουν οι άλλες κυβερνήσεις προς προστασία των πολιτών τους, όπως τα αποδοτικά συστήματα εντοπισμού και ιχνηλάτισης.

Και οι 3 σύνδεσμοι αναφέρουν:

“Ο ευρωπαϊκός κλάδος των αερομεταφορών παροτρύνει τα κράτη της ΕΕ, της ζώνης Σένγκεν και τη Βρετανία να αναθεωρήσουν τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς που έχουν εφαρμόσει μεταξύ τους, και ειδικά τις καραντίνες. Δεν μπορούμε να εντοπίσουμε κάποια επιστημονικά τεκμηριωμένη και αναλογική αιτιολόγηση για την εφαρμογή τέτοιων περιορισμών”.

ksd
adv

Οι αεροπορικοί σύνδεσμοι τονίζουν την ανάγκη για:

  • Αποτελεσματικό συντονισμό και σύγκλιση της απόκρισης για την εξέλιξη της επιδημιολογικής κατάστασης σε ευρωπαϊκό επίπεδο σε στενή συνεργασία με τη Βρετανία, τα οποία πρέπει να εξεταστούν από κοινού από τα Υπουργεία Εσωτερικών, Μεταφορών και Υγείας, καθώς και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή
  • Εφαρμογή τοπικών ταξιδιωτικών περιορισμών και όχι γενικών απαγορεύσεων, ενώ η καραντίνα θα πρέπει να είναι η έσχατη λύση
  • Διασφάλιση της διαλειτουργικότητας των εφαρμογών ιχνηλάτισης, η οποία δεν υπάρχει μέχρι στιγμής
  • Εναρμονισμένη εφαρμογή των πρωτόκολλων των EASA/ECDC και ICAO
  • Ενημέρωση του κοινού για τα υφιστάμενα μέτρα και στενή συνεργασία με τον ταξιδιωτικό και τουριστικό κλάδο
Tagged